Vapautuneiden aukioloaikojen seurauksena Prismat ovat jokaisena pääsiäisen päivänä auki klo 22-23:een!
Vähän tuntuu ylilyönniltä. Tätäkö me sitten halusimme?
Kommentit (43)
Hyvä että kaupan alalla työntekijöillä on mahdollisuus isompaan palkkapussiin pyhälisien muodossa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihdoinkin on päästy kirkon ikeestä eroon. :)
Aukioloajat tasaantuu kysynnän mukaiseksi jonkin aikavälin sisällä. Suurissa keskuksissa on parhaiten kaupat auki jossain tuppukylässä taas ejhkä vain kesäisin.
Toi on musta suoraselkäistä, että on valmis luopumaan koko pääsiäisvapaasta. Iso osa kuitenkin haluaisi pitää vielä kirkolliset palkalliset vapaat, vaikka muuten ylenkatsookin koko touhua.
Miksi pitää olla kirkollisia vapaita? Miksei voisi olla myös pakanallisia vapaita? En minä ainakaan pääsiäisenä juhli mitään ristille naulattua kamelikuskia, vaan kevään voittoa talvesta ja uuden kukoistuksen syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole se lopullinen tavoite. Vaan se, että lopulta sunnuntai normalisoituu niin että voidaan purkaa tuplapalkka ja myös luopua tällaisista 'turhista' pääsiäisvapaista muillakin aloilla.
Jos sunnuntaista halutaan normaali arkipäivä niin sittenhän pitäisi olla myös pankit, Alkot, virastot ym.muut auki.
Eipä tämäkään aukioloaikojen vapautus koskenut yllättäen Alkoa.
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihdoinkin on päästy kirkon ikeestä eroon. :)
Aukioloajat tasaantuu kysynnän mukaiseksi jonkin aikavälin sisällä. Suurissa keskuksissa on parhaiten kaupat auki jossain tuppukylässä taas ejhkä vain kesäisin.
Toi on musta suoraselkäistä, että on valmis luopumaan koko pääsiäisvapaasta. Iso osa kuitenkin haluaisi pitää vielä kirkolliset palkalliset vapaat, vaikka muuten ylenkatsookin koko touhua.
Miksi pitää olla kirkollisia vapaita? Miksei voisi olla myös pakanallisia vapaita? En minä ainakaan pääsiäisenä juhli mitään ristille naulattua kamelikuskia, vaan kevään voittoa talvesta ja uuden kukoistuksen syntyä.
Ja luulet, että työntekijöille nyt huvikseen taas annetaan lisää vuosilomapäiviä? Pyhissä on myös se hyvä, että ne ovat samaan aikaan, toisin kuin individuaaliset lomapäivät.
Ei meidän prisma ole vielä koskaan ollu auki klo 21 jälkeen.
Luulen, että on ihan turha sääliä niitä työntekijöitä. Näillekin pyhäpäiville löytyy aivan varmasti innokkaita tekijöitä. Ja jos ei kauppojen omasta henkilökunnasta niin työttöminä on varmasti monta töihin haluavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän prisma ole vielä koskaan ollu auki klo 21 jälkeen.
Ja tämä Prisma sijaitsee?
Ihme ruikutusta. Ei kai sinne kauppaan ketään pakoteta menemään? Eli voitte vaikeuttaa omaa elämäänne myös jatkossa. Onneksi enää muiden ei tarvitse tanssia sen pillin mukaan.
Jep, tosi kiva juttu! Käyn kaupassa!
Ps. Ainakin meillä päin oli tunku näihin vuoroihin!
Ei minulla ole mitään vapaita aukioloaikoja vastaan, mutta ei sillä Suomen taloutta suosta nosteta! Ihmisten syömän ruoan määrä on vakio eli kauppojen liikevaihto ei nouse tästä mihinkään, sama potti jakaantuu vaan useammalle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä, tyhmeliini. Hok-elannon prismat ovat auki 22-23 asti, mutta muualla vaihtelee. Esim. täällä lestojen keskellä Oulussa Prismat on kiinni perjantaina ja lyhennetysti auki muulloin.
Milloin te pääkaupunkiseutulaiset tajuatte, että elämää on muuallakin?
T. entinen helsinkiläinen
Uli uli, täällä sitä elämää vain on kaikista eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite käyn kaupassa about joka toinen päivä, koska oon huono suunnittelemaan usean päivän ruokia kerralla. Tykkään myös kaupassa käynnistä. Eli passaa mulle :) toki nyt voisivat esim yhen päivän olla kiinni, että henkilökuntakin sais lomaa. Lidl vissiin näin tekee että pitkänä perjantaina on kiinni.
Meinaat, että kaupan henkilökunnalla ei ole vapaata muuten kuin silloin kun kauppa on kiinni?
Minä kyllä ymmärsin mitä tuossa viestissä tarkoitettiin. Kun kauppa on kiinni niin kaikilla työntekijöillä on vapaapäivä pääsiäisenä. Jos kauppa on auki niin joillakin on silloin työpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän tuntuu ylilyönniltä. Tätäkö me sitten halusimme?
Ketkä me? Halusimme mitä? Olen aina kannattanut kauppojen vapaita aukioloaikoja, tai ihan minkä tahansa liikkeen. Markkinat määrätköön. Jos tänä vuonna Prismoissa ei ole asiakkaita pääsiäisyönä niin tuskin ovat aukin ensi vuonna. Minua ei häiritse tippaakaan. Itse käyn kaupoissa aamuisia kun en työelämässä ole.
On se kumma kun nyt kun aukioloajat on vapautettu niin kaupat ei saisikaan olla auki niin kuin lystäävät.
Tämä tuskin nykyään on enää ongelma. Aivan varmasti löytyy niitä halukkaita, joita ei tarvitse näihin vuoroihin pakottaa. Se on vain hyväksyttävä, sinunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite käyn kaupassa about joka toinen päivä, koska oon huono suunnittelemaan usean päivän ruokia kerralla. Tykkään myös kaupassa käynnistä. Eli passaa mulle :) toki nyt voisivat esim yhen päivän olla kiinni, että henkilökuntakin sais lomaa. Lidl vissiin näin tekee että pitkänä perjantaina on kiinni.
Meinaat, että kaupan henkilökunnalla ei ole vapaata muuten kuin silloin kun kauppa on kiinni?
Minä kyllä ymmärsin mitä tuossa viestissä tarkoitettiin. Kun kauppa on kiinni niin kaikilla työntekijöillä on vapaapäivä pääsiäisenä. Jos kauppa on auki niin joillakin on silloin työpäivä.
Juu tätä halusin. Miksi kauppojen pitäisi olla kiinni?? Olen 70-luvun lapsi ja oikein tyytyväinen nykyiseen systeemiin, ei aina ennen ollut paremmin. Aukioloaikojen sitominen pyhäpäiviin olisi peestä, minä myös siivoan enkä pyhitä lepopäivää ja herra mun jee, teen töitä hoitajana vaikka olisi mikä Jessen synttäri.
Jos ette pidä uusista aukioloajoista, niin älkää käykö siellä näitten mukaisesti vaan vanhaan malliin. Kyllä varmaan tämän vuoden aikana kaupat osaa asettaa omat aukioloaikansa kysynnän mukaan. Itse olen kaivannut pidempiä aukioloaikoja viikonloppujen lisäksi myös näille juhlapyhille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niillä joillakin on se vapaapäivä jonain muuna päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Ihme ruikutusta. Ei kai sinne kauppaan ketään pakoteta menemään? Eli voitte vaikeuttaa omaa elämäänne myös jatkossa. Onneksi enää muiden ei tarvitse tanssia sen pillin mukaan.
Voi pyhä yksinkertaisuus sentään! Asiakkaan ei toki ole pakko mennä kauppaan pyhänä, mutta sen työntekijän on pakko mennä, jos vuorolistassa niin lukee! Älytöntä pitää kauppoja auki joka päivä. Hulluinta on,kun huomasin juuri että Biltemat (paitsi yksi) ovat auki JOULUPÄIVÄNÄ 9-18!
Eivät ole ympäri Suomea.
Meillä perjantaina kiinni eikä ole koskaan auki 22-23