Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin miehen ja tämän exän muistot, tuli paha olo

Vierailija
24.03.2016 |

Olen juuri muuttanut miehen luo ja olen siivoillut paikkoja. Löysin yhdestä laatikosta pussillisen miehen ja tämän eksän muistoja, kirjeitä ja kuvia ym. En lukenut kirjeitä sen tarkemmin, mutta kyllähän jo nopealla silmäyksellä näkee, mistä on kyse. Alkoi oksettaa ja tunnen itseni niin mustasukkaiseksi. Ei meillä ole ollut mitään vastaavaa kirjeenvaihtoa eikä ole tehty kuvakirjoja pussailukuvista. Tekisi mieli polttaa koko kassi.

Olenko ihan sekaisin, jos minua häiritsee tietoa siitä, että tuo muistopussi on parin metrin päässä sängystä, jossa minä nukun. Kuvista ym. taitaa olla jo lähemmäs seitsemän vuotta, heidän erostaan yli kolme vuotta.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä varmaa heittäsin pois vaa sanomatta mitää :D kehtaisko se ukkos ees kysyä, että hei ootko nähny pussia, jossa on kuvia musta ja eksästäni

?

Ehkä pitäisi vaan kertoa, mitä löysin ja kysyä, että mitä tuolle tehdään. Ehkä sitten alkaisi ihmetellä, miksi tongin paikkoja. MIelestäni on kuitenkin normaalia tutkailla paikkoja omassa kodissaan. Tällöin myös laatikkoon katsominen on mielestäni ok, kun kyse on yhteisestä makuuhuoneesta..

ap

Tottakai sulla on oikeus tonkia, se on nyt sun koti! Myös minä muutin mieheni luo taloon jossa siis exänsä kanssakin asusteli. En minä jokaista laatikkoa olekaan tutkinut, mutta kyllä siellä exän tavaroitakin vielä oli ja nukuttiinhan me pari vuotta "heidän" sängyssäänkin.. Ihme kyllä mustasukkaisena ihmisenä en enempää asiasta ajatellut, mutta niitä kuvia kyllä katselin pakkomielteisesti..

T: 11

Vierailija
22/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa yhtään mieheni menneisyys. Se merkitsee mitä hän on nyt. Hän olisi exänsä kanssa, jos heidät olisi tarkoitettu yhteen. Miehenikin hyväksyy, että minulla on ollut elämää häntä ennen. Loukkaantuisin sydänjuuria myöten, jos mieheni koskisi vanhoihin kirjeisiini ja kuviini. Ne ovat minun historiaani ja voin sitten vanhana mummuna muistella, että onpas minua rakastettu joskus paljon. Miehellä ei taida olla mitään vanhoja kirjeitä ja kuvia tallessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin juuri vastikään miehen ja sen eksän häävideon. Oli oikein editoitu ja kaikkea, lisäilty kukkia ja sydämiä. Ei kovin vaikea arvata kumpi osapuoli sen oli tehnyt, tuskin oli miehellä osaa tai arpaa editointeihin. Hassusti kävi ja se putos roskiin se video. 

Toivottavasti ei heillä ole lapsia keskenään. Video olisi voinut olla heille todella tärkeä muisto vanhemmistaan. :/ Tuhosit sitten toisen henkilökohtaista omaisuutta. Tuota ei voi edes mustasukkaisuuden piikkiin laittaa. Alhaista.

24/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Miksi kukaan säilyttää tuollaista? Ajattelematonta sinua kohtaan. Tulisi todella paha mieli. Tuntuisi ettei mies ole päässyt irti menneestä kun hautoo tuollaista pussia.

Miksei muistojaan saisi säilyttää? Se, että suhde sen ihmisen kanssa päättyi, ei tarkoita, että kaikki ihanat muistotkin täytyisi hävittää. Se suhde on kuitenkin osa sen henkilön elämää ja menneisyyttä. Ei mitään, mikä uhkaa nykyisyyttä.

Vierailija
25/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö APlla sitten ole EXää? Mitä?

Vierailija
26/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin juuri vastikään miehen ja sen eksän häävideon. Oli oikein editoitu ja kaikkea, lisäilty kukkia ja sydämiä. Ei kovin vaikea arvata kumpi osapuoli sen oli tehnyt, tuskin oli miehellä osaa tai arpaa editointeihin. Hassusti kävi ja se putos roskiin se video. 

Siis kauhisteleeko joku häävideota ja sen editointia, SEKÄ kehtaa heittää sen roskiin. :D :D Miten voi kuulostaa noin vihaiselta koska joku on lisännyt sydämiä HÄÄvideoon. Ja eiköhän se mieskin ollut silloin sydämiä ja kukkia täysi, olihan hän vastanainut?

Vierailija
27/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä nro 22:n kanssa. Juuri noin.

Totta kai tunteet voivat hetkellisesti kuohahtaa, kun näet oman miehesi pussailevan exäänsä kuvissa tai vannomassa rakkauttaan. Mutta Ap, kuten itse sanot, siitä on oman miehesi kohdalla aikaa jo vuosia, suorastaan vuosikausia.

Anna asian olla.

Elä sen sijaan teidän suhdettanne ja yhteistä elämää eteenpäin. Siinä sinulla on kaikki vain voitettavaa. Anna exien olla exiä.

Vierailija
28/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit itse exä jos olisit a) tonkinut tavaroitani ja b) tuhonnut niitä. Luottamus olisi mennyt ikiajoiksi.

Vierailija
29/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö APlla sitten ole EXää? Mitä?

On kyllä, mutta ei mitään muistopusseja täynnä pusukuvia. 

ap

Vierailija
30/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisit kateellinen niistä kuvakirjoista, kun teillä ei ole sellaisia? Miksi ei ole? Äkkiä tekemään, ei kai niitä kukaan sulle tee jos et itse!

Vierailija
31/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli vielä yhteen muuttaessamme yhdessä hyllyssä esillä hääkuvat, joissa esiintyivät siis yhdessä exän kanssa.

Tuumasin kyllä siinä kohtaa itse - toki ensin pari kk asiaa katseltuani ja miehen omaa reaktiota odoteltuani - että ei kait nuo nyt sentään tuossa paraatipaikalla enää ihan tarpeellisia ole.

Miespä sai tuosta vedettyä oikein kunnon kilarit. Heitti kuvat kehyksinensä seinälle ja talloi lopulta vielä päälle niin, että sirpaleita oli joka puolella.

Ja joo, en todellakaan odottanut tuollaista reagointia.

Mutta tällainen lienee jotain outoa miehen logiikkaa...

32/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin miettimään, onkohan miehelläni vastaavia muistoja? Tosin hänen kohdallaan ne olisivat juurikin niitä alastonkuvia ja tuhmempia juttuja. Helposti voisi säilyttää niitä kännykässään tai tietokoneellaan. En koskaan käytä kumpaakaan pyytämättä ja silloinkin vain esim. soittaakseni jollekin nopeasti jos omastani on akku loppu tms. tai katsoakseni sähköpostini nopeasti. 

Mutta tiedätkö mitä? Ei haittaisi vaikka miehellä olisikin kuvia ja videoita säilössä: A) se ei kuulu minulle tippaakaan. Vaikka olemme naimisissa, miehelläkin on oikeus muistoihin ja omiin ajatuksiin. Sitä paitsi, miehelläni on eideettinen muisti, eli ei edes tarvitse valokuvia... B) mieheni meni minun kanssani naimisiin, koska halusi juuri minut. Ei ketään niistä naisista, vain minut.

Miehelläni oli elämä ennen minua ja niin oli minullakin. Minullakin on jossain vanhoissa valokuva-albumeissa kuvia, joissa ex-poikaystäväni on. Se on minulle kuuluvaa historiaa, joka ei pyyhkiytyisi pois vaikka kuvat häviäisivät. Sinänsä se olisi hyvin sääli, koska kuten joku aiemmin sanoi, sitten vanhana mummona on kiva katsella niitä muistoesineitä. Ne ovat ehkä ainoita, joita on jossain vaiheessa enää jäljellä.

Vierailija
33/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies laittoi kuvan itsestään ja exästään meidän makkarin ikkunalaudalle riidan päätteeksi. Mua satutti ihan hirveästi se etten edes tiennyt hänellä olevan muistojenlaatikko täynnä kuvia. Meistä ei ole kuin kaksi kuvaa ja yhtäkään esillä. En tule ikinä unohtamaan mitä hän teki vaikka vielä olemme yhdessä.

Että ihan hyväksyttävää että ei pidä exän kuvista.

Vierailija
34/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän, jos nuorempana tulee kuvailtua enemmän. Ensimmäinen pidempi rakkaussuhde voi myös olla erilainen kuin myöhemmät. Toinen osapuoli saattaa myös vaikuttaa suhteeseen niin, että se on romanttisempi, kuin mikä oikeasti on luontevaa toiselle. Jokainen suhde on erilainen ja ihmiset muuttuvat iän mukana, kannattaa pyrkiä välttämään suhteiden vertaamista.

35/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies laittoi kuvan itsestään ja exästään meidän makkarin ikkunalaudalle riidan päätteeksi. Mua satutti ihan hirveästi se etten edes tiennyt hänellä olevan muistojenlaatikko täynnä kuvia. Meistä ei ole kuin kaksi kuvaa ja yhtäkään esillä. En tule ikinä unohtamaan mitä hän teki vaikka vielä olemme yhdessä.

Että ihan hyväksyttävää että ei pidä exän kuvista.

Miehesi teki inhottavan tempun, ja jos olisi ollut minun mieheni, olisi nyt ex.

Eikä kukaan pyydä niistä exän kuvista pitämäänkään. Hyväksyminen on aivan eri asia kuin pitäminen. En minäkään haluaisi niitä omassa kodissani jatkuvasti katsella, mutta niiden olemassaolo olisi kuitenkin OK. 

Vierailija
36/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat miehesi tavaroita, ei sinun. Mitenköhän reagoisit, jos miehesi hävittäisi sinun tavaroitasi? Miehelläsi on menneisyys, jos et kestä sitä, niin etsiä itsellesi joku täysin elämää kokematon. 

Vierailija
37/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin itselläni sellainen "salkku", johon olen tallentanut jotain nuoruuden aikaisia ihanuuksia, kuten ekoja rakkauskirjeitä, joulukortteja, kuvia ym. pienimuotoisia rakkaudentunnustuksia vuosilta 1 ja 2.

Noista on tänä päivänä yli 20 vuotta aikaa.

Silti haluan säilyttää nuo muistot. En siksi, että yksikään noista nuoruuden suhteista olisi tänä päivänä minulle enää tärkeä minään muuna, kuin muistona. Vaan siksi, että muistaisin vielä vanhuksenakin, miten hassua olikaan nuorena ihastua niin kaistapäisesti, välillä niin vääriin tyyppeihinkin.

Täysin tyhjänpäiväinen salkku siis nykyisen parisuhteeni kannalta. Mutta uskoisin että voi sitten mummona naurattaa makeasti, kun naurattaa usein jo nytkin ;)

Vierailija
38/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Minä löysin yläkaapista mieheni ja exän "lelulaatikon".. Osa on sellaisia etten ikinä tarviis. .

no,heillä oli hauskaa vuosien suhteessa niiden kanssa, me on kuitenkin hankittu oma lelulaatikko ja tehty uusia mukavia juttuja +muistoja.

kuvia löytyy myös,meiltä molemmilta.

Tiedostan että tässä ollaan siksi juuri,kun elämä on kuljettu niinkuin on tehty! Muilla ratkaisuilla / puolisolle on ollut aikansa ja paikkansa, nyt on nyt.

Laatikko on edelleen olemassa,ei ole mun asia hävittää.

Vierailija
39/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaalimato kirjoitti:

:D Minä löysin yläkaapista mieheni ja exän "lelulaatikon".. Osa on sellaisia etten ikinä tarviis. .

no,heillä oli hauskaa vuosien suhteessa niiden kanssa, me on kuitenkin hankittu oma lelulaatikko ja tehty uusia mukavia juttuja +muistoja.

Tiedostan että tässä ollaan siksi juuri,kun elämä on kuljettu niinkuin on tehty! Muilla ratkaisuilla / puolisolle on ollut aikansa ja paikkansa, nyt on nyt.

Jos minä olisin sen eksän toivoisin, että jollain on järkeä heittää ne lelut menemään. En toivoisi kenenkään ulkopuolisen kaivelevan lelulaatikkoani muutenkaan. 

Vierailija
40/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaalimato kirjoitti:

Mitä mies niillä leluilla enää tekee? Käykö ex hänen luonaan "leikkimässä"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi