Miksi ihmeessä jotkut pariskunnat hakeutuvat samaan työpaikkaan, vaikka ei olisi pakko? Ettekö osaa olla itsenäisesti missään?
Siis silloin jos alalla olisi muitakin mahdollisuuksia työpaikaksi. Eniten ihmettelen niitä, jotka haluavat puolisonsa kanssa samaan pieneen työyhteisöön. Lähinnä tulee tällaisista mieleen, että halutaan kontrolloida puolisoa. Eipä pääse ainakaan "työmatkoille" eikä tule työpaikkaromansseja. Tai sitten että ollaan niin riippuvaisia toisesta, ettei osata käydä töissä eikä kaupassa eikä missään yksinään.
Mitäs sitten jos tulee ero? Tai työpaikka menee molemmilta?
Kommentit (15)
Tiedän vaikka kuinka monta tuollaista pariskuntaa. Ovat aika usein tutustuneet siellä työpaikalla. Itse en kyllä tykkäisi olla mieheni kanssa samassa työpaikassa.
Mun työpaikalla on kaksikin tällaista pariskuntaa. Suoraan sanoen aika ärsyttävää, kun lääppivät toisiaan työpäivän aikanakin eivätkä osaa pitää erillään parisuhdettaan ja työntekoa. Kummassakin tapauksessa tuntuu, että se jälkeenpäin tullut osapuoli on otettu töihin jostain muusta syystä kuin pätevyyden takia - vissiin siksi että puoliso on rekrytoivan pomon kavereita.
Eräässä noin 400 hengen firmassa on kymmeniä pariskuntia, jopa toimitusjohtaja otti leskeydyttyään yhden alaisen puolisokseen. Useimmat ovat tavanneet "konsernin" sisällä tai sen tässä osassa, mutta on paljon niitäkin, jotka on otettu suhteilla töihin. Ne muutamat, joiden puolisoa ei ole huolittu töihin, ovat kieltämättä aika käärmeissään. Kesäaikana ei taida olla yhtään kesätyttöä tai -poikaa, joka ei olisi tullut suhteilla töihin.
No jos minulla on varaa valita työpaikkani, niin en tekisi päätöstä sen perusteella että missä puoliso sattuu olemaan töissä vaan valitsisin esim. palkan, työmatkan, työolosuhteiden, työtehtävien jne. mukaan minne menen töihin.
Oma puolisoni on hemmetin taitava, älykäs, mukava ja luova tyyppi, ja parempaa työkaveria olisi vaikea kuvitella.
No, jos mieheni olisi minua kiinnostavassa työssä voisin helposti hakeutua hänen kanssaan samaan paikkaan. Näkisimme edes joskus. Mies itseasiassa kysyi, että haluaisinko hänen firmaansa töihin, mutta kieltäydyin, koska ala ei kiinnosta itseäni tippaakaan. Kyllä minusta olisi mukava nähdä useammin ja tehdä töitä rautaisen ammattilaisen kanssa. En minä häntä voisi, enkä edes haluaisi, kontrolloida häntä sen enempää, työmatkoille ja muille hän menee usein yksin.
Toki en lähtisi huonoon firmaan, huonoon tehtävään tai huonolla palkalla.
Ja jos ero sattuu, niin onhan meillä lapsetkin, jotka pitää kunnialla hoitaa.
Ymmärrän sen, että ihmiset voivat löytää toisensa työpaikalta.. miksi joku tulee samaan työpaikkaan puolisonsa kanssa? Mitä jos se puoliso ei olekaan niin hyvä työntekijä, kuin puolisona olettaisi tms. ongelmia aiheutuu?
Säästäisi se ainakin työmatkakuluissa kun ei tarvitsisi kuin yhden auton ja samaa matkaa pääsisi kulkemaan. Kelpaisi ainakin minulle, tulisi iso säästö jos voisi luopua toisesta autosta.
Ettekö te jotkut osaa olla puuttumatta toisten tapaan elää elämäänsä? Tuijottaisit omaa napaasi vaan. Eli get a life!
Vierailija kirjoitti:
Siis silloin jos alalla olisi muitakin mahdollisuuksia työpaikaksi. Eniten ihmettelen niitä, jotka haluavat puolisonsa kanssa samaan pieneen työyhteisöön. Lähinnä tulee tällaisista mieleen, että halutaan kontrolloida puolisoa. Eipä pääse ainakaan "työmatkoille" eikä tule työpaikkaromansseja. Tai sitten että ollaan niin riippuvaisia toisesta, ettei osata käydä töissä eikä kaupassa eikä missään yksinään.
Mitäs sitten jos tulee ero? Tai työpaikka menee molemmilta?
Hah haa! Torppasiko puolisosi pettämisaikeesi tulemalla samaan työpaikkaan. Voi voi kun suututtaa 😝😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten jos tulee ero? Tai työpaikka menee molemmilta?Hah haa! Torppasiko puolisosi pettämisaikeesi tulemalla samaan työpaikkaan. Voi voi kun suututtaa 😝😂
Minä epäilen että ap:ta vituttaa kun ei pysty liehitellä työpaikkaihastustaan koska hänen puolisonsakin on samassa työpaikassa. Niin katkeralta kuulosti aloitus viitaten työmatkoihin ja työpaikkaromansseihin :D
Aika vaikea sanoa mitään, kun en tiedä yhtään tällaista tapausta. Tiedän kyllä pariskuntia, jotka työskentelevät perheyrityksessä tai jotka ovat tavanneet työpaikassa. Tiedän myös esim. opettajia, jotka ovat samassa koulussa. Mutta jos on aineenopettaja paikkakunnalla, jossa on vain yksi yläaste ja yksi lukio, eipä ole paljon valinnnavaraa.