Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa työpaikkoja, joihin sinä (tai lapsesi) olet päässyt (kesä)töihin ilman mitään suhteita!

Vierailija
24.03.2016 |

Siis täysin omin avuin/tuurilla. Haluan tietää, onko sellainen enää edes mahdollista. Kertokaa myös samalla, että kuinka monen hakijan joukosta valikoiduitte ja montako paikkaa oli auki, jos siis tiedätte.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain harjoittelupaikkaa, olin kuudessa haastiksessa ja yhteen paasin. Aivan itse. Aitini on saanut toita ihan vaan hakemalla myos ja monet monet kaverini. Osaavat tehda kunnon hakemukset.

Vierailija
2/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ylempi korkeakoulututkinto yliopistosta ja alempi ammattikorkeakoulusta. En ole koskaan päässyt mihinkään työhön itse. Siis lähettämällä työhakemuksen johonkin avoinna olevaan työhön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäyntiavustajan duuniin pääsin ilman suhteita.

Vierailija
4/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain harjoittelupaikkaa, olin kuudessa haastiksessa ja yhteen paasin. Aivan itse. Aitini on saanut toita ihan vaan hakemalla myos ja monet monet kaverini. Osaavat tehda kunnon hakemukset.

Hoitoala?

Vierailija
5/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoushommat, pikaruokapaikat, kaupunkien kesätyöpaikat.

Jos on työn suhteen nirso, ei voi olettaakaan pääsevänsä minnekään ilman suhteita. Jostain on aloitettava.

Vierailija
6/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiteen? Eli lähes kaikkiin, 5/6, vuoden olin isällä töissä.

Ei tule nyt mieleen kuin pari yrittäjän lasta, jotka olisi saaneet töitä suhteilla. Lapset siis perheyrityksessä töissä. Tai on heidän kavereitakin ollut kesätöissä tai harjoittelussa

Vierailija
7/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi museo jossa olin kesiä opiskeluaikoina, lehteen kesätoimittajaksi lukiossa, virastoon korkeakouluharjoittelujaksi ja sillä tiellä edelleen.

Vierailija
8/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungille

Vierailija
9/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala?

Tradenomi, yritysviestinta ja mainonta.

Vierailija
10/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa kesänä kaks kuukauden pestiä (eri paikoissa, eri soppareilla) kaupungilla. Toinen päivähoitoa, toinen viriketoimintaa terveyspalveluissa. Tämän lisäksi nyt hoivapalveluilla töissä, kun kysyin tarviitteko.

Tässä myös kaikki työni. Pääkaupunkiseutu.

Vierailija
11/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikona 1990-luvulla kesätöihin Elannolle, erääseen kahvilaan ja puhelinmyyjäksi (!) ilman suhteita.

Vierailija
12/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postille ja mainostenjakajaksi.

Vierailija
13/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siihen ei tarvita kuin yksi ensimmäinen paikka jostain, mistä voi myöhemmin väittää saaneensa osaamista johonkin tiettyyn hommaan. Tämä ensimmäinen paikka kuitenkin useimmiten tulee edes jonkun tutun yhteyden kautta, sillä nykyään edes perusduunien (kaupan kassa, hyllytys, varastot jne) haastatteluihin ei oteta ilman aiempaa kokemusta. On siis aika hankalaa päästä alkuun ilman mitään ensimmäistä boostia.

Vierailija
14/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tänä kesänä olen saanut valita kuudesta työpaikasta. Muinakin kesinä yli kolme tarjousta. Kaikki ilman suhteita. Hakemuksia laitoin ehkä parikymmentä. Hakijoiden määristä en tiedä, mutta on niitä varmasti paljon ollut. Teollisuuden ala, kokemus ja hakemus ratkaisee.

"Oikeiden" töiden saanti tuskin on näin helppoa. Kuitenkin 4-6 kk kesätyöpätkiä kaikki tarjotut olleet.

Vierailija
15/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on päässyt ihan omin avuin:

- kunnalle

- kahvilaan

- feissariksi

- toiseenkin kahvilaan, tosin tällöin oli jo kahvilatyökokemusta

Vierailija
16/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on saanut jo pari tyopaikkaa Suomessa ihan ilman suhteita vaikka muutti tanne vasta vajaa pari vuotta sitten. Suomea ei puhu, mutta muutamaa muuta eurooppalaista kielta ja on aina tosi hyva haastatteluissa, eli tuuri kait sitten ollut.

Vierailija
17/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttäreni on soittanut joka kesä 20 eri firmaan. Aina on palkattu. Turha lähettää hakemuksia, vaan etsiä piilotyöpaikkoja reippaasti. 

Vierailija
18/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan hakenut ainuttakaan työtä vaan mut on aina haettu. Headhunter tai uusi työnantaja rekrytoinut siis suoraan edellisestä työpaikasta. Työuraa nyt takana 17 v, koulutus KTM ja FM. Ala media ja sittemmin markkinointi. Lapsista vanhinkin vasta 12 v joten heillä ei tietenkään mitään hakukokemusta vielä ole.

Vierailija
19/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalliset työpaikat. Mulla on sekä lto- että luokanopettajapätevyys. Myös yksityiseen päiväkotiin pääsin. Hakijoita 5-20/duuni. Kesätöistä mäkkäri ja siivousduunit ilman suhteita.

Vierailija
20/40 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat päässeet seurakunnan kesähommiin. Siis isoseksi rippileireille ja lastenleireille tai 18v täytettyään yövahdeiksi . Kesäoopperaan sekalaisiin töihin(lipunmyyntiin, paikannäyttäjäksi jne.)