50 vuotiaat naiset
Oletko ylpeä vartalosta, kasvoista vai oletko jo luovuttanut?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Miksei av:lla voi puhua vanhenemisesta niinkuin asia on? Siihen kuuluu ikääntymisen merkit, rypyt, juonteet, kimmoisuuden väheneminen, ihan meillä kaikilla, se on vanhenemisen normaali kuvio meillä kaikilla. Mutta täällä nämä ketjut menevät aina, joka kerta, tällaiseksi ällistyttävästi nuoremman näköisten vakuutteluksi.
Isossa työkaveripiirissäni, ei tuttava-, ei harrastus- tai muissa piireissäni ole ketään sellaista, joita av:lla tuntuu olevan aina hämmästyttävän paljon, eli timmejä, rypyttömiä, todella nuoren näköisiä viis-kuuskymppisiä naisia. Voi ei, miksi, miksi vanheneminen on tällainen tabu?
Mitä pitäisi kirjoittaa, että se olisi oikein? Mulla ei ole suonikohjuja, en ole lihonut, naama ei ole kauttaaltaan ryppyinen ( ei ole äitinikään naama vaikka hän on 80v.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tollasta huomannut.
Vastaukset 6, 7, 13, 19, 36 ja 38
Vastaaja 38 tässä. Tietenkään en oikeasti näytä miltään muulta kuin ikäiseltäni. Mutta olen siro ja hoikka ihminen ja pukeudun nuorekkaasti. Se saattaa hämätä varsinkin silloin kun liikun muiden nuorien ihmisten seurassa. Voin lohduttaa, että ei minulta kysytä papereita jos ostan kaupasta alkoa.
50-vuotias nainen ylpeä vartalosta?
Eikö totuudenmukaisemmin olisi kalman hajusta?
Aira Samulin, Helena Lindgren ja moni muu on meille hyvänä esimerkkinä. Nainen voi olla todella kaunis vanhempanakin. Nenä pystyyn, hymyä huuleen ja rakastetaan ryppyjämme. Hyväksytään itsemme ja toisemme juuri tälläisenä. T:Ap
Ihmetyttää ketjun negatiivinen sävy. Monella kirjoittajalla tuntuu olevan elämisen vimma kadonnut, ja ei millään suoda elämästä nauttimista muillekaan 50+ ikäisille.
Viisikymppisiä on toki monen näköisiä. Ihon kuntoon ja olemukseen vaikuttaa vanhentavasti mm. Tupakointi ja tietysti alkoholi sekä epäsäännöllinen elämä.
Jos olet jo heittänyt tai heittämässä lusikkaa nurkkaan, niin suo meille elämäämme ja itseämmekin rakastaville naisille lupa nauttia elämästä, estetiikasta ja erotiikasta.
t. 18
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tollasta huomannut.
Vastaukset 6, 7, 13, 19, 36 ja 38
Ei mulla ole ongelmaa ikääntymisen kanssa:) Kerroin vain miten muut näkee mut. Enkä voi mitään sileälle iholle. Kiinteys on ihan treenaamalla ansaittu, miksen olisi ylpeä siitä?
13
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 54-vuotias pienikokoinen nainen. Olen aina ollut hoikka (pienirintainenkin), joten vartaloni ei ole venynyt tai vanunut juuri mihinkään suuntaan, vatsanahkassa vain on vähän ryppyjä raskauksien jäljiltä. Mittasuhteet ovat hyvät ja iho kohtaliasen kimmoisa.
Hiukset ovat ok, ei mikään superpehko mutta ei harmaata, ei vielä harvenemista.
Mutta tää naama! Todellakin näytän ikäiseltäni, jopa vanhemmalta, vaikka ihan normaalisti olen ihoani aina hoitanut. Nuorena oli aknea, joten epätaisuutta on aina ollut, ja nyt sitten myös ikä näkyy enemmän kuin selvästi.
Jännityksellä odotan vaihdevuosien aiheuttamia muutoksia, etiäisiä on jo ollut. Nukun huonosti mikä näkyy naamasta (paljon voimakkaammin kuin nuorena), ja vyötärö alkaa kadota. Mikähän siinä muuten on, että vaihdevuosi-iässä naisen vartalo yleensä latistuu ja tasapaksunee, vaikkei kiloja tulisikaan lisää ja liikuntaakin harrastaisi?
No yhtä kaikki olen ihan tyytyväinen. Ei näillä kymmenillä enää tarvitsekaan teiniltä näyttää. Kunhan vaan terveenä ja toimintakykyisenä kestäisi mahdollisimman kauan. Tolle omalle miehelle näytän kelpaavan aina vaan, ja muilla ei ole väliä. :)
Mulla vsihdevuodet loppui n 3v sitten ja olen nyt paremmassa lihaskunnossa kuin silloin. Kiinteämpikin. Kasvoihin on tullut ikää mutta kroppaan ei tosiaan, hiuksiin muutama harmaa punertavien sekaan. Eli ei ainakaan vielä ole vaikuttanut mitenkään.
13
Haluaisin rakastella yli 50v naisen kanssa. He tietävät kaikki temput, alapää on aistikas eikä mikään naurettava posliini. Rinnat uhkeat ja mehukkaat. Moni vanhempi nainen on seksikkäämpi kuin 20 v pissis. Aaahhhhhh.....
Jkpo kirjoitti:
Haluaisin rakastella yli 50v naisen kanssa. He tietävät kaikki temput, alapää on aistikas eikä mikään naurettava posliini. Rinnat uhkeat ja mehukkaat. Moni vanhempi nainen on seksikkäämpi kuin 20 v pissis. Aaahhhhhh.....
Niin että perverssin vikaa sussa ei sitte ole olenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää ketjun negatiivinen sävy. Monella kirjoittajalla tuntuu olevan elämisen vimma kadonnut, ja ei millään suoda elämästä nauttimista muillekaan 50+ ikäisille.
Viisikymppisiä on toki monen näköisiä. Ihon kuntoon ja olemukseen vaikuttaa vanhentavasti mm. Tupakointi ja tietysti alkoholi sekä epäsäännöllinen elämä.
Jos olet jo heittänyt tai heittämässä lusikkaa nurkkaan, niin suo meille elämäämme ja itseämmekin rakastaville naisille lupa nauttia elämästä, estetiikasta ja erotiikasta.
t. 18
Köh, täällä yks 50+ tupakoiva ja viiniä juova, joka mielellään valvoo myöhään jos hyvä syy löytyy. Siis kohtuudella näitä, -ei jaksa enää tässä iässä riekkua alituiseen. Mutta luettelemani ehkäisevät "mummoontumista", mikä sopii mulle. ;)
Onko paha jos himoitsee vanhempaa naista ? Nuoret on jo nähty eikä siitä sähläämisestä ole mihinkään. Minä vaadin laatua ja sitä löytyy hyvin säilyneiltä viisikymppisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Naisen elämä on kyllä sheivaamista, veivaamista, rasvaamista, raspaamista, kynsien hoitoo ja viilaamista. Välillä tekis mieli lyödä hanskat tiskiin ja luovuttaa. T:Ap
Kuka käskee sheivaamaan ja veimaamaan? Sen kun lopetat. Minä olen pärjännyt kaikkea tuota ilman, paitsi rasvaamista. Sitä olen joutunut tekemään nuoresta, kun on kuiva iho. Mutta sheivata ei ole tarvinnut koskaan! Ei ole kainalokarvoja olemassakaan ja jalkoja en ajele. karvat niissä niin vaaleita ja olemattomia ,ettei tarvii. Onko sitä naisenkaan pakko koko ajan laittaa itseään. Kynsien kansasakin on pärjätty ihan vain leikkaamalla. Mitä AP:N kysymykseen tulee, niin en tunne itseäni eläkeläiseksi. Ikää on jo 55v, mutta paino on kurissa,liikun paljon. Hiihdän noin 15km kerrallaan useammankerran viikossa. Sen lisäksi uin ja lenkkeilen ja käyn jumpassa. Tykkään liikkua. Hiukset on pitkät ja luonnonkiharat, helppohoitoiset. paremmassa kunnossa olen fyysisesti nyt kuin vaikka 30v. Töissä täytyy jaksaa vielä ainakin 10v joten ei sitä vielä voi eläkeläistyä.
Mitähän tyttäret tuumais, kun mummo näyttäis gorillalta? Mun säärikarvat kasvaa sentin viikossa, mustana ja paksuna. Kesään mennessä mulla olis nivus ja sääriafro. T:Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen elämä on kyllä sheivaamista, veivaamista, rasvaamista, raspaamista, kynsien hoitoo ja viilaamista. Välillä tekis mieli lyödä hanskat tiskiin ja luovuttaa. T:Ap
Kuka käskee sheivaamaan ja veimaamaan? Sen kun lopetat. Minä olen pärjännyt kaikkea tuota ilman, paitsi rasvaamista. Sitä olen joutunut tekemään nuoresta, kun on kuiva iho. Mutta sheivata ei ole tarvinnut koskaan! Ei ole kainalokarvoja olemassakaan ja jalkoja en ajele. karvat niissä niin vaaleita ja olemattomia ,ettei tarvii. Onko sitä naisenkaan pakko koko ajan laittaa itseään. Kynsien kansasakin on pärjätty ihan vain leikkaamalla. Mitä AP:N kysymykseen tulee, niin en tunne itseäni eläkeläiseksi. Ikää on jo 55v, mutta paino on kurissa,liikun paljon. Hiihdän noin 15km kerrallaan useammankerran viikossa. Sen lisäksi uin ja lenkkeilen ja käyn jumpassa. Tykkään liikkua. Hiukset on pitkät ja luonnonkiharat, helppohoitoiset. paremmassa kunnossa olen fyysisesti nyt kuin vaikka 30v. Töissä täytyy jaksaa vielä ainakin 10v joten ei sitä vielä voi eläkeläistyä.
Mun veli on vaan vuotta nuorempi kuin minä ja se on huomattavasti vanhemman näköinen kuin minä.
Ollut jo vuosia.
Se tupakoi ja syö epäterveellisesti ja juo jatkuvasti kahvia.
Olen! Just toissa viikolla kuulin olevani upea blondi ja vetävän näköinen :) Sanojalla tosin saattoi olla vaaleanpunaiset silmälasit silmillään...
Nuorena luulin aina että 50-vuotiaana olen vanha tantta. Nyt täytyin vähän aikaa sitten 50 ja huomasin että mitään ei ole oikeastaan muuttunut. Tyyli on sama, luonne ja ajatukset samat, peilikuvankin tunnistaa... : ) Olen aina näyttänyt ikäistäni nuoremmalta ja olemus ja ulkonäkö ei ole paljon muuttunut siitä kun olin 35 vuotias.
Minä olen 54-vuotias pienikokoinen nainen. Olen aina ollut hoikka (pienirintainenkin), joten vartaloni ei ole venynyt tai vanunut juuri mihinkään suuntaan, vatsanahkassa vain on vähän ryppyjä raskauksien jäljiltä. Mittasuhteet ovat hyvät ja iho kohtaliasen kimmoisa.
Hiukset ovat ok, ei mikään superpehko mutta ei harmaata, ei vielä harvenemista.
Mutta tää naama! Todellakin näytän ikäiseltäni, jopa vanhemmalta, vaikka ihan normaalisti olen ihoani aina hoitanut. Nuorena oli aknea, joten epätaisuutta on aina ollut, ja nyt sitten myös ikä näkyy enemmän kuin selvästi.
Jännityksellä odotan vaihdevuosien aiheuttamia muutoksia, etiäisiä on jo ollut. Nukun huonosti mikä näkyy naamasta (paljon voimakkaammin kuin nuorena), ja vyötärö alkaa kadota. Mikähän siinä muuten on, että vaihdevuosi-iässä naisen vartalo yleensä latistuu ja tasapaksunee, vaikkei kiloja tulisikaan lisää ja liikuntaakin harrastaisi?
No yhtä kaikki olen ihan tyytyväinen. Ei näillä kymmenillä enää tarvitsekaan teiniltä näyttää. Kunhan vaan terveenä ja toimintakykyisenä kestäisi mahdollisimman kauan. Tolle omalle miehelle näytän kelpaavan aina vaan, ja muilla ei ole väliä. :)