Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työn takia joudun ostamaan vaatteita joita en muuten pitäisi

Vierailija
24.03.2016 |

Harmittaa se menoerä vuosittain. Joudun pukeutumaan töihin konservatiivisen asiallisesti ja joudun ostamaan laadukkaita, mutta ei yhtään omaa tyyliäni olevia vaatteita. Ärsyttää...
Muita?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista työtä te, jotka pukeudutte töihin tyylikkäämmin, teette?

Vierailija
22/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustakin on ihan hirveää, että pitää ostaa vaatteita. Töihinkin. Onneksi monella alalla on pukukoodit löystyneet ja samoilla vaatteilla voi olla jopa käyttöä vapaa-ajalla. Toisaalta vain töissä käytettävät vaatteet eivät kulu yhtä nopeasti. 

Tätä olen just miettinyt, että mun smart casual tulee kalliiksi.

Mutta jos pukeutuisin "klassisesti" en viestisi sitä mikä olen. En alallani/työssäni saa itse irti mitään käyttökelpoista "klassisesti pukeutuvista" kollegoista tai yhteistyökumppaneista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hotellin vastaanotossa töissä. Palkka ei ole kaksinen, työasua työnantajan puolesta ei ole. On oltava omat siistit klassiset tätimäiset vaatteet. Kalliiksi tulee. Huoh.

Vierailija
24/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toisinpäin: nautin siitä että töihin voi ostaa parempia vaatteita. Olen arkityyliltäni farkku/t-paita tai villapaita -tyyppi, ja voisin mennä ihan hyvin töihinkin niin, it-alalla kun olen ja yksinäni koodailen työkseni. Mutta minä rakastan jakkupukuja ja hyvin istuvia mekkoja ja värikkäitä yläosia, koruja jne, ja niinpä pukeudun töihin aina hyvin, vaikka ihan yrityksen johtoa lukuun ottamatta juuri kukaan siellä ei niin tee. Meikkaan myös huolella ja laitan kampauksen joka päivä. Minusta on ihanaa muuttua kuin eri  henkilöksi töitä varten, ja sitten työn jälkeen taas farkut jalkaa, tukka ponnarille, ja rento rupsahtanut vapaa-ajan minä on kuoriutunut taas esiin ;)

Vierailija
25/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän yleensä kynä/tulppaanihameita (omistan kaksi mustaa, yhden sini-valkoraidallisen, harmaan ja tummansinisen) ja näiden kanssa mulla on kaksi kuviollista pitkähihaista marimekon silkkipaitaa,, yksi valkoinen pitkähihainen kauluspaita, muutama "siisti" ja jämäkkä musta t-paita (sellaista ohutta joustamatonta kangasta), vaaleanharmaa kauluspaita mustilla pienillä pilkuilla ja tumman harmaa kauluspaita. Yhdistelen siis hameita ja paitoja ihan mielialan mukaan. Lisäksi mulla on töitä varten musta hyvin istuva jakkutakki (jota käytän vain edustuksissa näiden em. Paitojen päällä). Kenkinä käytän erilaisia korkkareota, joita käytän kyllä ihan vapaa-ajallakin. Talvisin käytän mustia kiiltonahkaisia korottomia saappaita.

Vierailija
26/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun ostamaan työn vuoksi seutulipun vaikka muuten en kotoa muualle lähtisi. Miksi ihmeessä työnantaja ei voi hakea minua työpaikalle ja tuoda takaisin päivittäin??

Vierailija
27/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö se mene niin, että jos työnantaja vaatii jonkun työasun käytettäväksi, niin sen myös kustantaa? Plus pesut. Minusta menee näin? Vai oliko jo haastattelussa puhetta, että muista sitten, että meillä pitää olla vuosittain uusi kallis jakkupuku, että mieti vielä otatko työn vastaan :D

Vierailija
28/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hotellin vastaanotossa töissä. Palkka ei ole kaksinen, työasua työnantajan puolesta ei ole. On oltava omat siistit klassiset tätimäiset vaatteet. Kalliiksi tulee. Huoh.

Mikset vaihda työpaikkaa niin saisit joko työvaatteet tai voisit olla rääsyissäsi.

Vierailija
29/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista työtä te, jotka pukeudutte töihin tyylikkäämmin, teette?

Eiköhän kyseessä ole huippupalkkaiset asianajajat tai sijoituspankkiirit. Ei kai alempiarvoisten oleteta pukeutuvan tyylikkäästi.

Vierailija
30/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko arvioisitte, että teillä menee vuosittain rahaa työssä tarvittaviin vaatteisiin, siis sellaisiin mitä ette muuten ostaisi?

Ei onneksi mitään, kun voi pitää samoja kuin vapaa-ajallakin

Vierailija
31/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perus tyyli onneksi kattaa meijän työpaikan pukeutumisvaatimukset. Pitää olla siistiä ja aika pelkistettyä.

Vierailija
32/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lähetetään kuva kuitista talouteen kaikista työssä vaadittavista vaatteista ja kengistä ja se korvataan

Vierailija
33/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tyyli on smart casual, ja sen lisäksi ehkä 3 kertaa vuodessa pukukoodi.

Kyllä maksan siitä että näytän ajanmukaiselta ja huolitellulta. En tiedä kuinka paljon, mutta joka sesonki ainakin 300 -400. Talvikengät on harvoin enää seuraavan vuoden edustuskengät jos niillä kävelee. Vaikka kuinka huoltaa.

Miten te voitte käyttää jotain vuosikymmeniä tai vaikka vuosiakin vanhoja jakkuja ja kenkiä? Kyllähän tyyli muuttuu, leikkaukset ja muotoilu. Mulla on vain yksi mekko ja yksi jakkupuku, jotka on 10 vuotta vanhoja, ja joita voi stailata.

Ja niin voi joskus harvoin käydä käydä, että jokin hyvänlaatuinen vaate tulee uudelleen muotiin.

Ihmettelen näitä alapeukkuja. Harvemmin ostan kallista, vaan keskihintaista, ja myös halpaa HM:stä.

Voisin periaatteessa tehdä tuon "muutama laadukas housupuku, muutama jakkupuku" -valinnan ja käyttää niitä sen 10 vuotta, mutta viestisin tällöin etten ole kärryillä maailman menosta eikä kiinnostakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi