Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asbestipurku kylpyhuoneeseen

Vierailija
23.03.2016 |

Onko kenenkään kylpyhuone purettu asbestityönä? Millanen homma, kuinka iso kylppäri ja paljon maksoi? :)

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri saatu tarjous 100 /m2 + alv eli veron kanssa 124 EUR/m2,sisältää maton ja mattoliiman poiston.

Vierailija
22/62 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliiksi tulee kirjoitti:

Juuri saatu tarjous 100 /m2 + alv eli veron kanssa 124 EUR/m2,sisältää maton ja mattoliiman poiston.

Siis aivan käsittämätön hinta! Miten iso alue teillä on kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä mieleen tehdä uusi lattia päälle vain ilman mitään purkuja.

Vierailija
24/62 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tehtiin joulukuussa 2016 uusi kylpyhuone, vm.67 kt. Neliöitä 4.

Kylppärin oli uusinut entinen omistaja v.1992, ja tättädää: Saumalaastista löytyi asbestia.

No, koko homma maksoi 3000e, sisältäen näytteet, purut (siis koko kylppäri purettiin asbestipurkuna siinä samalla) ja jälkisiivous..

Kyllähän tuo vähän harmitti, mutta enemmän harmitti rempan viivästyminen melkein 3viikolla kun tuloksia odoteltiin.. Se oli paskaa, koska asunnossa ei voinut asua tuona aika.

Vierailija
25/62 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan tehnyt niin, että jos on asbestia löytynyt niin jätetään purkamatta ko. rakenne? Meillä löytyi keittiön välilaatoituksen saumasta, ei muualta. Nyt on ajateltu laatoittaa päälle vain, ettei tarvitse purkaa.

Täällä! Rappasin ja maalasin keittiön välitilan kaakeleiden päälle, koska päättelimme että käytetty samaa laattasaumalaastia kuin kylppärissä; sisälsi asbestia

Vierailija
26/62 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI EI! No nyt sitä löytyi meiltä. Hirvittää millainen tulee olemaan purkutarjous. Kylpyhuoneessa lattiamatossa (n.8m2) ja seinälaatassa (n. 3m2), sekä keittiön laatoissa (n. 3m2)... Kylpyhuone nyt on pakko purkaa remontin yhteydessä. Pitää katsoa hinta ensin keittiöstä että keksisikö siihen jotain muuta.

Vierailija
27/62 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri luin lehdestä että kertaluonteusesta tai lyhytaikaiaesta asbestialtiatusedta ei tarvitse olla huolissaan. Vastaaja oli joku työterveyslaitoksen tyyppi aamulehdessä.

Vierailija
28/62 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö. kysyin isännöitsijältä, hänelle pitäisi olla ok mutta varoitti että emme sitten kun putkiremontti tulee voi edellyttää että taloyhtiö hoitaa asbestin purun?

Älä huoli kyllä se taloyhtiön vastuulla on jos taloyhtiö tekee remontin. Jos teette itse niin omalla vastuulla.

Vierailija
29/62 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puran ite vaan enkä kerro kellekään. Omakotitalossa voi.

Vierailija
30/62 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on omakotitalo, niin tekee vaan, eikä kysele mistään mitään. Niin pääsee kaikkein helpoimmalla.

Vierailija
31/62 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan tehnyt niin, että jos on asbestia löytynyt niin jätetään purkamatta ko. rakenne? Meillä löytyi keittiön välilaatoituksen saumasta, ei muualta. Nyt on ajateltu laatoittaa päälle vain, ettei tarvitse purkaa.

Niin monet tekevätkin, ei se kiinteä tai piilossa oleva asbesti ole vaarallista, vaan se purkaessa syntyvä pöly ja sekin nimenomaan ammattilaisille, jotka usein joutuvat sille alttiiksi.

Olen nähnyt ihan kivoja vanhan laatan päälle kaakeloituja välitiloja.

Vierailija
32/62 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monet tekevätkin, ei se kiinteä tai piilossa oleva asbesti ole vaarallista, vaan se purkaessa syntyvä pöly ja sekin nimenomaan ammattilaisille, jotka usein joutuvat sille alttiiksi.

Olen nähnyt ihan kivoja vanhan laatan päälle kaakeloituja välitiloja.

Vierailija
33/62 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiremontin yhteydessä tehtiin myös kylppäriremppa muutama vuosi sitten. Kylpyhuone on n. 5m² ja asbestinpurku maksoi 1200€, jonka sai kotitalousvähennykseen.

Vierailija
34/62 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se asbesti pitää purkaa? Jätä sinne vaan. Ei ole terveydellistä haittaa.

Vierailija
35/62 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se asbesti pitää purkaa? Jätä sinne vaan. Ei ole terveydellistä haittaa.

No ei sitä voi kylppäriin jättää pintojen alle, ei suostuisi siihen mikään taloyhtiö.

Vierailija
36/62 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä uusi asbestilaki on täysin turha.  Olin 1970-luvulla rakennusmestarikursseilla ja siellä rakennuksilla nähtiin, miten miehet kaatoivat kuivaa pölyävää asbestia saaviin, johon lisättiin vettä. Sitten seos hämmennettiin puuroksi. Asbestia suositeltiin silloin kaikkeen rakentamiseen paloturvallisuuden, eristämiskyvyn ja edullisuuden vuoksi.  Olen tavannut samoja terveitä miehiä vuosikymmeniä myöhemminkin.  Asbestoosi tulee vain erittäin pitkästä ja runsaasta kymmenien vuosien altistumisesta.  50-vuotta täyttäneet rakennusammattilaiset voivat huoletta purkaa pieniä asbestimääriä turvallisesti.

Vierailija
37/62 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijä kirjoitti:

Tämä uusi asbestilaki on täysin turha.  Olin 1970-luvulla rakennusmestarikursseilla ja siellä rakennuksilla nähtiin, miten miehet kaatoivat kuivaa pölyävää asbestia saaviin, johon lisättiin vettä. Sitten seos hämmennettiin puuroksi. Asbestia suositeltiin silloin kaikkeen rakentamiseen paloturvallisuuden, eristämiskyvyn ja edullisuuden vuoksi.  Olen tavannut samoja terveitä miehiä vuosikymmeniä myöhemminkin.  Asbestoosi tulee vain erittäin pitkästä ja runsaasta kymmenien vuosien altistumisesta.  50-vuotta täyttäneet rakennusammattilaiset voivat huoletta purkaa pieniä asbestimääriä turvallisesti.

70-luvulla asbestin vaarallisuudesta ei vielä tiedetty. Turvallista rajaa asbestille ei ole olemassa. Pelkkä asbestitiloissa oleskelu on terveydelle vaaraksi, ja yksikin altistuminen voi riittää sairastumiseen. Asbestoosin tai keuhkosyövän ilmenemiseen saattaa kuitenkin kulua 10-20 vuotta.

Vierailija
38/62 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli rivitaloasunnossani asbestia. Kartoitus tehtiin, mutta tein siitä huolimatta melkein koko homman itse. Asbestipurkufirman otin muodon vuoksi ottamaan muutaman laatan irti, jotta pykälä täyttyy.

Vierailija
39/62 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain erityisesti kokemusta keittiön välitilan asbestipurusta, tai koteloinnista? Meillä maksoi kartoitus 280 euroa ja nyt olemme kahden vaiheilla. Olen purun kannalla, mutta pelkään että asbestia löytyy samalla muualtakin kuin kaakelien laastista? Oletteko saaneet pidettyä hinnat muuten asioissa, jos on sovittu etukäteen jokin urakkahinta? Koteloinnissa pelottaa asunnon jälleenmyynti, joutuuko tinkimään hinnasta, jos asbesti on koteloitu eikä purettu?

Vierailija
40/62 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kartoittelisi okt:ssa mitään. Suojautuisin hengityssuojaimella vain. Asbesti on kertaluontoisesti vaarattomampaa kuin tupakointi. Lukekaa faktat. Byrokraatit noudattakoot omia ohjeitansa. Minä en, kun en ole niitä ollut laatimassakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme