Olen toivottoman tyhmä - mitä teen?
Mieheni ja appivanhempani ovat haukkuneet minua tyhmäksi melkein siitä lähtien, kun aloin seurustella mieheni kanssa. Mieheni mielestä minulla on liian heikko aivokapasiteetti tai "prosessoriteho ja -nopeus" ja appivanhempieni mielestä olen bimbo. Mieheni mielestä minun on turhaa opiskella mitään; hän naurahti, kun uskalsin ehdottaakaan moista.
Joskus tekisi mieli päättää päiväni. Tunnen valtavaa alemmuudentunmetta aiheesta lähes päivittäin. Miten voisin kehittää itseäni, että voisin jotenkin kehittää ajattelu- ja hoksauskykyäni ja -nopeutta? Olen saanut muutamia aivotärähdyksiä elämäni aikana, mikä on myötävaikuttanut tilaani. Miehelleni olen päivittäinen pilkan ja kiusan kohde. :(
Kommentit (18)
Tää on tosi huino proo. Ei kukaan usko, että seurustelisit miehen kanssa, joka on alusta asti mollannut sua.
Ai niin! Ja muistinikaan ei juurikaan toimi kunnolla (unohdin mainita tämän äsken). Pitäisiköhän mun mennä tästä lääkärin juttusille, jos saisin jotain muistisairaille tarkoitettuja lääkkeitä hyvässä lykyssä? T. Ap (en siis ole vielä vanhus, vaan vähän päälle kolmekymppinen)
Vierailija kirjoitti:
Tää on tosi huino proo. Ei kukaan usko, että seurustelisit miehen kanssa, joka on alusta asti mollannut sua.
Meille tuli pari kuukautta tunnettuamme aiheesta ensimmäiset riidat, kun mies mollasi älyäni (tosin hän haukkui naisia yleisemminkin). Ensimmäisenä aamuna anoppilavierailun aikana kuulin, kun appivanhemmat haukkuivat minua tyhmäksi ensivaikutelman perusteella. Ei ole kyse provosta. T. Ap
Ainakaan mitään kirjoittamisen vaikeutta sulla ei ole. Osaat tuottaa sujuvaa ja johdonmukaista tekstiä, jossa ajatus pysyy hyvin kasassa. Sitä on helppo lukea. En usko että olet kovinkaan tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan mitään kirjoittamisen vaikeutta sulla ei ole. Osaat tuottaa sujuvaa ja johdonmukaista tekstiä, jossa ajatus pysyy hyvin kasassa. Sitä on helppo lukea. En usko että olet kovinkaan tyhmä.
Kiitoksia! Jostain syystä musta tulee livenä jotenkin todella tyhmä vaikutelma. En tiedä, voiko asiaan osittain vaikuttaa myös se, että olen ujo ja hiljainen ja monesti kohteliaasti hymyilen ja myötäilen ihmisten kommentteja, mutten uskalla/kehtaa kertoa omaa mielipidettäni. Jännitän sosiaalisia tilanteita suuresti. Miehen mielestä multa puuttuu käytännön asioissa "systeemiälyä", vaikka omasta mielestäni olen järjestelmällinen ja joustava eri tilanteissa. :/ T. Ap
Ai niin! Ja siis kuulemma vaikutan jotenkin hitaalta ja flegmaattiselta. Tämä kaikki rassaa itsetuntoni rippeitäkin. Miten musta saisi sellaisen tarmokkaan, valppaan ja nopeaälyisen? Lienee mahdotonta. :( T. Ap
Tyhmyys on kyllä viimeisiä tabuaiheita...melkein kuoliaaksi vaiettu puheenaihe.
Kysy mieheltäsi, onko hän itse jotenkin älyllisesti vähälahjainen, jos kerran haluaa vapaaehtoisesti seurustella tyhmän naisen kanssa. Oma mieheni sanoi leikillään muutamia päiviä sitten, että olen hieman hölmö, jolloin vastasin hänelle edellä mainitsemallani tavalla.
Ja tekstisi perusteella uskaltaisin väittää, ettet voi ainakaan aivan täysi idiootti olla! :) Hae opiskelemaan jos siltä tuntuu, kokemuksella oppii asioita ja tulee ainakin älykkäämmäksi ja ehkä myös viisaammaksi.
Kuulostaa että sinua kiusataan. Kiusaaminen musertaa itsetunnon.
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltäsi, onko hän itse jotenkin älyllisesti vähälahjainen, jos kerran haluaa vapaaehtoisesti seurustella tyhmän naisen kanssa. Oma mieheni sanoi leikillään muutamia päiviä sitten, että olen hieman hölmö, jolloin vastasin hänelle edellä mainitsemallani tavalla.
Ja tekstisi perusteella uskaltaisin väittää, ettet voi ainakaan aivan täysi idiootti olla! :) Hae opiskelemaan jos siltä tuntuu, kokemuksella oppii asioita ja tulee ainakin älykkäämmäksi ja ehkä myös viisaammaksi.
Kysyin häneltä tuota samaa itsekin ja ehdotin, että hän voisi kyllä hakeutua mieluisamman naisen seuraan, enkä edes pahastuisi. Mies on siis omasta mielestään erityisen fiksu ja älykäs.
Olen tässä pähkäillyt eroamista, kun en jaksa olla tällaisessa tilanteessa, jossa puoliso ei arvosta minua lainkaan ja pitää täysin tyhmänä. Opiskelu houkuttelisi kyllä suuresti. Sitten mahdollisen eron jälkeen ei ainakaan kukaan estäisi enää opiskelutoiveitani. Nyt mies on aina ilkkunut, että en kykene/pysty/jaksa/osaa ja että kapasiteetti ei riitä, jos olen varovaisesti ottanut haaveeni puheeksi.
T. Ap
Miksi ihmeessä jatkaisit parisuhdetta sellaisen miehen kanssa, joka kiusaa ja väheksyy sinua? Suhteessa pysyminen olisi tyhmää. Sinä et ole tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin häneltä tuota samaa itsekin ja ehdotin, että hän voisi kyllä hakeutua mieluisamman naisen seuraan, enkä edes pahastuisi. Mies on siis omasta mielestään erityisen fiksu ja älykäs.
Olen tässä pähkäillyt eroamista, kun en jaksa olla tällaisessa tilanteessa, jossa puoliso ei arvosta minua lainkaan ja pitää täysin tyhmänä. Opiskelu houkuttelisi kyllä suuresti. Sitten mahdollisen eron jälkeen ei ainakaan kukaan estäisi enää opiskelutoiveitani. Nyt mies on aina ilkkunut, että en kykene/pysty/jaksa/osaa ja että kapasiteetti ei riitä, jos olen varovaisesti ottanut haaveeni puheeksi.
T. Ap
kertomasi perusteella miehesi ei kyllä kuulosta kovin älykkäältä tai fiksulta, eikä ainakaan yhtään empaattiselta ihmiseltä.
Älä alistu haukkujen kuunteluun. Mieti, mitä neuvoisit ystävääsi tekemään, jos hän kertoisi että hänen miehensä haukkuu häntä päivittäin? Et varmaankaan käskisi ystävääsi vain nielemään haukkuja, joten älä itsekään tee niin!
Opiskele jos se sinusta tuntuu hyvältä idealta. Et vaikuta ollenkaan tyhmältä ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin! Ja siis kuulemma vaikutan jotenkin hitaalta ja flegmaattiselta. Tämä kaikki rassaa itsetuntoni rippeitäkin. Miten musta saisi sellaisen tarmokkaan, valppaan ja nopeaälyisen? Lienee mahdotonta. :( T. Ap
Käy labrassa tarkistamassa kilpirauhasarvot. Vajaatoiminta aiheuttaa ajatuksen hitautta ja muistiongelmia.
mäkin oon hidas ja hajamielinen, varsinkin seurassa ja hälinässä. nyt mulla tutkitaan addta (lukuisia muitakin oireita toki on), ja olen saamassa todennäköisesti diagnoosin. voisit pohtia, onko muillakin elämän osa-alueilla vaikeuksia vai onko tämä hitaus ainoa juttu? mullakin asian selvittely lähti käyntiin, kun tuli juuri tuossa hitaudessa lopullisesti mitta täyteen yksissä juhlissa. ja joo, jätä tuommonen mies ja opettele seisomaan omilla jaloillas. yksin olemisessa ei oo mitään pelättävää! murentavat ihmissuhteet on aina pois täysillä ja onnellisesti elämisestä, eikä kenelläkään oo yhtään aikaa hukattavaks! :)
Pelaamalla tietokonepelejä, joissa pitää kilpailla ajan kanssa voisit pikkuisen pitkässä juoksussa nopeuttaa reaktiota ja päättelykykyä. Kuitenkin se kapasiteetti mikä ihmisellä on on vaikeaa muokata, ainakaan isoja eroja.
Ammattivalittaja ei sille voi tehdä mitään, jos on tyhmä.
Olen yrittänyt ajoittain syödä joitain lisäravinteita tai ns. nootrooppeja (en tosin mitään reseptillä saatavaa), jotka voisivat hieman kohentaa henkistä kapasiteettia, mutta eivät nekään oikein auta.
Olen jotenkin hidas ja poissaoleva; reaktiokykynikin on usein hidas. Joskus olen tehnyt Sudokuja ja ristisanatehtäviä, mutta eivät nekään oikein minua skarpimmaksi ole tehneet. :( t. Ap