Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikki äidit tällaisia? (äitiystävistä)

Vierailija
24.03.2016 |

Olen lähtenyt nyt vasta lapsen ollessa 1v mukaan perhekerhoihin, puistoon jne. Muutimme meille uudelle alueelle Vantaalla kuukausi sitten. Olen ylipainoinen, arjessa ryytynyt ja en niin aktiivinen menijä ja tekijä. Epävarma kasvatustaidoistani ja imetyskin epäonnistui. Olen korkeastikoulutettu ja työelämässäkin menestynyt, mutta vauva-arki on vaan imenyt kaikki mehut. Kaipaan rentoa keskusteluseuraa muista äideistä.

Kaikki äidit joita olen puistossa ja kerhoissa tavannut ovat urheilullisia, aktiivisia, itsevarmoja ja huolitellun näköisiä. Itse hyvä että saan jonkun vaatekerran päälleni kun lähden lapsen kanssa liikenteeseen ja raskauden jälkeen edelleen painoa on eikä juoksulenkit vaunujen kanssa onnistuisi mitenkään. Todella hankala löytää samanlaista seuraa. Onko kaikki äidit tällaisia tehopakkauksia ja itse olen poikkeus?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaajat 7, 11 ja 14 olette just eikä melkein kuin siitä Tahdon asia-sarjasta ne kamalat mammat sieltä puistosta, ne jotka puhuivat pahaa kaikista, juoruilivat ja ylenkatsoivat. "Vasta vuoden ollut opettajana ja heti brakaa!" KUULIN teidän äänet kommenttejanne lukiessani. Huh huh.

Ja vastaaja 19 oli myös siinä samassa juorujoukossa muita dissaamassa. Hyvin oivallettu sarjan käsikirjoittajalta tuo naistyyppi: Muita armottomasti ylenkatsovat puistoäidit.

Vierailija
22/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä menisi kategorisoimaan ettei näistä naisista sulle seuraa löytyisi. Minä löysin ainakin seuraa vaikka olin 10-15v nuorempi kuin kaikki muut äidit, en välittänyt siitä miltä kukin näytti vaan tutustuin ihmiseen.

Mitä noihin ulkonäköasioihin tulee niin kilot suli pois 2kk synnytyksestä ihan imetyksellä. Tehoilla kuntosalilla ja opinnoissa olen jaksanut koska se on osa identiteettiäni, sitä en halunnut hukata lapsen saatuani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin veemäiset akat tekee edes lapsia kuin nuo pari huutelijaa? Vai tekeekö. ;)

Vierailija
24/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua kirjoitti:

Mitä raskasta voi olla yhden lapsen kanssa? En tajua.

Säähän sen lapsettomana tiedät! :'D

Eikun sori kolmen äitinä, eiks niin? ;)

Ai mä en ookaan ainoa, joka on alkanut epäillä näitä "kolmen äiti" -selityksiä!

Vierailija
25/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua kirjoitti:

No mut herrajumala. Mukula vaunuihin ja kävelemään. Mies hoitamaan illalla ja salille. Oletko ihan lievästi saamaton?

Näinhän sen pitäisi mennä ja sen tiedän. Olen vain niin lopen uupunut, vauva valvoo edelleen öisin helposti 2-3h, eikä mulla oikein ole muuta "lohtua" kuin herkuttelu :( ap

Vierailija
26/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuon ikäisten lasten vanhemmat ovat jo palanneet työelämään ja pukeutuvat sinne ihan normaalisti, kampaavat naamansa ja syövät, elävät. Kenties harrastavatkin jotakin, jos taloudessa on 2 aikuista. Jos ihminen on noin uupunut ja toivoton kuin ap, syy on kyllä jossakin muualla kuin "normaalissa pikkulapsiarjessa". Parkuva erityislapsi, masennus, silkka laiskuus, just name it.

Vierailija
27/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei liikakiloja raskaus tuo. Minä olin vauva-aikana hoikka, vaikka en harrastanut liikuntaa. Mutta olin silti väsynyt. Sanat tylsää mutta stressaavaa kuvaa hyvin minunkin oloani tuolloin. Äitikerhot eivät ole kaikkien juttu.

Vierailija
28/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tuon ikäisten lasten vanhemmat ovat jo palanneet työelämään ja pukeutuvat sinne ihan normaalisti, kampaavat naamansa ja syövät, elävät. Kenties harrastavatkin jotakin, jos taloudessa on 2 aikuista. Jos ihminen on noin uupunut ja toivoton kuin ap, syy on kyllä jossakin muualla kuin "normaalissa pikkulapsiarjessa". Parkuva erityislapsi, masennus, silkka laiskuus, just name it.

Yleensä? Kyllä aika moni on 1-vuotiaan kanssa kotona.

Vierailija
29/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ei ole kaikki tuollaisia. Itse olen ihan normaalipainoinen, mutta edelleen neljän vuoden jälkeen viisi kiloa raskausajalta. Olen nykyään väsynyt koko ajan, en jaksa mitään.

En jaksa edes meikata aina. Jos meikkaan, on sekin vain ripsaria. Menen ihan tavallisessa toppatakissa (ei tod. mikään tyylikäs vaan sellainen pihatakki) joka paikkaan. Ennen oli aina villakangastakki jne. Nyt olen vain mukavuudenhaluinen. Laittaudun todella harvoin.

En saanut minäkään kavereita perhekerhoista moniin vuosiin. Ihan viimeisenä vuonna tutustuin yhteen äitiin, muuten ei jäänyt kavereita. Tuttuja vain, joita moikkaillaan silloin tällöin.

Vierailija
30/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

A.p, jos haluat juttukaverin samantyylisestä äidistä, niin mulle voi kirjoitella osoitteeseen: mammeli@meiliboxi.fi

Mulla on taapero. :)

Eihän se live äitikavereita korvaa, mutta olisihan se mukavaa jonkun kanssa kokemuksia vaihtaa? :)

Vierailija
31/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua kirjoitti:

No mut herrajumala. Mukula vaunuihin ja kävelemään. Mies hoitamaan illalla ja salille. Oletko ihan lievästi saamaton?

Näinhän sen pitäisi mennä ja sen tiedän. Olen vain niin lopen uupunut, vauva valvoo edelleen öisin helposti 2-3h, eikä mulla oikein ole muuta "lohtua" kuin herkuttelu :( ap

Silti sinulla on vain yksi lapsi.nyt vain niskasta kiinni ja alat käyttäytyä kuin aikuinen!

Vierailija
32/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään tajua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua kirjoitti:

Silti sinulla on vain yksi lapsi.nyt vain niskasta kiinni ja alat käyttäytyä kuin aikuinen!

Kyllä se lapsettomuus katkeroittaa, varsinkin näin perhejuhlien aikaan..

Vierailija
33/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan oo kaikki äidit samanlaisia. Mulla meni ekat kaks vuotta sumussa, vaikka töihin palasinkin äitiysloman jälkeen. Olin hajamielinen ja ylipainoinen, varjo aiemmasta urheiluhullusta. Syykin selvisi lopulta. Mulla oli synnytyksen jälkeen ollut kilpirauhasen vajaatoimintaa ja hormonit eivät olleet palautuneet normaalitasolle. Sain molempiin lääkkeet ja elämä alkoi olla taas helpompaa.

Mua ei edes kiinnostanut toisten äitien seura tuolloin. Syötin lapselle valmispilttejä ja olin koko ajan vain väsynyt. "Huono äiti" siis.

Vierailija
34/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olet nyt pääsiäisenä? Missä mies? Lapsi hänelle, nuku ja ala ulkoilla.

Vierailija
35/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä olen vielä nuorimman lapsen jo ollessa koulussa ylipainoinen. Sanokoon joku saamattomaksi, fine, itsellä vaan prioriteetit on olleet jossain muualla kuin painossa ja tekemistä kyllä riittänyt ihan muissa asioissa. Homssunen olen ollut aina ja kulkenut mukavuus ennen ulkonäköä. 

Samaa sanoisin silti kuin jokunen muukin - älä arvostele muita ulkonäön mukaan niin kuin et itsekään halua tulla arvioiduksi. Hyvin voi tulla juttuun hyvännäköisen ja muodikkaan äidin kanssa. Ja nekin voi ihan hyvin olla yhtä tööt ulkonäöstä huolimatta. 

Vierailija
36/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kuin ekan sivun vastaukset.

Voi kuule. Olet ihan tavallinen perheenäiti. Ei kaikkien elämä pyöri vaan sen suorittamisen ja oman itsensä ympärillä, kuten näillä jotka juoksee saleilla ja laittautuu ja pyörii kaiken aikaa ties missä kerhoissa ja aktiviteeteissa lasten kanssa.

Ja tälläkään en tarkoita, että se on paheksuttavaa juosta salilla ja huoltaa itseään.

Mutta pitää ymmärtää, että on äitejä joka lähtöön eikä ole syntiä olla oma itsensä. Kaikki tyylillään muita syyllistämättä.

Äitiys on hassu juttu, siinä on tosi hurja kilpailuasetelma. Ja hirveästi äidit kilpailee ja syyllistää toisiaan. Naisasialiikkeen pahin vihollinen on nainen itse.

Tuntuu, että äitiys kilpailuttaa naisia enemmän, kuin yhdistää. Se ei ole hyvä. Kaikki äidit toivovat tukea muilta äideiltä. Olisi ihana jos voisi tukea toisiaan kuului sitten mihin äitiklikkiin tahansa. Resumammat, fitnesmammat, nuoret, vanhat, yhden lapsen mammat, kymmenen mammat. Kaikki toisten puolella.

Tuntuu, että äitiyden mukana ylä-aste klikkeineen herää taas esiin. Nörtit, lortot, urheilijat, suositut, nevahöördit... Nyt ei vaan enää istuta koulun ruokalassa vaan leikkipuiston penkeillä.

Solidaarisuutta äidit!

Vierailija
37/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oikeasti luulin ennen lapsentekoa, että mammat jeesii toisiaan ja ovat solidaarisia.

Totuus olikin, yllätys yllätys toinen, mutta lapsia en silti kadu todellakaan.

Mä itse tulin parhaiten toimeen leikkipuistossa mummojen kanssa, mutta he ovatkin sitä ikäpolvea, josta mun käsitys/luulo oli peräisin. Siis oman äitini ikäpolvelta..

Vierailija
38/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Vantaata asutte? Itsekin mammakavereita vailla, vauva 2,5kk 😌

Vierailija
39/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme vimma joillakin on pistää kaikki ihmiset lenkkipolulle tai kuntosalille? Minä en ole koskaan ollut ulkoilevaa, saati lenkkeilevää tyyppiä. Kuka tuolla loskassa viitsii itseänsä kastella ja räkätautia hankkia. En myöskään ilkeä mennä jonnekin hikiselle kuntosalille, hyi olkoon, koskemaan niihin niljakkaisiin pistävän hajuisiin laitteisiin. Liikunnalla ei ole mitään tekemistä hoikkuuden kanssa. Raitis ilma kyllä saa paremmalle mielelle, mutta se ei tarkoita, että sitä varten pitäisi jotenkin erityisesti kiihkoilla hullun kiilto silmissä jossain lenkkipolulla.

Vierailija
40/42 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaapa viisastelijat, että vauvoja on erilaisia. Toiset nukkuu ja ovat tyytyväisiä. Toisilla on vaivoja ja valvovat. Kumpien mammat jaksaa panostaa itteensä?

Ja myös voimavarat ja tukijoukot ovat erilaisia. Kyllä yhden lapsen äiti saa olla väsynyt.

Terveisin kahden allergiavauvan väsynyt äiti. Ja kyllä on lasten hyvinvointi on tärkeämpää kuin oma pakkelikerros.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme