Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M:n ERITTÄIN HUONO LAATU!!!

Vierailija
24.03.2016 |

Oikeasti, mitä paskaa nämä vaatteet ovat! Joo halvalla ei voi laatua vaatia, mutta miten kilpailijoiden halppisvaateketjujen vaatteet senku kestää?!?! Olenko ainut joka tämän huomannut? Ja hennes on jäänyt polkemaan samaan, ei MITÄÄN uutta!! Vuodesta toiseen samat / samantyylisee rytkyt pyörii.
Ja sitten se, että muka väittävät kivenkovaan että ei lapsi/ orjatyövoimalla työstä vaatteita, pyh! Ja hinnat senku nousee! Boikottiin meni nyt!
Ja kyllä, käytän halppisvaateketjujen vaatteita, sillä on kiva kokeilla uutta ja jos ei ollutkaan se oma juttu, niin ei jää harmittaa kun ei maksanut maltaita! Mutta pointti oli se, että edes YKSI konepesu kärsii vaatteelle antaa, ennenkuin jo joku pikku reikä!!!

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän perusohjelmilla ite pesen vaatteeni ja hyvin kestävät paitsi tämä 2010 vuoteen jämähtänyt henkkämäukkä.

Vierailija
22/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katotteko pesulappuja? Koska herkkää materiaali monessa käsketään pestä hellävaraisella ohjelmalla. Ei ne kestä mitään 1400 kierroksen linkousta. Ja jos mukana on elastaania, niin huuhteluaine tuhoaa sen.

Jokainen oma hm rätti voi vallan hyvin.

Oletko kenties henkkamaukka myyjä? xD

En, vaan köyhä, jolla ei ole varaa tuhota vaatteitaan kohtelemalla niitä väärin :) surkeimmat vaatteet tunnistaa jo kaupassa siitä,että niissä on jo valmiiksi nukanhaituvaa pinnassa. Ne jätän ostamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetetää terveisii aasialaisille pikkulapsille että vähän enemmä omistautumista työhönsä. Mehä niitten palkat maksetaan.

Vierailija
24/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samaa mieltä että kuraa on ja huonomaksi vaan menee. Joskus aniharvoin tuurilla sieltä voi vielä vahingossa löytää jotain kelvollista, mutta valtaosa vaatteista on ihan käsittämättömän ala-arvoista laatua. Ja mallit on välillä todella kummallisia, istuvuudesta ei tietoakaan. Ja totta tuokin että kierrättävät samat mallit vuodesta toiseen, suunnittelussakin selvästi säästetään nykyään, kun kierrätetään samaa paskaa vuodesta toiseen.

Kävin muuten todella pitkästä aikaa kapp ahlissa ja ihmettelin kun osa tuotteista vaikutti yllättävän hyvälaatuisilta. Mulla on ollut ko. ketjusta jotenkin sellanen mielikuva huonosti istuvista mummorytkyistä, mutta nythän siellä näytti olevan ihan kivojakin vaatteita ja laatu oli ihan hyvän oloista. Joo toki joukossa oli sitä huonompaakin kamaa, mutta osasta tuli hyvä vaikutelma, ja jopa ostinkin jotain sieltä. Sen perään kävin h&m:llä ja se laatu oikein kirkui huonouttaan. Sääli sinänsä, aikoinaan kun kyseinen lafka rantautui Suomeen, kama oli ihan erilaista, oltiin muodin aallonharjalla, laatu oli ihan ok, ja hinnat edullsia. Toista se on nykyään. Miksi kaikki pitää nykyään aina pilata rahanahneudella?  

Vierailija
25/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tutki ollenkaan vaatteita, joita olette ostamassa? Materiaalilappuja, saumoja, kankaan laatua...Paskaa laatua on joka kaupassa myynnissä, mutta mä jätän ne sinne ja ostan vain niitä jotka tutkimalla totean ostamisen arvoiseksi. Aika vähän tulee hutiostoksia.

Vierailija
26/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä laadusta ja muusta täällä, sen takia en kyseisessä liikkeessä enää käykään. Ihan karseita rytkyjä, jo pelkkä niiden näyteikkunan näkeminen alkaa yrjöttään.

Vierailija
27/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut! Esimerkiksi ostin alesta villakangastakin 17 eurolla, alkuperäinen hinta 70e. Jo muutaman käyttökerran jälkeen hihat olivat nukkaantuneet. Onneksi en ostanut alkuperäishinnalla, koska ei todellakaan olisi ollut sen arvoinen. Ja myös monet vaatteet sisältävät viskoosia joten niitä vaatteita en edes harkitse ostavani!

Vierailija
28/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin toissakesänä H&M:ltä t-paidan, ihan sellaisen kympin peruspaidan. Avasin paketin ja levitin paidan viikkauksesta ja samassa suu loksahti auki; ihan keskellä paitaa oli saksilla tehty reikä ja vieressä paksulla ompelukoneen ompeleella noin viiden sentin ommel. Lähti todellakin palautukseen ja minä en hevillä palauttele ostamiani tuotteita. Tuon jälkeen en ole tilannut H&M:ltä mitään.

Vierailija
29/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja myös monet vaatteet sisältävät viskoosia joten niitä vaatteita en edes harkitse ostavani!

On se viskoosi paljon pienempi paha kuin esim. polyamidi tai akryyli.

Vierailija
30/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ostatte nykyään lastenvaatteita? Vituttaa henkkamaukan laatu, meinaan boikotoida koko liikettä.

Vierailija
31/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo urheiluvaatteet ovat nykyisin ihan täyttä kuraa, ja koot on suurentunut! M koko tajuton housuissa!!!

Sitten se erittäin voimakas väriaineiden haju vaatteissa, eritoten lasten! Meillä on pakko pestä ne ennen kuin uskaltaa lapselle pukea. Missä navetassa ne tekee helvetti!

Kiitos, mutta ei kiitos enään hooämmää meidän perheeseen.

Tottakai kaikki vaatteet pitää pestä ennen käyttöönottoa! Ihan aikuistenkin.

Vierailija
32/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

cubus on oma suosikki nykyään sellasille perus vaatteille, topeille yms.

Mun mielestä kyllä Cubuksenkin "laatu" on täyttä kuraa.

Vierailija
33/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappahlissa vasta huonoja vaatteita onkin! Mitään en sieltä enää osta. Pelkkiä tyhmiä haisevia mummovaatteita myynnissä. Siis oikeasti ne haisee uutena aika kamalalle. Ja sitten olen monesta vaatteesta saanut ihottumaa vaikka olen pessyt ne ennen käyttöä.

Vierailija
34/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee-jee!! Pitäkää asiasta mahdollisimman kovaa ääntä! Ja siis EHDOTTOMASTI MUIDENKIN vaateketjujen tai pienempienkin vaatevalmistajien kuin H&M:n kohdalla! Mun kokemukset pohjautuu lähinnä lastenvaatteisiin, itselleni tulee isoista ketjuista ostettua vain farkkuja ja peruspaitoja muutaman vuoden välein ja olen kyllä onnistunut useita "valioyksilöitäkin" meille löytämään.

Että en suosittelisi totaali boikottia, vaan kriittistä suhtautumista, asioista selvän ottamista, materiaatuntemusta, aikaa, vaivaa, kaupassa vaatteen tutkailua eikä vain peiliin tuijottamista.

Vaate ympäri, tietolapusta käytettyjen materiaalien tarkistus (esim. polyesteri on herkkä nukkaantumista), saumat läpi -miltä ompelujälki näyttää, kankaan tarkastelu -onko jo valmiiksi nukkaisen tai virttyneen oloinen, samoissa mahdollisesti jo uutena reikiä, onko kangas ohutta lirua (etenkin lasten käyttöä/pesumääriä ei kestä), onko kangas leikattu suoraan; kankaassa kudontatekniikasta johtuen on ikään kuin pystyraitoja, jos nämä raidat on vinossa, vaate alkaa "kiertää" pesuissa, sanotaan että "saumat kiertää", mille vaate haisee, haiseeko vahvasti kemikaaleille. Jos jotain näistä löytyy, jätä ostamatta. Jos tilaat ja huomaat kotona, palauta aina.

Mun mielestä on aika hassua, että moni näin tekeekin kun ostaa kalliimpia merkkejä, mutta halppiksen kohdalla hyväksytään kaikki kura, ikään kuin näitä epäkohtia kuuluisikin olla halppiksessa!

Vierailija
35/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne rytkyt siellä muutenkin aivan naurettavia. Ihmeellisen näköisiä, omituisen kokoisia, kuosit huonon näköisiä. Poikien neuleet on kyllä olleet ihan ok ja siistejä edelleen.

Vierailija
36/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kankaat on  kyllä mielestäni nykyään todella outoja. Ei ole missään tarjolla sellaista kestävää, paksua puuvillakangasta. Olisin ostanut hm:ltä niitä retroraitapaitoja, mutta kangas ei ollut tod. mitään miellyttävää puuvillaa. 

Vierailija
37/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo urheiluvaatteet ovat nykyisin ihan täyttä kuraa, ja koot on suurentunut! M koko tajuton housuissa!!!

Sitten se erittäin voimakas väriaineiden haju vaatteissa, eritoten lasten! Meillä on pakko pestä ne ennen kuin uskaltaa lapselle pukea. Missä navetassa ne tekee helvetti!

Kiitos, mutta ei kiitos enään hooämmää meidän perheeseen.

Oli vaate mistä vain ostettu, se pitäisi aina pestä ennen käyttöä..

Vierailija
38/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:n t-paidat on nykyään niin ohutta kangasta, että näkyy läpi ja pakko olla joku toppi alla. Tosi kätevää esim kesällä pitää useaa paitaa päällekkäin… Tämä ongelma on kyllä muissakin halpaketjuissa, ei sillä. Ärsyttävää tilata netistä vaatteita ja sit joka ikinen paita on läpinäkyvä.

Vierailija
39/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt vielä erityisesti H&M:stä kommentoida, kun siihen ketju liittyy. Mun mielestä niiden myymälät on olleet AINA kauhistuttavia paikkoja! Epäsiistejä, ahtaita, rekit tungettu ampumalla täyteen. Ainakaan naistenosaston logiikka ei ole koskaan auennut mulle, siellä on kaikkea kaikkialla. Ihan kuin tavara purettaisiin tasan siihen rekkiin,missä tilaa on, riippumatta siitä onko siinä ennestään housuja, paitoja vai mekkoja. :P Näinhän tuskin on, mutta vaikutelma on se. Olen aina mieluummin käynyt Lundexillä ja Kappahllissa ihan jo siksikin, että sinne myymälään on miellyttävä mennä ja olla.

34

Vierailija
40/90 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kankaat on  kyllä mielestäni nykyään todella outoja. Ei ole missään tarjolla sellaista kestävää, paksua puuvillakangasta. Olisin ostanut hm:ltä niitä retroraitapaitoja, mutta kangas ei ollut tod. mitään miellyttävää puuvillaa. 

En tiedä onko se näin, mutta itse olen ajatellut, että sen jälkeen kun alettiin herätä Aasian vaatetehtaiden ihmisoikeusongelmissa ja näihin ymmärtääkseni on parannuksia tullutkin, mikä on tietysti mahtava asia, niin sen jälkeen materiaalien laatu romahti.

Toisin sanoen ennen tingittiin tuotantokustannuksissa työntekijöiden kustannuksella, nyt paskoilla materiaaleilla. Ja tästähän tullaan siihen, että ollaanko me kuluttajat valmiita maksamaan enemmän, että nämä molemmat asiat olisi kunnossa?

Ja tämäkin vaihtoehtohan ON JO OLEMASSA, useita kotimaisiakin merkkejä löytyy, jotka valmistuttaa vaatteensa ja vaatteissa käytetyt kankaat vastuullisesti ja useimmiten Euroopassa, tosin silloin ei saa lasten t-paitaa vitosella...

34