Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat synttärit ikinä ja järjettömät lahjapyynnöt?

Vierailija
25.03.2016 |

Siis ei hyvänen aika... Toiveina mm. uusi puhelin ja pyörä. Miten jotkut kehtaa? Luuleeko tosiaan joku että juuri hänen muksulleen joku käy kipaisemassa uuden pyörän?

Kommentit (235)

Vierailija
121/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos  tuo sivusto kerran on sellainen,että sieltä voi toivoa, niin mikä ettei.Miksi joku toivoisi pullakahveja lapselleen? Miksi koko sivusto on perustettu jos sitteen kuitenkin pitäisi tyytyä limpsaan ja pullaan?

Ajatella, että 30 vuotta sitten jokaiset lasten synttärit olivat sellaiset, että äiti leipoi kakun ja paistoi pullaa ja juotavaksi mehua tai limua. Tarjoiluun lastenkutsutunnelmaa toi keltaiset servetit ja värikkäät pillit. Eikä kukaan valittanut vaan kivaa oli.

Vierailija
122/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida, että Eemelin äiti näkyy kommentoineen vähän vanhempaan 1 - vuotiaan tytön ilmoitukseen "tätin muru". Kerjäys.. eikun köyhyys kulkee siis suvussa, niinkuin tutkijatkin kertovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista että poikkeuksetta lähes kaikki ovat suurperheen lapsia joille haetaan sitä ekojen synttäreiden järjestämisapu?!! Eli se mitä en käsitä on se että mukulia tehdään lisää ja lisää vaikka eletään jo entuudestaan köyhyydessä! Miksi??? Tähän en ole saanut koskaan järkevää vastausta!

Jos ei ole yhtä kertaa vuodessa varaa leipia kakkua ja ostaa yhtä lahjaa niin miksi on edes ryhtynyt vanhemmaksi! Onko näin paljon tyhmiä ihmisiä vanhempina??!!

Vierailija
124/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

''Meillä X:n (lapsi nro 1, jätän nimet pois) ja Y:n (lapsi nro 2) pikkusiskolla Z (lapsi nro 3) 7kk erittäin pahat allergiat, Z:n maito maksaa 75euroaa ja se kestää kaksi päivää eli jokatoinen päivä pitäsi olla rahaa maitoon johon menee tuo 75euroa, onneksi saimme kelan tuen jolloin enään menee 20euroa joka toinen päivä maitoon. taloutemme on Z:n maitoallergian myötä ihan kuralla eikä rahaa enään oo edes elämiseen, joutuu temppuja keksimään että saa edes ruokaan rahat, saati nyt kun synttärit pitää järjestää niin ei tosiaan ole nyt varaa, viimevuonnakin meillä meni synttärit järjestettynä niin että vain mummit ja ukit kutsuttiin ja siinä ne sitten olikin, nyt olis toiveenä järjestää superisot ja ihanat ja ikimuistoiset syntymäpäiväjuhlat''

Mikä maito maksaa 75e ja riittää kaksi päivää?

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/KYA/Products/TE1982453

Ei tuo kyllä 75 euroa maksa vaan 56 euroa, mutta se riittää vain 2-3 päiväksi. Oli kyllä jotain halvempia ja/tai riittoisempia korvikejauheita maitoallergisille. 

Tämä maksaa 44,40€, riittää 4-6 päiväksi ja sopii maitoallergisille. Eli tulee maksamaan noin 7.50e/pv 37,50e sijaan. Ja tuotakin halvempia löytyy.

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath=…

Vierailija
125/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla joku itki sitä, miten ei ole ollut varaa kuin pakastekakkuun.

Häh?? Pakastekakuthan on jotain 6-7€, eli kakuksi hervottoman kalliita.

Joku esim. mutakakku, omenapiirakka, mokkapalat valmistuu kyllä aika halvalla.

Ja jos nyt kerran niin äärimmäisessä, lähes absoluuttisessa köyhyydessä eletään, niin kyllä varmaan joku mukava naapuri pystyy sen 2 dl sokeria ja jauhoja vipata.

Laiskuutta toi on eikä köyhyyttä.

Lidlin mutakakku on jotain vähän päälle 2€. Noin 6 palaa/kakku.

Vierailija
126/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on nyt pakko kommentoida myös tähän aiheeseen.. Tuota noin, kuten muutama tuolla edellä, niin minäkin kasvoin rikkaassa perheessä ja mun synttärit oli just tommoset täytekakku+pulla+mummonmehu -kestit ja porukoiltani sain yhden lahjan, joka ei yleensä ollut kallis. En tajua, miksi niistä pitää vääntää jotkut hypersuperbileet?

Mutta lisään myös sen että noista ilmoituksista paistaa läpi tuo ihmistyyppi, mitä nuo vanhemmat ovat. Ilkeesti sanottu ja yleistetty, tiedän.

Omassa kaveripiirissäni on rikkaita ja köyhiä, ja nimenomaan se tietty osa niistä köyhistä kavereista, on just niitä joilla on kaikista parhaat vermeet, ja ne ovat just niitä jotka eniten ovat kommentoineet mun vanhaa auton rämää ja vanhaa älypuhelinta ivallisesti.

Toi on siis joku juttu, varmaan kotoo opittu, että ei haittaa vaikka on persaukinen, kunhan ei näytä sitä.

Siks jos noikin varmaan kinuaa jotain uutta pleikkaa ja uutta pyörää, että lapsen kaverit näkee että porukoilla on fyffee laittaa lahjaan. Tommoset tyypit on meinaan just niitä jotka ei tosiaan ota mitään vanhaa ja kulunutta vaihdossa, eikä shoppaile kirpparilla vaikka esim meidän rikkaassa perheessä todellakin kierrettiin kirppareita ja otettiin vastaan kaveriperheistä saatuja vanhoja vaatteita.

Ja sit viä se, että mua oikeesti suututtaa noi vanhemmat. Se yksikin tyttö olis halunnut leipoa muffinsseja syntymäpäivänään vierailleen, mutta ei vanhemmat viitti nähdä vaivaa sen eteen vaan mielummin kinuaa netissä josko joku mielummin ostais ja lähettäis...

Vierailija
127/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin, lapseton, olen aika sanaton kun kävin lukemassa noita... mun eräs tosi hyvä ystävä on yh. Elää tosi pienellä rahalla, tällä hetkellä opiskelee. Tyttö (mun kummityttö ) täytti 13v talvella eikä halunnut enää juhlia. Mutta 12 vuotta on aina ollut synttärit. Kakut ja kaikki tykötarpeet. Koskaan ei tytön äiti ole pyytänyt mitään, ei edes ole kysynyt rahaa lainaksi. Olen usein ihmetellyt heidän pärjäämistään.

Olen huomannut että se on kunnia-asia kun pärjäävät. Ystäväni hyödyntää uskomattoman nerokkaasti kierrätys ja kirppisryhmiä.

Tyttö on onnellinen, kiva teini.

En suostu uskomaan että Suomessa on noin paljon noin köyhyyttä. Ymmärrän jos on vaikeuksia maksaa isoja laskuja tms. Mutta synttärit parivuotiaalle? ? Ei voi olla totta!

Vierailija
128/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jonkun synttärit pelastuu sillä, että se saa 10e leipomistarvikkeet tai halvan pehmolelun, niin eikö sellaisen voisi vaan tuomitsematta lahjoittaa? Pienellä lahjoituksella voisi oikeasti olla jollekin suuri merkitys.

Vierailija
129/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joillakin otsaa. Miten voi lapsensa kuvat laittaa tuonne kerjäyssivuille.

Vierailija
130/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon oli mustalaisia. Sanooko heidän kulttuuri mitään kerjäämiseen ?

Tiedätkö montakaan mustalaista joka elää omilla työllä ansaituilla tuloillaan. Itse en tiedä, kaikki mitä tässä kaupungissa asuu käyvät soskun luukulla.

Vierailija
131/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos jonkun synttärit pelastuu sillä, että se saa 10e leipomistarvikkeet tai halvan pehmolelun, niin eikö sellaisen voisi vaan tuomitsematta lahjoittaa? Pienellä lahjoituksella voisi oikeasti olla jollekin suuri merkitys.

Toki voi, jos haluaa, tuo kyseinen tyttöhän ilahtuisi varmasti kovasti. Eiköhän tämän keskustelun pointti ole kaikkien näiden sivujen määrällä ihmetellä noita VANHEMPIA ja heidän täyttä kyvyttömyyttään säästää niistä varmastikin pienistä pennosista sen verran sivuun että voisi 100% varmasti tuonkin hyvin pienen lahjatoiveen täyttää, sen sijaan että joutuu heti turvautumaan jonkin julkisen sivuston apuun jonne laitetaan kuva kyseisestä lapsesta, tämän nimi, ikä ja vielä paikkakuntakin. Itse totean, että mulle ei mene jakeluun tuollainen, lisäksi kaikki hakemukset (tai ainakin suurin osa), oli huonosti ja hutiloiden kirjoitettu.

Vierailija
132/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

öh, tuolla toivotaan uutta puhelinta ja polkupyörää + lahjakortteja 2-vuotiaalle, taitaa jäädä kortti mamman käyttöön.

Vierailija
133/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo, kun "ei ole koskaan ollut synttäreitä". Häh?

Juuri on Vienna-jäätelökakut 1 euron/kpl, maistuu hyvin lapsille.

Vierailija
134/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta molemmanlaisesta perheestä, ns köyhästä kuin varakkaastakin. Itse elin lapsena yh-äitini ja sisarusteni kanssa ja elämä oli tiukkaa. Synttärini kuitenkin juhlittiin, äiti leipoi kakun ja osti popcornia, karkkia ja limsaa. Sain myös aina valita jonkun lahjan, barbin tms. Uskon että äitini säästi ennakoiden meidän lasten synttäreihin ja jouluun jne.

Nyt aikuisena rahaa on käytössä ihan erilailla kuin lapsuudenkodissa. Silti, jos mulla olisi lapsia niin synttärit vietettäisiin varmaan aikalailla samaan tapaan kuin omani aikoinaan. Toki voisin ehkä kakun teettää konditoriassa tai joskus ostaa tarpeeseen jonkun kalliimman lahjan mutta vain koska itsellä olisi varaa siihen, en siksi että katsoisin jonkun muun olevan velvollinen maksamaan asioita lapselleni koska itsellä ei ole rahaa. Jokaisen pitäsi elää omien varojensa mukaan ja opettaa lapsillekin se.

Vierailija
135/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton missä pyydetään trampoliinia ja takkia kissalle on pakko olla vitsillä tehty hakemus! Miksi siihen olis muuten laitettu tollainen kuva ja oikein erikseen maininta et perheellä on rotukissa(kissoja)?

Vierailija
136/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo ihmiset osaa käyttää ehkäisyä? "Kun lapsia on niin paljon, ei oo varaa." Ei minullakaan, korkeakoulutetulla ja hyväpalkkaisessa työssä olevalla, olisi varaa yhteentoista lapseen...

Vierailija
137/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritseekö muita nuo aivan käsittämättömät kirjoitusvirheet?

Vierailija
138/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bricilla?? Femita??

Vierailija
139/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tartte sitte ihmetellä, jos lasta aletaan kiusaamaan koulussa enemmän, kun hölmöt vanhemmat tonne vielä laittaa lastensa kuvat. Synttärit saa järjestetyksi hyvin pienellä rahalla.. ulkoleikkejä, metsäretki, pulkkamäki yms. ja siihen lisäksi vähän edullisia herkkuja.. poppareita, mehua, keksejä yms. Moni kerjää ahneuttaan, ei todelliseen tarpeeseen =/

Vierailija
140/235 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö noille siis 10€ leipomistarvikkeet ja halpa pehmolelu, kun toiveena on kuitenkin seikkailupuistoa, uutta älypuhelinta, pyörää, konditoriakakkuja ja lahjakortteja? Jotkuthan oikein mainitsevat, miten lapselle ei aiemminkaan ole ollut varaa järkätä synttärijuhlia, vaan on ollut vain kaupan pakastekakku tarjolla. Ei sellaista varmaan 10€ leipomistarvikkeet ilahduta, jolla edellisvuosien syndet on vietetty pakastekakkua sukulaisten kanssa popsien.