UPS:n toimituksista tietävät!
Odotan lähetystä tänään UPS:ltä. Aiemmin lähetysseurannassa on ollut tieto, että toimitetaan tänään 24.3. päivän loppuun mennessä perille. Eilen ollut Ruotsissa, tänään skannattu lähetys Suomessa ja on otettu kuljetukseen aamulla. Nyt päivitin lähetysseurannan ja siellä lukee, että on siirretty UPS:n toimipaikkaan, eikä ole enää mitään tietoa siitä, että paketti tulisi tänään perille.
Pääsiäisenä ei kulje paketit. Olisin tarvinnut pakettia ennen pääsiäistä ja jos olisin tiennyt, ettei paketti tänään tulekaan, olisin lähtenyt pääsiäisen viettoon jo eilen. UPS:ltä ei vastata. Tietääkö joku, voiko paketti silti tulla vielä tänään, vaikka on siirretty toimipaikkaan kuljetuksesta??
Kommentit (50)
Tulee kyllä vielä tänään, varsinkin jos asut pk-seudulla. Tosin jos asut kerrostalossa ja alaovessa on ovikoodi, niin soita heille ja kerro koodi, kaikki kuskit eivät todellakaan soita (upsin aspan mukaan kuskeilla ei ole työpuhelimia, joten kuskit soittavat jos soittavat, omista puhelimistaan) Muutoin toimitus epäonnistuu ja saat sen vasta ensi viikolla.
Itselleni on kyllä vastattu upsin palvelunumerosta aina nopeasti. Ainakin jos soittaa tuonne Vantaan Niittytien yksikköön. Asiakaspalvelun puh.: 09 2311 3406
Asun rivitalossa, kännykkä on ollut koko päivän päällä ja olen ollut kotona koko päivän. Eivät varmasti ole käyneet ovella. Niin ja asun Helsingissä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ovat käyneet ovella kääntymässä ja kun et ollut kotona/talossa ovikoodi tms. niin vievät takaisin terminaaliin. Asiakkaan on sovittava uusi toimitusaika ja päivystettävä silloin kotona. Tyypillistä "palvelua" UPSilta.
Siitä näkyisi kyllä ilmoitus seuranassa. Silloin siellä lukee näin "Kuljettajan on saatava turvaluokitus toimituksen tekemiseksi. Yritämme saada pääsytiedot. / Toimitus siirretään."
Vierailija kirjoitti:
Ovat käyneet ovella kääntymässä ja kun et ollut kotona/talossa ovikoodi tms. niin vievät takaisin terminaaliin. Asiakkaan on sovittava uusi toimitusaika ja päivystettävä silloin kotona. Tyypillistä "palvelua" UPSilta.
Kyllä mulla on UPS:stä todella hyvät kokemukset. Yrittävät kolme kertaa toimittaa ja vasta sen jälkeen viedään odottelemaan muualle.
UPS toimittaa myös älyttömän nopeasti ja kotiovelle asti. Nytkin mulla on samaan aikaan (saman tunnin sisällä) tilattu Brandoksesta, Zalandosta ja UPS:n kuljetuksella yhdestä ruotsalaisesta kenkäkaupasta kenkiä. Muut paketit ovat vielä Ruotsissa ja Saksassa, eivätkä ole liikahtaneetkaan kahteen päivään mihinkään ja tuo UPS on siis jo ehkä tänään tulossa ovelle.
ap
Mulla ihan täysin sama juttu! Toimitus piti olla tänään 24.3.2016, aamulla luki että paketti on jo kuljetusajoneuvon kyydissä, oon ollut koko päivän kotona ja päivystänyt. Asun omakotitalossa, ja ei varmasti ole kukaan käynyt edes ovella (usein kuulee jo etukäteen askelia ulko-oven portailta, jos joku tulee). Ja nyt kun katsoin seurantatietoja, niin mulla lukee ihan sama juttu kun sulla. Itsekin odotin pakettia ennen pääsiäistä, harmittaa kyllä pahasti jos se siirtyy ensi viikon tiistaille, varsinkin kun mäkin oon ollut kotona tänään juuri kyseisen paketin takia. Tälläisestä palvelusta en kyllä maksanut 17€ ylimääräistä....
Soitin asiakaspalveluun äsken. Kuulemma UPS:n autoja ei ole riittänyt tänään, joku kone on tullut myöhässä. Paketti on siis siirretty postille, joka on heidän alihankkijansa, ja "pitäisi" tulla vielä tänään....
Minulla on vain yksi kokemus upsista, tiedoissa luki että on yritetty toimittaa pakettia, mutta vastaanottajaa ei tavoitettu. Olin koko päivän kotona, ketään ei käynyt ovella. Paketti oli jätetty lähimpään postiin ja piti sieltä itse noutaa.
Mulla kävi just noin myös. Sanoivat, että ovat joutuneet ottamaan postilta alihankintana sen toimituksen. Soitin joskus 13 aikoihin itsekin sinne puhelinpalveluun. Siitä meni joku pari kolme tuntia, niin paketti tuli. Postilta soittivat kyllä alaovelta.
Lähetys on toimitettu kotiovelle! Mutta kun katson sieltä UPS:n lähetysseurantasivulta, niin siellä lukee edelleen se "Paketti siirretään määränpääkaupungin UPS:n toimipaikkaan". Jotain hämminkiä siis nyt pakettien kanssa, mutta sain lähetykseni.
Hyvää pääsiäistä kaikille, toivottavasti muutkin saatte pakettinne!
ap
Vierailija kirjoitti:
Asun rivitalossa, kännykkä on ollut koko päivän päällä ja olen ollut kotona koko päivän. Eivät varmasti ole käyneet ovella. Niin ja asun Helsingissä.
ap
Postininjat tekee ihan samaa. Kuskilla ollut kova kiire ryyppäämään...
Vierailija kirjoitti:
Tai siis väittävät käyneensä, yleensä autoa eikä kuskia ole näkynyt koko päivänä mailla halmeilla vaikka väittävät ettei vastaanottaja ollut paikalla. Lisäksi niille kuskeille on ilmeisesti ylivoimainen haaste ottaa puhelin käteen ja kysyä se ovikoodi. Ikinä en enää tilaa mistään firmasta mitään, joka käyttää upsia toimituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mikä sun elämässä on mennyt vikaan, kun sulla on tällaisia harhaluuloja postinkantajista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä näkyisi kyllä ilmoitus seuranassa. Silloin siellä lukee näin "Kuljettajan on saatava turvaluokitus toimituksen tekemiseksi. Yritämme saada pääsytiedot. / Toimitus siirretään."
Miten ne pääsytiedot sitten yritetään saada? Olisiko se liian yksinkertaista ja helppoa että se kuski soittaa alaovelta?
Meillä kävi niin että UPSille oli ilmoitettu ovikoodi + puhelinnumero. Olivat omien sanojensa mukaan 3 kertaa käyneet koittamassa tuoda pakettia. Kysyttiin (puhelinpalvelusta) että mikseivät soittaneet jos ovikoodin kanssa oli jotain ongelmaa. "Aspasta" sanottiin ettei ole heidän tehtävänsä soittaa. Eli ilmeisesti oletus on että jos asiakas ei ole ovella 24-7 niin sitten on epätodennäköistä että paketti koskaan tulee perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mikä sun elämässä on mennyt vikaan, kun sulla on tällaisia harhaluuloja postinkantajista?
Nimitys "postininja" ei ole minun keksintöäni ja todella monesti käy niin, että väitetään käydyn ovella, vaikka valvontakameroista voi todistaa, ettei olla käyty!
Minulla oli ainakin nyt ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen kerta kun UPS kantaa mulle pakettia. Kolmannesta toimitusyrityksestä UPS:in henkilön kanssa sovittiin, että toimittavat 12.30-16 aikana työpaikalleni, kun olin siellä vasta tähän aikaan paikalla. Puhelimessa antoi ymmärtää, että hieno homma, tämä käy ja onnistuu. No, eipä ollut info mennyt perille asti, kuski oli 11.55 kuitannut, että pulju kiinni ja jatkanut matkaa, paketti jäi toimittamatta. Soitin asiakaspalveluun, mies siellä sanoi että koitetaan huomenna uudestaan. Ei osannut sanoa mihin aikaan toimittavat (tällä kertaa kotiin, kun on vapaapäivä), toisin sanoen joutuisin päivystämään kotona pakettia odottamassa hyvässä lykyssä koko päivän. Hyvin nihkeästi suostui, että noutaisin paketin heidän toimipisteestään itse kyseisenä päivänä. Tämä päivä on huomenna, saa nähdä onko paketti lähtenyt kiertoon, vaikka asiakaspalvelija sanoi, että pistää merkinnät, että paketti jää toimipisteeseen. Huono ensimmäinen käyttökokemus, toivottavasti en joudu ihan heti kokeilemaan onneani uudestaan.
Samoja ongelmia täällä UPS:n kanssa. Ovikoodi lukee lähetyksen osoitteessa ja riippuu kuskista osaako lukea. Ensimmäinen toimitus onnistuisi yleensä jos olisi kotona ja jättävät info notice-lapun. Seuraavilla kerroilla ei auta edes päivystää ovella kun laiska kuski heittää suoraan maininta turvaluokituksesta...
Valitettavasti markkinatalous ei aivan toimi ja aina ei ole mahdollista valita mitään muuta toimitustapaa kuin UPS.
Eikä asia korjaannu yleensä soitolla asiakaspalveluunkaan kuin vasta useammalla yrittämällä... Samalla työmäärällä ja vaivalla hakisi itse paketin.
Vierailija kirjoitti:
Samoja ongelmia täällä UPS:n kanssa. Ovikoodi lukee lähetyksen osoitteessa ja riippuu kuskista osaako lukea. Ensimmäinen toimitus onnistuisi yleensä jos olisi kotona ja jättävät info notice-lapun. Seuraavilla kerroilla ei auta edes päivystää ovella kun laiska kuski heittää suoraan maininta turvaluokituksesta...
Valitettavasti markkinatalous ei aivan toimi ja aina ei ole mahdollista valita mitään muuta toimitustapaa kuin UPS.
Eikä asia korjaannu yleensä soitolla asiakaspalveluunkaan kuin vasta useammalla yrittämällä... Samalla työmäärällä ja vaivalla hakisi itse paketin.
Vielä edelliseen huomautuksena eli olen vastaanottanut useamman paketin UPS:ltä ja aina sama homma vaikka mihin osoitteeseen toimitetaan. Valitettavasti.
Oma kokemus on se, että ne automaatiolla vastaavat, "ettei pakettia voitu toimittaa, kun ei ole ovikoodia". No meillä on ala-ovet auki ilta kahdeksaan asti - ja aina tulee tuo sama virsi vaikkei mitään ovikoodia ole edes käytössä. Paska firma.