H&M:n ERITTÄIN HUONO LAATU!!!
Oikeasti, mitä paskaa nämä vaatteet ovat! Joo halvalla ei voi laatua vaatia, mutta miten kilpailijoiden halppisvaateketjujen vaatteet senku kestää?!?! Olenko ainut joka tämän huomannut? Ja hennes on jäänyt polkemaan samaan, ei MITÄÄN uutta!! Vuodesta toiseen samat / samantyylisee rytkyt pyörii.
Ja sitten se, että muka väittävät kivenkovaan että ei lapsi/ orjatyövoimalla työstä vaatteita, pyh! Ja hinnat senku nousee! Boikottiin meni nyt!
Ja kyllä, käytän halppisvaateketjujen vaatteita, sillä on kiva kokeilla uutta ja jos ei ollutkaan se oma juttu, niin ei jää harmittaa kun ei maksanut maltaita! Mutta pointti oli se, että edes YKSI konepesu kärsii vaatteelle antaa, ennenkuin jo joku pikku reikä!!!
Kommentit (90)
Ei taida koko ketjulla mennä enään nii hyvin.. Hennesin "loistoajat" on menny ohi ku tuli muut halppiskaupat...
Joka kesä on Hennesin tyyliltä"kuuma hippikesä"!!!!!
Tosi vaihtuvat tyylit juu!!!!!!!
Itsekin olen lopettanut henkkamaukalta vaatteiden oston nimenomaan tuon surkean laadun takia, mutta myös yksinkertaisesti rumien vaatemallien vuoksi. Paidat ovat roikkuvia rytkyjä joissa napit riippuvat jo valmiiksi muutaman ompeleen päässä, päällisompeleet ovat aivan vinossa, itse materiaali on jo kaupassa valmiiksi kauhtunutta . Ja ihan oikeasti, ostaako joku tällaisen ja maksaa vielä neljäkymppiä tuollaisesta karseudesta? http://www.hm.com/fi/product/46142?article=46142-A
Toisinaan myös näen kiinalaisten myyjien sivuilla täsmälleen samoja tuotteita kuin henkkamaukassa, mutta vähintään 40% halvemmalla. Cubus kyllä jyrää henkkamaukan halparättikauppojen laadussa ja valikoimassa 6-0.
Jostain syystä tuli mieleen, kun täällä puhuttu siitä ettei mallit vaihdu. Cittarin kenkäosastolla kulutin tyyliin 1kk sitten aikaa ja siellä oli pinkkejä ja sinisiä balleriinoja (?) ALE ALE teksteillä hintaan esim 5e. Pari viikkoa eteenpäin ja ne samat balleriinat oli siellä uutuus-hyllyssä kolme kertaa kovemmalla hinnalla :D et sellasta jämähdystä sielläkin
Pääsääntösesti oon ollut tyytyväinen hm aikuisten vaatteiden laatuun. Miehen ostamat 4,95€ t-paidat (printittömät) kestää pesusta toiseen, värit pysyy ja muoto pysyy.
Itselläni ollut nyt 2 vuotta samat mustat farkkuleggarit 14,95€ työkäytössä 5 päivää viikossa ja pesu päälle. Ovat edelleen mustat, eivätkä edes haaroista kuluneet kuten muut housut (paksut yhteenhinkkaavat reidet).
Alusvaatteet on olleet myös hyviä.
Dividedin pitkät perustopit ovat osa olleet mulla jo 8v käytössä, osa vuoden ja samaa laatua edelleen. Vanhimmat ainoastaan kainalosta menneet valkoisiksi dödön/hien vaikutuksesta.
Hm tekonahkatakki taitaa olla myös noin 8v vanha. Ellei 10v. Ainakin 2007 mulla oli se jo.
Myös juoksutrikoista olen pitänyt.
Pettymys ollut vuoden sisään ostetut vauvanvaatteet, ei perusbodyt mutta muut. Nukkaantuu heti pilalle, koristetikkaukset purkaantuu, saumoissa reikiä (ommeltu väärillä neuloilla)
Joskus odotti H&M uutta kuvastoa kuin kuuta nousevaa ja laittoi ison tilauksen tulemaan. Nykyään vaikea löytää mitään tilattavaa. Kun sai paketin niin kauhea sovittaminen ja heti into piukassa tilailemaan lisää, aina löytyi jotain sopivaa. Nykyisin aina kauhea pettymys ja suurin osa takaisin. Jotkut vuosia sitten tilaamani vaatteet ovat kestäneet tähän päivään mutta nykyisin kangas on ohutta lirua
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. parit farkut on heti uutuuttaan risahtanut polvesta puhki, toisessa oli tosin joku kulutustehoste siinä, mutta ei sen ihan niin tehokkaasti kulunut ollut tarkoitus olla.
Kuulostaa ihan siltä, että olet ostanut liian pienet tai tiukat farkut jos risahtavat puhki.
No en tiedä kans mitä Seppälässäkään on meneillään, kävin siellä joku pari viikkoa sitten etsimässä bootcut-housuja eikä muita asiakkaita ollut yhtään. Eilen kävin uudestaan kun mainostivat oikein ikkunassa kaikki -40 %, mutta mitä vielä! Mitään järkevää ostettavaa en edes noin suurella alennuksella löytänyt eikä siellä ollut oikein ketään muitakaan, ne jotka näin, kävelivät myös tyhjin käsin ulos. Mitähän siellä tapahtuu, kauanko on pystyssä?
Eikös Seppälän pitänyt jo mennä konkurssiin, mutta joku osti sen?
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä kans mitä Seppälässäkään on meneillään, kävin siellä joku pari viikkoa sitten etsimässä bootcut-housuja eikä muita asiakkaita ollut yhtään. Eilen kävin uudestaan kun mainostivat oikein ikkunassa kaikki -40 %, mutta mitä vielä! Mitään järkevää ostettavaa en edes noin suurella alennuksella löytänyt eikä siellä ollut oikein ketään muitakaan, ne jotka näin, kävelivät myös tyhjin käsin ulos. Mitähän siellä tapahtuu, kauanko on pystyssä?
Eikös Seppälän pitänyt jo mennä konkurssiin, mutta joku osti sen?
Ja tämä tapahtui siis kauppakeskus Myllyssä, jossa ihmisiä kyllä muuten piisaa!
Ostin joskus varmaan yli 5 vuotta sitten hm:ltä tekonahkatakin. Käytössä se ikään kuin suli ja näytti jätesäkiltä, kun oli niin ohutta matskua. Ei enää edes muistuttanut nahkaa! Roskiin lensi... kesti toki varmaan noin vuoden, mutta ei oo vastaavaa tapahtunut yhdellekään muulle tekonahkatakille. En ymmärrä :D
Mutta voi kalliinpienkin merkkien laatu olla huonoa... tilasin adidaksen collegehousut. Keinomateriaalia, tosi ohutta kangasta, joka kerää kaiki karvat ja haituvat. Kangas näyttää jo valmiiksi pesuhaituvaiselle... ommeltu kyllä laadukkaasti ja istuu hyvin.
Kyllä semmoista lirua on nyt neuleet hm:llä!!
Ennen pidin niistä, kesti mitä kesti ja sitten roskiin vaan nyt en viitsi edes ostaa kun ei kestä edes yhtä käyttökertaa..
Myös urheiluvaatteiden laatu mennyt heikompaan..
Harmi..
Ehkä hävettäs olla myyjänä siellä," muodin huipulla" :D
Miestenreleet ollut ihan ok-laatua.
Parkatakki (Oh yes) kunnollinen. Samoin flanellikauluspaidat, sukat ja kalsarit.
Hyvää laatua ja edullisesti. Kuten tuo parka 39,90€.
Joitakin sattumia on, mitkä kestäneet ja olleet edullisia mutta en suosittele housuja ( jotku urheilutrikoot poikkeus) , kenkiä ( pohjat irtoaa 1 kk käytön jälk) , liru neuleita.. Korutkin jo niin hintavia et samat rihkamat löytyy halvemmalla muualta...
Harmi sinänsä, ennen kyllä vaatteet kesti ja esim college tuotteet oli kunnon jämäkkää paksua materiaalia, nyt heti huomaa jo sisuksesta et on sitä kaikista paskinta mahdollista mitä myös Only suosii...
Samaa mieltä. Vaatteita en sieltä enää osta, vaate ikäänku menee pilalle kun sen paristi on pessyt. Alusvaatteet jotenkin vielä menee, mutta viimesin ostos mulla oli kahdet rintaliivit, joista molemmista on saumat kääntyneet inhottavasti roikkumaan, ja vielä oikeen näkyvästi. Samaa saumojen kääntyilyä olen huomannut joissain paidoissakin.
Muistakaahan reklamoida, jos vaatteet eivät kestä normaalia käyttöä. Reklamaatio on siis eri asia kuin palautus; reklamoida voi vaikka vaatteita olisi pesty ja käytetty. Joidenkin aikarajojen puitteissa tietenkin. Itselleni tuo aika on ehkä ~3 kk.
Mä siirryin tilaamaan Zalandolta "never heard"-merkkejä..hintaa paidoillakin samanverran kun hennesin rytkyillä mutta kestävät paremmin. Tietysti siitä on vaivaa mutta niin on siinäkin että menet myymälään josta et löydä mitään,jonotat sovitukseen,tuskailet sovituksessä,jonotat kassalle,turkailet siinäkin jonossa ja hermo menee.
Joo,oma hommansa on etsiä Zalandon kokoisesta nettiputiikista vaatteita ja joskus luo vutinkin mutta sitten tajusin että parashan on miettiä omaa tyyliä ja etsiä sen perusteella..varsinkin paitojen ostaminen on niiikn simppeliä!
Suosittelen.
Laadun heikkenemisen ja hintojen nousun lisäksi ärsyttää todella paljon malliston paikalleen pysähtyminen. Esimerkiksi chinot ovat vuodesta toiseen tismalleen samalla kaavoituksella tehtyjä, ja jos ne eivät sovi vartalolle, on aivan turha sovittaa muitakaan housuja, koska kaikki on tehty sillä samalla kaavalla. Vuosikausia!
Koska olen naiseksi erittäin pitkä, on muutenkin vaikea saada kunnolla istuvia housuja. Joskus vuosisatoja sitten sain Henkkikseltä jonkun kesähousun, mutta about viisi vuotta sitten ne siirtyivät tähän kaavoitukseen ja siinä ovat pysyneet vuosi toisensa jälkeen. Kai sitä viidessä vuodessa muoti on sen verran muuttunut, että housujen mallia voisi edes vähän muuttaa!
Sama kyllä koskee monia muitakin vaatteita, samalla kaaavalla mennään vuodesta toiseen.
Ainoa joka muuttuu on laatu, joka heikkenee niin että heikompaa hirvittää. Ja hinta nousee.