Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta on töissä keksitty pilkkanimi, en jaksa enää

Vierailija
25.03.2016 |

Nimi viittaa liikuntavammaani. Hoidan työni kunnolla, en myöhästele ja olen yrittänyt olla kaikille mukava mutta nyt alkaa tuntua siltä, etten jaksa. Työttömäksi ei ole kuitenkaan varaa jäädä ja uutta työtä ei täältäpäin saa. En voi muuttaa, sillä olen muistisairaan äitini omaishoitaja.

Kun kuljen portaissa muita hitaammin, voin tuntea ne katseet niskassani. Painavien esineiden nostelu on kielletty joten esim. tukkukuormasta puran kevyempiä. Oikeuttaako tämä aikuisia ihmisiä nimittämään minua törkeästi? Eivät päin naamaa sano, mutta tiedän että kun en ole paikalla niin sitä nimeä käytetään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyttä korkeampaan tahoon. Työpaikkakiusaamista. 

Vierailija
2/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, jos et itse ole paikalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeuta. Juttelehan esimiehesi kanssa.

Vierailija
4/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voit tietää jos et ole kuullut nimittelyä. Taidat vaan luulotella.

terveisin linkkakinttu

Vierailija
5/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kiinnittää huomiota, sitä ne vain toivovat.

Terveisin puolikalju, jota varmaan joku haukkuu selän takana.

Vierailija
6/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on töissä yksi ystävä jonka tunnen paremmin. Hän ei olisi aluksi halunnut kertoa, mutta vaadin. Olen kuullut nimen ohimennen tilanteessa, jossa eivät tajunneet minun olevan lähellä.

Ap

Vierailija
7/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että sanovat, jos et ole paikalla? Tietenkään ketään ei saa nimitellä. Ensimmäinen taho, johon sinun pitää olla yhteydessä, on lähin esihenkilösi, oikealta titteliltään esimies. Siinä on vain sana sanaa vastaan. En voi edes kuvitella, että sellaiset raukkikset, jotka ihmisiä nimittelee vammojen takia, uskaltaisivat ottaa vastuuta mistään sanomisistaan.

Vierailija
8/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, lue ylempi viesti.

Ap

Vierailija
9/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kiusaamisesta pomollesi. Sano työkavereillesi suoraan että tiedät nimittelystä, ja että sinusta tuntuu se pahalta. Kerro myös että asia on viety eteenpäin. Ehkä sitten osaavat hävetä käytöstään.

Vierailija
10/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä mies joka valittaa puolikaljuudestaan. Hän ei saa naista, hän ei saa ylennystä jne.

Tosiasia on että mies on niin kova valittamaan, kaikki on muiden vika, siksi on heikoin lenkki mm työpaikalla.

Meillä pakka menee sekaisin syksyllä kun tj vaihtuu ja uusi tuo mukanaan uudet tuulet.

Ketään ei saa nimitellä ja jos sitä tapahtuu, ota heti yhteyttä esimieheesi ja kerro asiasta.

Vierailija
11/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se varmasti pilkkanimi? 

Helposti ihmisille muodostuu työpaikoilla ja muuallakin ihan lempinimiä ulkoistenkin hieman epäsuotuisten piirteiden takia. 

Vaikea uskoa, että aikuiset ihmiset ihan ilkeyksissään pilkkaavat liikuntavammaista. Mutta olen kai sellainen naiivi ja hyväuskoinen aina, etten usko muista pahaa. Tuntuu vain niin vieraalta, että koskaan, milloinkaa ja missään ivaisi ihmistä vamman takia. Ei sitä sitten hevillä muistakaan usko. 

Vierailija
12/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä lähtien lempinimet ovat olleet pilkkanimiä

taidat olla aika herkkähipiäinen

jos kaverini kävelee lyllertäen niin takuulla hänen lempinimekseen tulee lyllertäjä

Vierailija
13/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kiusaamista jos kukaan ei sano päin naamaa ja kaikki kuitenkin kohtelee asiallisesti? Mitäpä jos vain hyväksyisit itsesi.

Selän takana nyt puhutataan varmaan jokaisesta jotakin, so?

Vierailija
14/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaa hieman vainoharhaisuuteen tuo "tunnen katseet niskassani".  Vaikuttaa pään sisäiseltä jutulta enemmän kuin todellisuudelta. 

Miten katseet voi tuntea niskassaan? Ja ihan näkyviäkin katseita voi aina tulkita haluamallaan tavalla. 

Outo "ystävä", jos kertoo tuollaista, että sinua haukutaan selän takana. Hänen tehtävänsä on niissä tilanteissa lopettaa se. Kun yksikin nousee tuollaista vastaan, se kyllä riittää. 

Ettei hän nyt tässä olisi se pahantahtoinen ja tykkää kylvää eripuraa?

Vierailija
15/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota golfmaila töihin ja hakkaa kaikilta muiltakin polvilumpiot paskaksi. Sen jälkeen voitte jatkaa työskentelyä samalta leveliltä ja ei ole enää tarvetta vähätellä.

Vierailija
16/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan asian viedä eteenpäin, mutta tuskin auttaa. Tai sitten tulee vuosien rankka prosessi. Tyhmää tuollainen nimittely, se on sanomattakin selvää. Itse menisin työterveyteen puhumaan. Siellä asia pysyy luottamuksessa. Jos vammaa voi hoitaa, vaatisin työterveyttä laittamaan asian eteenpäin työnantajan varoista. Koska tuo vamma niin muita näyttää haittaavan.

Vierailija
17/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen olisit Hole-in-one tai Birdie

Vierailija
18/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko meidän Klenkka ;-)

Vierailija
19/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä jokainen osansa saa, että leikillään puhutaan milloin milläkin nimityksellä. 

Mitä tuo nyt haittaa, jos asiallisesti olevat kasvokkain? 

Kotiäitinä leikkipuistoympäristössä tiedän olevani Hyacinth. Olen sellainen joskus vähän tärkeilevä ja hienosteleva tyyppi. 

Yksi on kameli, koska kantaa aina paria litraa vettä mukanaan. 

Joka ei huumorilla ota tällaisia, niin sittenpähän ei ota. Ei muiden ongelma. 

Vierailija
20/23 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi, että oikeen pilkkanimi... :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä