Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYKE || virallinen ketju

Vierailija
23.03.2016 |

Mammat! Kohta alkaa! Pääsettekö seuraamaan livenä vai onko ohjelmassa vasta myöhemmin? Viimeksikin tänne tuli paljon kiinnostavaa keskustelua ohjelmasta. Ekat kaksi kautta on takana ja reilun puolen tunnin päästä alkaa kausi kolme. Millä mielellä? ☺

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä kausi on lääketieteellisesti vielä enemmän pihalla kuin aiemmat. Ja sitten ollaan muka niin ylpeitä uskottavuudesta... Samat lääkärit hanskaa kaikki mahdolliset toimenpiteet.

Raskaana oleva Marleena lähetettiin magneettiin aika kevyin perustein. Ja pikku kasvain jota voitaisiin seurata vuosikaudetkin pitää leikata dramaattisesti. Itsellä myös ollut vastaava meningeooma kolmekymppisenä ilman sen kummempaa draamaa ja jossain vaiheessa se napsaistiin pois. Eikä todellakaan olisi leikattu kiireellisenä kesken raskautta, jos olisin raskaana ollut. En ilmeisesti ole ainoa sarjan katsoja, jota ärsyttää ne "tiedot" jotka sarja antaa suurelle yleisölle omasta sairaudesta.

Et sitten ymmärrä, että sarja on viihdettä, ei mikään dokumentti.

Vierailija
82/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko se Lena Meriläisen näyttelemä hoitsu siis jonkun seksuaalihäirintäsyytteen ja uhrina olisi se sairaalapomo Olavi Kaskela? Ihan epätodellinen juonikuvio!!!

Näinpä, eikös se lähetellyt Lenitalle tekstareita. Joten aika helppohan tuo olis näyttää toteen kumpi häiritsi ja ketä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta ja vielä tokasta kaudesta tykkäsin täydella ja odotin tätä kolmatta. Mutta pettymys oli, koko juoni oli mennyt lopullisesti täysin epäuskottavaksi. Ne tapahtumat joita odotti (esim. Sallan valelääkäriys) meni ohi olankohautuksella. Ja sitten oli näitä suorastaan rasittavia amerikkalaissarjoista kopioituja kohtauksia kuten esim. se häissä tapahtunut melkein tukehtuminen ja sitä seurannut henkitorven repeytyminen. Se tukehtuminen olis kyllä riittänyt, loppu meni täysin överiksi. Ja vielä parempi olis ollut jos mitään draamaa ei olis tapahtunut häissä. Ihan oikeesti, koko ajan ei ole pakko tapahtua. Ja se Jarkon kuolema, camoon, sekin meni överiksi. 

Oikeastaan koko kolmoskautta voi luonnehtia sanalla överi. Ihan liikaa kaikkea. Toivottavasti käsikirjoittaja on neloskaudella vähän rauhoittunut. Ei tarvi pistää yhteen suomalaiseen sairaalasarjaan kaikkia amerikkalaisia sairaalasarjoja ja niiden tapahtumia. Joskus vähempi on parempi.

Vierailija
84/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä kausi on lääketieteellisesti vielä enemmän pihalla kuin aiemmat. Ja sitten ollaan muka niin ylpeitä uskottavuudesta... Samat lääkärit hanskaa kaikki mahdolliset toimenpiteet.

Raskaana oleva Marleena lähetettiin magneettiin aika kevyin perustein. Ja pikku kasvain jota voitaisiin seurata vuosikaudetkin pitää leikata dramaattisesti. Itsellä myös ollut vastaava meningeooma kolmekymppisenä ilman sen kummempaa draamaa ja jossain vaiheessa se napsaistiin pois. Eikä todellakaan olisi leikattu kiireellisenä kesken raskautta, jos olisin raskaana ollut. En ilmeisesti ole ainoa sarjan katsoja, jota ärsyttää ne "tiedot" jotka sarja antaa suurelle yleisölle omasta sairaudesta.

Et sitten ymmärrä, että sarja on viihdettä, ei mikään dokumentti.

Aiemmat kaudet olivat minusta realistisempia. Tämä meni vähän överiksi.

Vierailija
85/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marleena näyttää yli viiskymppiselle - polttaako sekin tupakkaa?

Tiina Lymi on syntynyt -71, joten aikuiselta naiseltahan on syytä näyttääkin.

Vierailija
86/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tollaisia 25 000€ kuukausipalkkoja oikeasti? Se on tuplasti enemmän kuin itse tienaan vuodessa!

Kyllä se on alansa huipulle yksityiskirurgille aika tavallinen palkkaus. Puolet menee tosin veroihin, eli tilille ropsahtaa sellaista reilua 10k/kk.

Onhan se paljon joo, mutta toisaalta työn vaativuuden ja vastuullisuuden ja koulutuksen pituuden huomioiden ihan ymmärrettävää.

Vierailija
87/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holopainen leikkaussalissa "pitää päästä urealle" :D

Vierailija
88/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuviideltä katsoin kauden vikan jakson enkä saanut sen jälkeen unta.Oli todella ahdistavaa kun mielikuvitus maalasi Jarkon torsona, masentuneena,vihaisena ja kirsikkana kakun päällä vielä Iiriksen kiihkeä yö Maxin kanssa..Eli oikeasti Jarkon kuolema oli paras ratkaisu.Iiris ei kehdannut myöntää heidän riitansa juuri ennen kuin Jarkko kaatui hissinkuiluun...Luulen että Seuraavassa kaudessa Tämä asia nousee esille.

Ärsytti, että sarjan kiintiöhomoksi valittiin juuri venäläistaustainen Olga, olisi voinut jättää nuo poliittiset erimielisyydet sarjan ulkopuolelle.Nyt vaikutti joltain näpäytykseltä idän suuntaan, kun tiedetään valmiiksi miten Venäjällä suhtaudutaan sateenkaarikansaan.

Pisteet Tiina Lymille loistavasta roolisuorituksesta ärsyttävänä ensiodottajana :-D

Itse Tykkään älyttömästi Toista ja olen iloinen, että hän palasi sarjaan <3

Kerrassaan upea kausi.Suurella kaipuulla jään odottamaan jatkoa ,joka esitietojen mukaan siis tulee ruutuun 4.1.2017 :)

Vierailija
89/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta osaltani meni tragikoomiseksi siinä vaiheessa kun Jarkko putosi hissikuiluun. Tuli mieleeni se kun Joeyn saippuahahmo koko saman kohtalon Frendeissä, ihan niitä kasvojen ilmeitä ja hissikuilussa huitomista myöten..

Vierailija
90/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... Oonko nyt ymmärtänyt oikein? Sarja pitää siis katsoa ennakkoon loppuun asti ja sitten tulla haukkumaan tänne. Outoa! Mä ainakin lopetan sarjan katselun kesken jos en tykkää.

Vierailija
91/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö... Oonko nyt ymmärtänyt oikein? Sarja pitää siis katsoa ennakkoon loppuun asti ja sitten tulla haukkumaan tänne. Outoa! Mä ainakin lopetan sarjan katselun kesken jos en tykkää.

Samaa mieltä. Jku väittää kiven kovaa että koska HÄN ei itse tykkää kun koko ajan tapahtuu jotain, se on silloin "väärin tehty". Minä ja about 10 työkaveriani pidämme juuri siitä, että tapahtuu ja tarinat eivät aina pääty onnellisesti. Toiset taas sönkkää että "epäuskottavaa paskaa" koska lääkärit ja hoitajat tekevät sarjassa vaikka mitä eikä oikeassa sairaalassa ole sellaista. Tähän on käsikirjoittajat vastanneet ainakin 5 kertaa julkisuudessa, että draaman ehdoilla mennään tällaisissa asioissa. Mun mielestä tärkeintä on että lääketieteelliset toimenpiteet ovat realistisia, ja jos joku asia on harvinainen mutta mahdollinen, sen voi tässä FIKTIIVISESSÄ sarjassa näyttää. Huom! kyseessä ei ole tosi-tv eikä dokumentti! Siksi joku enkefaliittipotilas voi oireilla tavalla joka on harvinainen mutta mahdollinen. Samoin potilaan laidat voivat unohtua alas sängystä, ihmisiä ne hoitajatkin on. Ja toimimattoman hissin ympäriltä voi puuttua varoitusnauhat, sekin on harvinaista mutta mahdollista. 

Jos on pelkkää pahaa sanottavaa eikä pidä tästä sarjasta, voi lopettaa sen katsomisen ja jatkuvan lyttäämisen. Keskustelu ok mutta muutama tämän ketjun viesti on aika epäreilu...

Vierailija
92/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni kyllä vähän liian Greyn anatomiaksi välillä. Marleenan rasittavuuden vuoksi ei jaksanut itkettää sen kasvainasiat, Jarkko oli täysi kusipää eikä hetkauttanut senkään kuolema.

Eikä tarvitse kaiken olla realistista mutta jos nyt edes joku olisi.

Voisitko vähän tarkemmin sanoa, mikä Sykkeen 3 kaudella on ollut niin valtavan epärealistista ja virheellisesti kuvattu? Minä en ole huomannut lääketieteellisiä virheitä, vaikka olen lääkäri. Nyt ei sitten lasketa niitä "kaikki tekee kaikkea" ja "traumapolilla on diabeteskontrolleja" -juttuja, koska nuo on käsikirjoittajat jo kertoneet tarkoituksella dramatisoineensa jotta tarinaa voi kuljettaa vapaammin.

Vierailija
93/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni kyllä vähän liian Greyn anatomiaksi välillä. Marleenan rasittavuuden vuoksi ei jaksanut itkettää sen kasvainasiat, Jarkko oli täysi kusipää eikä hetkauttanut senkään kuolema.

Eikä tarvitse kaiken olla realistista mutta jos nyt edes joku olisi.

Voisitko vähän tarkemmin sanoa, mikä Sykkeen 3 kaudella on ollut niin valtavan epärealistista ja virheellisesti kuvattu? Minä en ole huomannut lääketieteellisiä virheitä, vaikka olen lääkäri. Nyt ei sitten lasketa niitä "kaikki tekee kaikkea" ja "traumapolilla on diabeteskontrolleja" -juttuja, koska nuo on käsikirjoittajat jo kertoneet tarkoituksella dramatisoineensa jotta tarinaa voi kuljettaa vapaammin.

Samaa mieltä. Törkeää esittää väitteitä joita ei viitsi perustella.

Vierailija
94/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syke on ihan läpipaska ohjelma. Olen katsonut joka jakson 3 kertaa ja katson jatkossakin vain siksi, että pääsen haukkumaan tapahtumia, henkilöitä ja lääketieteellistä osaamattomuutta mikä paistaa esiin.

Vierailija
95/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääääh vasta ensi vuonnako syke jatkuu?!?

Vierailija
96/124 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syke uusin kausi on kuulemma saanut miljoona katsojaa joka jakso .  Omasta mielestäni paras suimalainen sarja ehkä ikinä. Eniten ihmettää nää mammat, jotka eivät ymmärrä eroa draamasarjan ja dokumentin välillä. Olisi varmasti tosella mielenkiintonen se sarja, jossa seurataan jokaista työvuoroa jossa töissä aina eri ihmiset. Ja sitten näytettäis kaikki mahdolliset potilastapaukset. Varmaan toooosi jännää. Puhumattakaan siitä, että kerrottais jokaisesta sairaudesta sen kaikki oireet ettei vaan jollekin jäis väärä kuva. Kyllä siinä jännitys kihisisi suonissa kun nuhakuumepotilaan veriarvoja odotettais.

Vierailija
97/124 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama onko realistinen vai ei, koska seuraan juonta, en kyttää virheitä. Sarjaan on saatu Suomen kiinnostavimmat näyttelijät. Erityisesti miesnäyttelijät😀

Vierailija
98/124 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama onko realistinen vai ei, koska seuraan juonta, en kyttää virheitä. Sarjaan on saatu Suomen kiinnostavimmat näyttelijät. Erityisesti miesnäyttelijät😀

Aivan ylivoimaiset näyttelijät Sykkeessä ovat Jarkko Niemi (Holopainen) ja Jaana Pesonen (Marjut). Upeaa työtä, hienot roolihahmot!

Vierailija
99/124 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syke on uskomattoman koukuttava, viihdyttävä, jännittävä ja koskettava. Ruotsalaiset kuvaavat siitä parhaillaan omaa versiotaan. En voi käsittää tätä nurinaa täällä.  Ainakin itse olen ylpeä, että Suomessa osatataan tehdä tällaista laatua, joka ulkomailla (kerrankin) tunnistetaan. Tämä keskustelu kuvaa ikävästi suomalaisuutta ja sitä miksi meidän on niin vaikea menestyä missään.

Vierailija
100/124 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä juuri holopainen on pilattu tässä kolmannessa kaudessa. Ennen oli mun lemppari, mutta yt nuo jutut menee jotenkin aika paljon yli. Ennen hahmo oli mielestäni melko realistinen, mutta ei enää. Tietysti tuollaisesta on vaikeaa saada realistista ja samalla hauskaa , mutta en silti tykännyt.