Mitä mieltä olette tällaisesta ristiäistarjoilusta?
Coctailpiirakat + munavoi
Kinkku/juustosarvet tms
Lohipiirakka
Kanasalaatti
Makaronisalaatti (en tiedä vielä millainen mutta perus majoneesisalaatti johon kinkku- tai juustokuutioita.)
Vadelmatäytekakku
Mustikkajuustokakku
Hedelmäsalaatti tuoreista hedelmistä
Pikkuleivät
Marengit
Konvehdit
Kahvi
Tee
Mehu
Vichy
Vieraita tulee noin 15-20.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Kinkku/juustosarvet tms
Lohipiirakka
Kanasalaatti
Makaronisalaatti (en tiedä vielä millainen mutta perus majoneesisalaatti johon kinkku- tai juustokuutioita.)Vadelmatäytekakku
Mustikkajuustokakku
Pikkuleivät
Marengit
KonvehditKahvi
Tee
Mehu
VichyVieraita tulee noin 15-20.
Laita tarjolle vielä tikkuja johon kuutioit edam juustoa ja joihinkin tikkuihin laitat lihapullia toisiin nakkipaloja ja kolmansiin viinirypäleen. ihania syödä ja monet on pitäneet
Mä ottaisin tuosta kahvin lisäksi lohipiirakkaa palan, kanasalaattia, mustikkajuustokakkua ja konvehdin tai pikkuleivän. Noissa tarjoiluissa ei ole mitään vikaa, ihan kaikki kelpaisivat, mutta tuo on se maksimi, minkä tuon tyyppisissä juhlissa syön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kinkku/juustosarvet tms
Lohipiirakka
Kanasalaatti
Makaronisalaatti (en tiedä vielä millainen mutta perus majoneesisalaatti johon kinkku- tai juustokuutioita.)Vadelmatäytekakku
Mustikkajuustokakku
Pikkuleivät
Marengit
KonvehditKahvi
Tee
Mehu
Laita tarjolle vielä tikkuja johon kuutioit edam juustoa ja joihinkin tikkuihin laitat lihapullia toisiin nakkipaloja ja kolmansiin viinirypäleen. ihania syödä ja monet on pitäneet
Kuulostaa hyvältä idealta
Ihan ok, mutta vegaaneja (sekä eri suuntauksia veg.) ei todellakaan ole huomioitu. Voiko luottaa, ettei joukkoon mahdu sellaisiakin, koska on nykyään niin tavallista? Salaateissa on kinkkua, kanaa, sarvisssa kinkkua, sitten vielä lohipiirakkaa ja toiset eivät syö kananmunaakaan. Heille ei siis ole mitään suolaista tarjolla. Jos vierasjoukko on suppea, käyhän tuokin. Suuremmalle määrälle vieraita tuollainen tarjoilu tulee aika kalliiksi, koska on niin paljon ruokalajeja.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, mutta vegaaneja (sekä eri suuntauksia veg.) ei todellakaan ole huomioitu. Voiko luottaa, ettei joukkoon mahdu sellaisiakin, koska on nykyään niin tavallista? Salaateissa on kinkkua, kanaa, sarvisssa kinkkua, sitten vielä lohipiirakkaa ja toiset eivät syö kananmunaakaan. Heille ei siis ole mitään suolaista tarjolla. Jos vierasjoukko on suppea, käyhän tuokin. Suuremmalle määrälle vieraita tuollainen tarjoilu tulee aika kalliiksi, koska on niin paljon ruokalajeja.
Vegaaneille voi laittaa jäävuorisalaattia tarjolle
Eiköhän vieras ilmoittaisi jos on kasvisruokavalio tai kokonaan vegaaninen :) Itse vegaanina en ainakaan kehtaa mennä juhliin ja olettaa että siellä on mulle tarjottavaa. Usein tarjoudun ottamaan omia syötäviä, mutta ilmoittaessa on mulle aina varattu myös tarjottavaa.
kuulostaa hyvältä. meinasin tulla neuvoo et tee hedelmäsalaatti laihduttajia varten mut eipä tarvikkaa :)
Hyvä idea nuo suklaasuukot, ostan ne valmiina kaupasta ja jätän marengit pois. Niiden tekeminen on hidasta vaikka hyviä ovatkin ja kaupasta en halua ostaa niitä valmiina.
Hedelmäsalaatin haluan pitää tuomassa raikkautta ja keveyttä makeitten kakkujen keskelle.
Konvehdiksi ajattelin fazerin sinisiä (poikavauva).
Myös pikkuleivät ostan todennäköisesti valmiina ja vadelmatäytekakun tilaan. Niinpä itselle jää tehtäväksi mustikkajuustokakku, salaatit, lohipiirakka ja juustosarvet. Sujuu varmasti kun saan pari auttavaa kättä ja tarpeeksi aikaa.
Osaako joku sanoa mitä noista kannattaa tehdä esim edellisenä päivänä? Ristiäiset alkavat klo 15 joten aamullakin on aikaa mutta meillä ei ole käytössä esim kylmiötä missä tarjottavia voisi säilyttää, vain jääkaappi.
Ja ainiin, vieraat ovat kaikki sen verran tuttuja että vegaaneja ei ole ja muutkin ruokarajoitukset ovat tiedossa. Jos jotain muuttuu niin minun järjen mukaan vieras ilmoittaa siitä itse.
Ap
Voisko jonkun suolaisen vaihtaa kasvikseksi? Moni nykyään suosii kasvisruokia.
Salaatit ei kuulu minusta ristiäisiin. Jos on tulossa pitemmästä matkasta vieraita, tarjoaisin lämpimän ruuan ja sen yhteyteen salaatit. Jos ei tilaa kotona, järjestäisin muualla pitopalveluna. Jos pelkkä kahvitilaisuus, suolaiset piirakat ok. Makeat tarjottavat ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Kinkku/juustosarvet tms
Lohipiirakka
Kanasalaatti
Mustikkajuustokakku
Pikkuleivät
Marengit
KonvehditKahvi
Tee
Mehu
Liikaa!
Joko juustosarvet TAI cocktailpiirakat
Kanasalaatti on riittävän ruokaisa, mitään makaronisalaattia ei tarvita
Vadelmakakussa on jo marjoja, joten juustokakkuun ei tarvitse laittaa mustikoita. Joku selkeästi kirpeä kahvitarjottava voisi olla paikallaan: puolukka- tai hedelmäpiirakka, porkkanakakku, appelsiinikakku. Siis täytekakun tai juustokakun rinnalle. Mutta yksikin makea kakku riittää
Kuka oikeasti syö marenkeja?
Paikalle tullaan juhlistamaan lapsen ottamista seurakunnan jäseneksi, ei syömään itseä ähkyyn. Ruuan laatu on oleellisempi kuin sen määrä.
Kiva kuuloiset tarjoilut tiedossa! Jos itse tekee, niin hommaa löytyy. Itsellä tällaiset setit tulossa kesällä;
-lohivoileipäkakku /tilaus
-rieskat & ruisvuokaleipää (voita, graavilohta, kalkkunaa?, paikallista edamia. /graavilohi tilauksena, muut kaupasta
-juustokakku/ teen itse
-täytekakku/tilaus anopille tai itse
-leipomon ässiä
Juomana kahvi, vesi, tuoremehu
Vierailija kirjoitti:
Kun on kyse oman lapsen ristiäisistä, niin kaikki kutsuttavat ovat luultavasti sen verran läheisiä, että heidän vegaaniutensa olisi varmasti tiedossa.
Juustokakku ainakin kannattaa tehdä edellisenä päivänä ja salaatti taas on ainoa mikä kannattaa tehdä samana päivänä. Muilla ei niin väliä.
Salaatit ovat sottaavia. Minun listani näyttäisi tältä: lihavoileipäkakku, lohivoileipäkakku, väinämöisen palttoonapit tuorejuustotäytteillä, kermakakku esim.vadelmilla, muu makea piirakka esim.toscakakku, lusikkapikkuleivät, suklaamacaronseja. Juomana itse tehty sima, vesi, mehu, kahvi. Nuo hyytelöidyt kakut eivät nappaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei tule kuin 1 eikä kasvissyöjiä, punaista lihaa ei kaikki tosin syö mutta sittenhän jää vain kinkkusarvet heiltä syömättä.
Yksi gluteeniton vieras (juuri se lapsi) mutta teen usein leivokset gluteenittomina.Vadelmatäytekakun tilaan, muihin saan apua ystäviltä ja isovanhemmilta. Miehen lähetän vauvan kanssa evakkoon niin saan rauhassa touhuta :D
-ap
Siis hetkinen nyt! Sinulle on siis tärkeämpää touhuta ylimitoitetut tarjoilut noin 20 hengelle kuin olla ristiäisikäisen vauvan kanssa? Mulla on sen verran realistinen käsitys ajankäytöstä, että mies joutuu olemaan vauvan kanssa poissa aika pitkään. Paitsi jos sinä olet työksesi ja ammatiksesi jonkun kiireisen ravintolan kokki-kylmäkkö-leipuri - mutta jos olisit, et taitaisi noin työläitä herkkuja tehdä. Tai sitten tähän on valjastettu koko lähipiiri, jossa toivottavasti on alan ammattilaisia.
Olenko ainoa, joka epäilee tätä provoksi? Ei kai kukaan täysissä järjissään oleva ryhtyisi tuollaisia pitoja järjestämään ristiäisiin!
Ihan oikeasti: miksi kaksi salaattia, miksi kaksi kakkua, kun olisi helppo tehdä yksi kaikille sopiva versio? Pikkuisen yliyrittämisen ja kilpavarustelun puolelle menee, jos tämä on todellista.
Pientä sälää ja tilpehööriä aivan liikaa. Onko asuntosi 200 neliöinen vai hulppea ruokasali vai miten kaikki sopii kauniisti tarjolle. Vähemmän mutta laadukkaampaa on mottoni.
Musta taas hedelmäsalaatti kuulostaa just hyvältä. On hyvä vaihtoehto niille ketkä haluavat olla vähän kevyemmällä ruokavaliolla.