Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmoitatko poliisille, jos näet kannabiksen käyttöä julkisella paikalla?

Vierailija
24.03.2016 |

Hätänumeroon vai poliisin vihjenumeroon? Vai annatko olla?

Tuntuu tekopyhältä ilmoittaa, kun itse dekriminalisoinnin kannalla ja vuosia sitten itsekin kokeillut. En silti tykkää, että sisätiloissa poltetaan ja mahdollisesti joku lapsi voi nähdä.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tyypistä. Joku chillaileva tavis ulkoilmakeikalla niin ok, joku kannabisuskontoa öyhöttävä ylimielinen inttäjä - niin kuin nämä av:n pro kannabis -tyypit - niin ilmoitan kyllä ja käräytän kaikki kasvattelut.

Vierailija
2/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei poliisilla Helsingissä olisi todellakaan aikaa eikä mielenkiintoa tulla paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista sitä hajua. En yksinkertaisesti haista mitään erikoista. Olen ollut seurassa, jossa jotkut ovat poltelleet ja olen yrittänyt nuuskia sitä "makeaa" tuoksua, mutten vain haista. Siksi en voi oikein ilmiantaakkaan vain ohikulkiessani, kun en voi tietää, onko sätkässä pilveä vai tavallista tupakkaa.

Vierailija
4/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi tuli huomauttamaan naureskellen kun polttelin kulmalla, että voisin siirtyä omalle partsille polttelee vaikka onkin kevättä rinnassa. Ei ne todellakaan jaksa sakottaa

Vierailija
5/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Helsingissä kiinnosta edes poliisia, niin miksi minun siitä pitäisi kiinnostua? Saattaa se poliisi ottaa ne pilvet pois ja joissain tapauksissa antaa sakot, mutta eihän se muuta ehtisi tehdäkään jos pilvenpolttajien perässä juoksisi.

Kaikki polttaa pilveä nykyään.

Vierailija
6/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Helsingissä kiinnosta edes poliisia, niin miksi minun siitä pitäisi kiinnostua? Saattaa se poliisi ottaa ne pilvet pois ja joissain tapauksissa antaa sakot, mutta eihän se muuta ehtisi tehdäkään jos pilvenpolttajien perässä juoksisi.

Kannabisketjussa väitetään ihan toista.

Vierailija
7/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei taida olla tosiaan kovin korkealla poliisin prioriteettilistalla.

Ap

Vierailija
8/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä siellä väitetään?

Vierailija
9/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilmoita, nostan korkeintaan peukkua.

Vierailija
10/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan aina. Tosin olen töissä suurimmaksi osaksi kun tätä tapahtuu, mutta silti.

Vierailija
11/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä siellä väitetään?

Että kaikki kannabiksen haitat johtuvat sen laittomuudesta. Eli kai poliisi ja ihmiset sitten kuumottaa täpöllä.

Vierailija
12/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu poliisin reagointi ihan paikkakunnasta. Jossain isommissa kaupungeissa tuskin kiinnostaa yhtään tehdä asialle mitään, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Pienemmillä paikkakunnilla tekevät varmasti jotain.

Vierailija
13/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella noloa tuhlata poliisin aikaa tollaseen, en todellakaan ilmottaisi. Ja ei, en käytä itse. Mielummin vaan näen poliisin käyttävän sen aikansa johonkin tärkeään.

Vierailija
14/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä siellä väitetään?

Että kaikki kannabiksen haitat johtuvat sen laittomuudesta. Eli kai poliisi ja ihmiset sitten kuumottaa täpöllä.

No jos sä kasvatat kotona ja jäät kiinni, niin saatat saada syytteen myymisestä koska pilveä on niin paljon. Kyllä se ikävältä tiedoissa näyttää, mutta en nyt sanoisi elämän pilalle menevän. Joihinkin töihin ei varmasti pääse. (poliisi, tulli, jne)

Käyttörikos ei kiinnosta ketään jos sellaisen sattuu saamaan.

Vierailija
15/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä siellä väitetään?

No jos sä kasvatat kotona ja jäät kiinni, niin saatat saada syytteen myymisestä koska pilveä on niin paljon. Kyllä se ikävältä tiedoissa näyttää, mutta en nyt sanoisi elämän pilalle menevän. Joihinkin töihin ei varmasti pääse. (poliisi, tulli, jne)

Käyttörikos ei kiinnosta ketään jos sellaisen sattuu saamaan.

Se mikä on paljon riippuu tilanteesta. Ulkokasvatus sadonkorjuun aikaan voi olla paljon. Vuoden poltoksi se on vähän. Samoin 3 kuukauden projekti josta pajauttelee vaikka puoli vuotta. Määrällisesti 100 g on omaan käyttöön laskettava ja kasveina se tarkoittaa neljää.

Käyttö ja omaankäyttöön kasvatus eivät ole oikeita rikoksia joten ei niistä pitäisi tulla seurauksia. Kannattaa miettiä mitä kaikkea poliisit ehtisivät tehdä jos ei tarvisi jahdata kotipuutarhureita. Käräjillä istutaan kalliita juttuja parin kasvin takia joista tuomio on pieni sakko. Satiirisena hölmölän tarinana tämä olisi hauskaa mutta todellisena se on sairasta.

Vierailija
16/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitan aina. Tosin olen töissä suurimmaksi osaksi kun tätä tapahtuu, mutta silti.

Mikähän mahtaa olla työ? Ei oikein kuulosta uskottavalta. Juorukello käräyttäjille ja muillekkin kusipäille käy lopulta huonosti. Onko se karma vai mikä? En tiedä enkä välitä.

Muutos on tulossa sen näkee miten laillistuminen on jo alkanut.

Vierailija
17/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuhlaisin yhteiskunnan varoja jonkun harmittomaan pössyttelyyn?

Vierailija
18/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulassa ja Itiksessä narkkarit piikittää poliisin silmien alla, eikä ne tee yhtään mitään asialle. Ei ole aikaa eikä kiinnostusta. Siis käyttävät kovempia huumeita, kannabis on pieni paha, verrattavissa alkoholiin.

Vierailija
19/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mahtaa olla työ? Ei oikein kuulosta uskottavalta. Juorukello käräyttäjille ja muillekkin kusipäille käy lopulta huonosti. Onko se karma vai mikä? En tiedä enkä välitä.

Ammattiani en viitsi ihan sanatarkkaan kertoa, mutta eräänlainen sosiaalityöntekijä olen. En kyttää enkä juoruile, vaan se kuuluu lähes joka päiväiseen työhöni. Kusipää saatan jopa joskus olla ja karmaankin uskon, mutta en koe tekeväni pahaa kellekään :)

Vierailija
20/74 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen kannabishörhö. Täysin sekavaa uhoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi