Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat synttärit ikinä ja järjettömät lahjapyynnöt?

Vierailija
25.03.2016 |

Siis ei hyvänen aika... Toiveina mm. uusi puhelin ja pyörä. Miten jotkut kehtaa? Luuleeko tosiaan joku että juuri hänen muksulleen joku käy kipaisemassa uuden pyörän?

Kommentit (235)

Vierailija
201/235 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on maailma mennyt mullilleen kun kerjätään vaikka mitä. Sänkyä, puhelimia ja pyöriä ym. Miten on mahdollista että ei yksiä synttäreitä saa järjestettyä ??

Pullakahvit sukulaisille ja kevereille ei mahdottomia maksa mutta kovat on vaatimukset näillä nykyajan vanhemmilla !!!

Hävetkää !!!!

Onko se jotenkin sinulta pois, jos vähävaraiset pyytävät apua. On se köyhän lapsellakin halu pyöräillä ja soitella - ikään kuin köyhällä ei voisi olla unelmia. Vi**u mikä kuiva vanhapiika.

Ja ei, en ole itse ollut pyytämässä lahjoja.

Häpeä itse!

Oletko edes käynyt tuolla parhaat synttärit ikinä -sivustolla? Luepa ne ilmoitukset ensin ja mieti sitten mikä mättää. Vinkkinä: kannattaa miettiä myös sitä, onko Suomessa (netti)kirppareita, kierrätyskeskuksia, sosiaalitoimi...? Jotkut täällä ehdottikin, että noille mammoille pitäisi kustantaa marttojen kotitalous ja rahankäyttökurssit. Siihen lahjoituksen voisin jopa osallistua, vaikka paljoa ei ylimääräistä ole.

Vierailija
202/235 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauroin ääneen Valtterin 14-v ilmoitukselle. Tämän on pakko olla kieli poskella tehty feikki :D

Suhteellinen kypsää toimintaa sinulta 😕

Oletko trolli vai medialukutaidon? Valtterin ilmoituksessa monta hassua juttua, ihan tarkoituksella:

- raha apustukset (ylilauta-läppä)

- pitää Jaffasta (kuvassa jaffapurkin kanssa)

- ei tule oikein toimeen isäpuolensa Mohammed al Ahmedin kanssa :D (tässä kohtaa kun isäpuoli oikein nimeltä mainittu, tajuaa että tämä on vitsi)

- kissakin kuoli vähän aikaa sitten (klassikko)

- toiveena Valtsulla rahaa ja mopo.

Toivon vilpittömästi, että kuvan poika on itse tämän vitsin laittanut nettiin. Toinen vaihtoehto olisi, että jotkut muut kiusaamis/jäynämielessä tämän tehneet. Miten ylläpito muuten varmistaa, ettei esim. teinit toisistaan tee pilailmoituksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/235 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauroin ääneen Valtterin 14-v ilmoitukselle. Tämän on pakko olla kieli poskella tehty feikki :D

Itsellenikin tuli vahvasti trollailun maku ko. ilmoituksesta, viimeistään ahmedin kohdalla..

Vierailija
204/235 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen reaktio Parhaat synttärit ikinä-sivustosta oli, että kyseessä olisi joku yksinäisten/kaverittomien/kiusattujen lasten paikka, josta voisi "tilata" vieraita näille raasuille. Ensireaktio osoitui vääräksi, näemmä tuo sivusto on vain laiskoille elämäntapasossuilijoille keino kerjätä ilmaista tavaraa. Eiköhän noistakin äityleistä suurin osa ostele geelikynsiä ja ripsenpidennyksiä, ottavat jatkuvasti uusia tatuointeja, polttavat tupakkaa ja viikonloppuisin käyvät "nollaamassa" jossain Onnelassa kera 7 euron siidereiden.

Taitaa valitettava tosiasia olla, että ne jotka oikeasti eniten apua tarvitsisivat eivät avaa vahingossakaan suuta. Ja vastaavasti taas ne keillä rahat kyllä riittäisivät huutavat kovaan ääneen kurjuuttaan.

Vierailija
205/235 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi nimet kertovat kyllä millaisista porukoista on kyse, Bricilla ;)

Harmi sinänsä, joukossa voi olla joku joka todella tarvitsee lahjoituksia.

Vierailija
206/235 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa sivustolla. Lahjatoiveista en tiedä mutta nää kuvaukset lapsista on kamalia. Tyyliin meidän aadaeemeli on koulukiusattu eikä kukaan koskaan tule hänen synttäreilleen, mutta tänä vuonna tädin perhe ja ukki lupasivat tulla. Siis mitä? Tuota kun lapsi ja lapsen luokkalaiset lukee niin hyvä on mieli...

Toinen mitä ihmettelin on nuo jotka haluavat järjestää sen yhden kerran elämässä oikein kunnon synttärit - kun lapsi täyttää yksi!?!

Vierailija
207/235 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko trolli vai medialukutaidon? Valtterin ilmoituksessa monta hassua juttua, ihan tarkoituksella:

- raha apustukset (ylilauta-läppä)

- pitää Jaffasta (kuvassa jaffapurkin kanssa)

- ei tule oikein toimeen isäpuolensa Mohammed al Ahmedin kanssa :D (tässä kohtaa kun isäpuoli oikein nimeltä mainittu, tajuaa että tämä on vitsi)

- kissakin kuoli vähän aikaa sitten (klassikko)

- toiveena Valtsulla rahaa ja mopo.

Toivon vilpittömästi, että kuvan poika on itse tämän vitsin laittanut nettiin. Toinen vaihtoehto olisi, että jotkut muut kiusaamis/jäynämielessä tämän tehneet. Miten ylläpito muuten varmistaa, ettei esim. teinit toisistaan tee pilailmoituksia?

Ja lopussa vielä, että on itse kuntoutumassa, koska ei OSYTY tekemään töitä kunnolla. Varmaan tarkoitettu ettei syty tekemään töitä?

Vierailija
208/235 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihan oikeesti itkettää katsoo tota touhua tuolla. Mun kaverilla oli anomus tuolla kerran ja luulen että aika monella noista hakijoista omaa vähän samanlaisen taustan kuin kaverini. Yhteisiä tekijöitä liian nuorena saatu lapsi huonoon parisuhteeseen (tai ei parisuhteeseen alunperinkään), huonot tai olemattomat pohjaopinnot, ei työpaikkaa/huono työpaikka paskalla palkalla, lapsen isää ei paljoo kiinnosta jne. Mahdollisesti pari lasta lisää, eri isälle, jonka kanssa myös menee lusikat jakoon.

Ekan kerran raskaaksi tullessa vanhemmat yritti selittää kuinka vaikeaa elämä tulee olemaan ja kaikki vain siksi ettei elämä ole tarpeeksi mallillaan vielä, että sen lapsen olisi hyvä syntyä siihen tilanteeseen. Teiniuhmalla kuitenkin päätetään pitää se lapsi ja lopputulema on tämä.

Sitten ei olla valmiita näkemään mitään sen suurempaa vaivaa sen lapsen vuoksi, vaikka facebookissa ja jokaisessa sopivassa tilanteessa hehkutetaan sitä miten ne lapset on äidille maailman tärkeimmät kullannuput.

Lapsi saa pettyä kun äiti synttäreiden korvilla ilmoittaa surullisella sääliäänellään miten äiti on niin pahoillaan, mutta nyt ei äidillä ole varaa niitä synttäreitä järjestää, mutta että keksitään sitten myöhemmin jotain kivaa yhteistä puuhaa, jookos? Lapsi siinä nyökkää ja esittää että kaikki on ihan fine, vaikka vähän kirpaseekin.

Tätä jatkuu ja lapsi oppii itse vanhempana jo vähän häpeämään äitiään, jota kyllä rakastaa, mutta inhoaa sitä tapaa jolla äiti kertoo rahavaikeuksistaan kelle vaan joka suostuu kuunteleen. Itse vaan hän ei aktiivisesti jaksa eikä viitsi tehdä asian eteen mitään.

Mistä tämän tiedän? Olin itse se lapsi, ja katkaisin kierteen kohdallani.

Mutta näitä on paljon ja siksi ketuttaa kattoo nyt 19 vuotiaana paria kaveriaan jotka tohon ryhtyy nyt, vaikka voisivat valita myös toisin.

Tiedän että kärjistin aika reilusti, mutta saitte varmaan käsityksen miltä toi niistä lapsista tuntuu, ainakin osasta. Toinen puolisko kasvaa sitten just tämmösiks kun nää muutama kaverini, jatkaa sitä kotoa opittua nillittämisen ja yhteiskunnalta vaatimisen kaavaa jonka se äiti opetti. Kaikkee pitäis saada, mutta mitään ei haluta antaa. Ja jos maailmankuva on se että normaalit keskituloset ihmiset joilla on omistusasunto ja 10 -vuotta vanha mersu pihassa on kermaperseitä, niin ei hyvä heilu.

Sori vuodatus, jatkakaa.

Mun on pakko kommentoida tähän sulle, että kaikki tsemppi sulle elämääsi! Vaikutat fiksulta nuorelta, älä anna tuon vähän kurjalta kuullostavan lapsuutesi lannistaa :)

Pikemminkin hyvin naiivia. 19v ei vielä tiedä mitä elämä antaa. Tuossa iässä ei voi sanoa katkaisseensa yhtään kierrettä vielä. Mies voi masentua/alkoholisoitua/muuttua väkivaltaiseksi/you name it, mitä vain voi käydä. Se on hyvä nyt uhota. Oli turhankin kärkkäästi kirjoitettu, hyvä ystävä ei puhuisi tuolla tavalla omista ystävistään, jotka saavat lapsia.

Asiat voivat olla kuinka kunnossa tahansa ja silti käydä se pahin, työttömyys voi kohdata kenet tahansa. Ja ennenkuin kukaan ehtii niin ei, me ei kuuluta tähän ryhmään, mutta tiedostan kuinka nopeasti kaikki voi muuttua.

Esim, jos mieheni kuolisi. Pärjäisin kyllä lasten kanssa, mutta aikaa menisi ennenkuin saisin hommat rullaamaan. Tuolla sivustolla ei tällaisia taida paljoa olla, mutta ystäväni mies petti ja jätti. Kyllä hän tarvitsi apua alkuun, että jaksoi. Voisimpa itsekin sanoa, että katkaisin kierteen kun alkoholistia ottanut. Juu ei isänikään ollut vielä kun minut sai, enkä voi sadan prosentin varmuudella sanoa miehestä ikään, vaikka en sitä uskoisi nyt.

Vierailija
209/235 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa sellaista vähemmistöä joita ei työnteko kiinnosta!

Vierailija
210/235 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää kerjätä mannejen kanssa kilpaa samalla sivustolla, niin sillon vois sanoo et on pohjalle vajottu.  

Vierailija
211/235 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo meidän 2kk matti ei oo ikänä saanu minkäänlaisia synttäreitä ja oon 8 lapsen yksinhuoltaja ja rahaa ei oo ja töitä ei oo ja lahjatoiveina ois kaasuhella ja uus auto"

Vierailija
212/235 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei,

Meillä on ollut viimeaikoina hieman tiukkaa rahan kanssa ja haluaisimme järjestää Valtterille ikimuistoiset 15v synttärit! Valtterin toiveissa on raha apustukset jotta hän voisi saada uuden mopon, Valtteri on kovapoika keräämään pulloja ja pitää jaffasta. Valtteri toivoisi että hänen synttäreilleen tulee lisää vieraita äidin ja äidin miesystävän lisäksi, Valtteri menetti isänsä ja nuorena eikä oikein tule toimeen Mohammad Al ahmedin kanssa . Toivottavasti saamme riittävästi ihmisiä ja lahjoituksia kasaan koska olen yksinhuoltaja ja valtterin kissakin kuoli juuri vähänaikaa sitten ja hän ei ole nähnyt isäänsä moniin vuosiin olen itse vielä kuntoutumassa koska en osyty tekemään töitä kunnolla..."

Oikeasti?

Vierailija
213/235 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hei,

Meillä on ollut viimeaikoina hieman tiukkaa rahan kanssa ja haluaisimme järjestää Valtterille ikimuistoiset 15v synttärit! Valtterin toiveissa on raha apustukset jotta hän voisi saada uuden mopon, Valtteri on kovapoika keräämään pulloja ja pitää jaffasta. Valtteri toivoisi että hänen synttäreilleen tulee lisää vieraita äidin ja äidin miesystävän lisäksi, Valtteri menetti isänsä ja nuorena eikä oikein tule toimeen Mohammad Al ahmedin kanssa . Toivottavasti saamme riittävästi ihmisiä ja lahjoituksia kasaan koska olen yksinhuoltaja ja valtterin kissakin kuoli juuri vähänaikaa sitten ja hän ei ole nähnyt isäänsä moniin vuosiin olen itse vielä kuntoutumassa koska en osyty tekemään töitä kunnolla..."

Oikeasti?

Juuri nauroin tälle ääneen. Taitaa olla ylilautajonneilla (tai jollain aaveemammalla?) ollut tylsää...

Vierailija
214/235 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hei,

Oikeasti?

Isä kuoli ja sitten kohta "hän ei ole nähnyt isäänsä moniin vuosiin". XD Tarkkuutta vähän.

Vierailija
215/235 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnet laatineet pienen ilmon! Hyvä niin.

Vierailija
216/235 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, millainen naiivi maailmanparantaja tuo sivuston kehittäjä ja ylläpitäjä oikein on, kun ylilautajonnen läpät mopoineen ja al-Ahmed isäpuolineen menevät läpi. Vai eikö kukaan lue etukäteen hakemuksia?

Vierailija
217/235 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisille tuo sivusto edes on? Kaikki täällä sanovat, että jos olisi oikeasti köyhä auttaisi, mutta seuraavassa lauseessa sanotaan, että kuka tahansa voi säästää.

Mietin, että voisinko itse kysyä tuolta apuja.. Mies on tällä hetkellä töissä toisessa kaupungissa (illoiksi tulee kotiin), itse makaan kotona, koska kolmas meinaa syntyä ennen aikaisena. Isommat ovat päiväkodissa päivät, sillä en pysty olemaan pystyssä niin paljon kuin pitäisi.

Voinko laitta ilmoituksen, että joku tulisi meille leipomaan kakun ja auttamaan siivouksessa? Minä siis tarvitsen apua järjestelyyn, en maksattaisi kellään mitään. Voin jopa maksaa palkkaa, jos joku olisi niin ihana, että auttaisi. Vai onko tuo sivusto vain sellaisille, jotka haluavat maksattaa kaiken muilla?

Vierailija
218/235 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisille tuo sivusto edes on? Kaikki täällä sanovat, että jos olisi oikeasti köyhä auttaisi, mutta seuraavassa lauseessa sanotaan, että kuka tahansa voi säästää.

Mietin, että voisinko itse kysyä tuolta apuja.. Mies on tällä hetkellä töissä toisessa kaupungissa (illoiksi tulee kotiin), itse makaan kotona, koska kolmas meinaa syntyä ennen aikaisena. Isommat ovat päiväkodissa päivät, sillä en pysty olemaan pystyssä niin paljon kuin pitäisi.

Voinko laitta ilmoituksen, että joku tulisi meille leipomaan kakun ja auttamaan siivouksessa? Minä siis tarvitsen apua järjestelyyn, en maksattaisi kellään mitään. Voin jopa maksaa palkkaa, jos joku olisi niin ihana, että auttaisi. Vai onko tuo sivusto vain sellaisille, jotka haluavat maksattaa kaiken muilla?

Kokeile laittaa tuollainen ilmoitus! Katsotaan, miten ylläpito reagoi :) Varmaan pientä korvausta vastaan esim joku opiskelija tulisi mielelläänkin. Tai yksinäinen mummo, joka kokee olevansa tarpeeton omille sukulaisilleen. Onkohan muuten jo olemassa joku tuollainen tilapäisen avun pyytämiseen sopiva nettisivusto? Esim mummot voisivat pyytää seuralaista vaikka kauppareissulle ja avuksi kauppakassien kantamiseen.

Vierailija
219/235 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei käykääpä katsomassa uusin ilmoitus tuolla nettisivustolla! Nyt täytyy sanoa, että missä ihmeessä on sivuston ylläpitäjän vastuu! Yhden tyttären yh-äiti on luetellut hakemuksessaan nimensä, yhteystietonsa, fb-tunnuksensa, pituutensa ja painonsa sekä tyttärensä pituuden ja painon! Toivon, toivon että viesti on provo, sillä siinä on myös eritelty tulot ja menot. Menoissa kuriositeettina pisti silmään koiranruokaan yli 100 e/kk ja äidin ja 7-vuotiaan tytön puhelinkulut kuussa 50 euroa per nuppi. Näiden vuoksi toivoisin ilmoituksen olevan vitsi, mutta pelkään ettei se ole. Miten joku voi olla niin seko (tarkoitan tällä nyt sivuston ylläpitäjää), että julkaisee tuon ilmoituksen netissä, siis kaikkien yhteystietojen ja henkilökohtaisten tietojen kera? Siellä on ja pysyy ikuisesti!

Vierailija
220/235 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo uusin ilmoitus... voi lapsiparkaa kun mamma laittaa kaikki tietonsa sairaudet, tulot , varallisuuden jopa pituudet ja painot nettiin. Pitäisi sivuston ylläpitäjällä olla joku vastuu että mitä julkaisee.