Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustikoista vatsa sekaisin, meneekö muillakin?

Vierailija
24.03.2016 |

Olen syönyt aamuisin mustikoita vuoroaamuina mansikoiden kanssa jugurtin seassa. Olen huomannut että mustikkapäivinä vatsa on kipeä, ripulilla ja pitää kauheaa ääntä. Voiko tosiaan mustikka tehdä tuollaista? Onko kellään kokemusta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/26 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka joko kovettaa vatsan tai laittaa sen kuralle. Mulla menee vatsa aivan sekaisin ja vesiripulille jo yhdestä desistä mustikoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustikka joko kovettaa vatsan tai laittaa sen kuralle. Mulla menee vatsa aivan sekaisin ja vesiripulille jo yhdestä desistä mustikoita.

Voi hitto, mustikat on mun herkkua eikä tätä ongelmaa ole ollut ennen. Pitää jättää tästäedes mustikat syömättä  mikä harmittaa sillä syksyllä on metsät pullollaan ilmaista ruokaa.

ap

Vierailija
4/26 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentääkö myös pieru mustikoista?

Vierailija
5/26 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee aina välillä. Ihmetyttää, koska olen saanut sen käsityksen, että mustikat olisivat kovinkin vatsaystävällistä ruokaa.

Vierailija
6/26 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikat ja mansikat toimii meikäläiselle pikalaksatiivina.

Vierailija
7/26 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsennettyinä kovettavat vatsaa, tuoreina toisinpäin....

Vierailija
8/26 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaoista menee, mutta keittona ja piirakkana sopii vatsalle.

Vierailija
9/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että löytyi tämä viestiketju - minullakin menee mustikoista vatsa ihan sekaisin moneksi tunniksi eteenpäin. Onneksi en ole yksin tämän asian kanssa! :)

Vierailija
10/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttäviä kommentteja, sillä juuri sairaalassa erikoislääkäri suositteli mustikkaa suolisairauksiin ja ongelmalliselle vatsalle. Samoin syöpäpotilaille suositellaan syömään mustikoita.

Itselläni ei kyllä noita ongelmia ole.

Monessa maassa mustikkaa syödään lääkkeeksi, sen kalleuden vuoksi ja uskotaan sen parantavaan voimaan esim. Kiinassa, jonne menisi suomalaista mustikkaa miten paljon tahansa.

Vierailija
11/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian hapokasta. Jätän mustikat muille nautittavaksi.

Vierailija
12/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en voi mustikkaa syödä ollenkaan..

Tulee aina ripuli...

Sen takia en poimikkaan niitä..

Vierailija
13/26 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parina aamuna pakaste mustikkaa pitkästä aikaa. Ajattelin jo tilata vatsatutkimuksen ja gastropanelin kovien vaivojen vuoksi.

Onneksi tuli mustikka mieleen ja googlasin tälle sivulle. Valion mustikkasoppa menettelee .

Kiitos kokemuksista .

Vierailija
14/26 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin menee joskus, en ole mustikoista luopunut, syön niitä puuron kanssa, mutta joskus laittaa mahaa hieman kuralle, joskus on ulosteen seassa jopa kokonaisia marjoja.

Vierailija
15/26 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei.

Oletko syönyt pilaantuneita mustikoita?

Menisin sinuna lääkäriin. Ei ole normaalia.

Vierailija
16/26 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka tuore mustikka on hyvä pehmentäjä, kun kohtuudella syö esim puuron kanssa. Jos jotain tärkeää ohjelmaa päivisin, niinä aamuina en uskalla syödä mustikoita. Kipuja ei ole tullut. Aika pikkkeuksellista on kova ripuli ja kivut mustikasta. Onkohan olleet puhtaita suomalaisia mustikoita jos näin on käynyt?? Kun taas keitetty (myös käsittääkseni kuivattu) mustikka ovat ripulidieettiruokaa sairaalassakin.

Vierailija
17/26 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ikuisesti tiedetty fakta, että toisilla mustikka kovettaa ja toisilla löysentää. Luulisi lääkärikin tietävän sen. Toinen on banaani. Sen vaikutus vatsan toimintaan on yksilöllinen.

Vierailija
18/26 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä!!! T. 4 kerta paskal

Vierailija
19/26 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, myös puolukka tekee sen jos syö enemmän, esim marjatakeroa😏

Vierailija
20/26 |