Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmoitatko poliisille, jos näet kannabiksen käyttöä julkisella paikalla?

Vierailija
24.03.2016 |

Hätänumeroon vai poliisin vihjenumeroon? Vai annatko olla?

Tuntuu tekopyhältä ilmoittaa, kun itse dekriminalisoinnin kannalla ja vuosia sitten itsekin kokeillut. En silti tykkää, että sisätiloissa poltetaan ja mahdollisesti joku lapsi voi nähdä.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pikkujouluissamme samassa pöydässä toikkaroi 30+v mies joka kääri kannabisrullaansa siinä, infottiin järkkäriköriläälle joka heivasi tyypin niskaperseotteella ulos paikasta.

Vierailija
42/74 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hätänumeroon vai poliisin vihjenumeroon? Vai annatko olla?

Tuntuu tekopyhältä ilmoittaa, kun itse dekriminalisoinnin kannalla ja vuosia sitten itsekin kokeillut. En silti tykkää, että sisätiloissa poltetaan ja mahdollisesti joku lapsi voi nähdä.

En todellakaan ilmoita. Kannatan vahvasti kannabiksen dekriminalisointia, ja muutenkaan ei kiinnosta moiseen puuttua mitenkään. 

Itse asiassa kaikki huumeet pitäisi laillistaa ja saada tiukan valvonnan alle. Nykysysteemi suosii ja rahoittaa rikollisuutta, ei mitään muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, ainakin Helsingissä kesäisin saisi olla soittamassa poliisille koko ajan jos näin toimisi. Väitän, että poliisi itsekin katsoo puistoissa tapahtuvaa kannabiksen käyttöä läpi sormien jos se ei liity yleiseen häiriön aiheuttamiseen (tai vaikkapa aineen myymiseen), niin valtavan yleistä se on.

Vierailija
44/74 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kadulla vastaan tulevasta en ilmoita, mutta jos joku tässä taloyhtiössä kasvattaa niin todellakin ilmoitan. En mitään vuokralaisten aiheuttamia vesivahinkoja ala maksamaan.

Vierailija
45/74 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen pikkujouluissamme samassa pöydässä toikkaroi 30+v mies joka kääri kannabisrullaansa siinä, infottiin järkkäriköriläälle joka heivasi tyypin niskaperseotteella ulos paikasta.

Oliks se puupää järkkäri liian fiksu selvitäkseen puhumalla kantsubistyypistä

Vierailija
46/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytän kaikki.

Vierailija
47/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan tyypistä. Joku chillaileva tavis ulkoilmakeikalla niin ok, joku kannabisuskontoa öyhöttävä ylimielinen inttäjä - niin kuin nämä av:n pro kannabis -tyypit - niin ilmoitan kyllä ja käräytän kaikki kasvattelut.

Miten sinä ulkoilmakeikalla erotat, kuka on aktivisti ja kuka tavis?

Vierailija
48/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt jonkin verran käyttäjiä viime vuosina tuolla vähän oudoissa paikoissa. En ole ilmoittanut mihinkään.

Vierailija
49/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan, huumehörhot ei kuulu kadulle, ei mihinkään!

Vierailija
50/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Times they are changing....

Vierailija
51/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käräyttäisin itseni? M51

Vierailija
52/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä jaksaisi ruveta moisesta pikkuasiasta poliisille ilmoittamaan.

Vetäkööt aikuiset ihmiset minun puolesta mitä huvittaa kunhan eivät häiritse tai sotke kuvioihinsa ulkopuolisia.

Eivätkä heittele piikkejään luontoon yms.

Vierailija
53/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisin soittamaan vähän väliä. Haistan kannabiksen bussissa, terasseilla, kaupan ulko-ovien edessä ja jopa samassa pihapiirissä, jossa itse asun. Ja en asu missään neukkulähiössä.

Vierailija
54/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannabiksen käyttö ole kiellettyä. Kannabista saa apteekista reseptillä ja laillista kannabista ilman reseptiä kannabiskaupasta valmiiksi käärittynä sätkiksi.

Ihan naurettavaa vaivata hätäkeskusta tuollaisilla. On vääriin asioihin keskittyminen tuossa huipussaan. 

Vierailija
55/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ilmoita. Poliisien resurssit on niin vajavaiset nykyään, että aivan turha tuollaisella vaivata heitä. Kyllä aivan varmasti heillä töitä riittää vakavampien rikosten kanssa. Ja tuosta pössyttelystä ei yleensä mitään haittaa koidu sivullisille. 

Itsellä "ilmoitusraja" menee pahoinpitelyssä. Tai no, kyllä varmastikin ilmoittaisin, jos näkisin jonkun esim. rikkovan liikkeen ikkunan, koska siitä haittaa ja kustannuksia liikkeen omistajalle. Eli, jos rikos sellainen, että joku siitä jotenkin kärsii, niin sitten.

asianajaja

Vierailija
56/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jatkuva käyttäjien haravointi päällä joka päivä noin kolmen tunnin ajan.

Kuljen kaduilla toisessa kädessäni kännykkä poliisin numerolla valmiina soittoon. Nuuhkin ilmaa yhdessä koirani kanssa.

Melkein aina saamme jonkun kiinni. Kiinni jääneelle tapaan todeta: "Hah hah haa, kannabist' et polttaa saa!" Lopuksi käännyn ympäri ja poistun nauraen samalla kun poliisit auttavat tekijän maijaan kuulusteluihin.

Vierailija
57/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltolain aikaan alkoholin käyttäjät  ja trokarit kokivat vielä pahempaa. 

Vierailija
58/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytän heti jos ei kierrä vasemmalle.

Vierailija
59/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailkaa naapureitanne mahdollisimman paljon, suomalaiset. Isänmaan etu on siinä. Ja lain myös.

Vierailija
60/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilmoita enkä puutu. Järjetöntä touhua. Vaarallisempaa kännätä julkisella paikalla (tai asunnossa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi