Tartteeko 1v enää plussa keleillä toppahaalarin alle villapukua??
Mun mielestä ei. Ei ainakaan toi meijän, jolla hikee pukkaa jo pelkästää tolla haalarilla.
Hitto että ärsyttää ku vein tota mukulaa anopille hoitoo ja oli kuulemma liian vähän päällä, nyt ei voi viedä ulos.. >:( ja tästä saa kuulla aina! Ravintoloissa on liian kylmä, kaikkialle mihin meen ja mitä onkaan päällä, niin se on väärin. Meijän lähi kauppakeskuksessa on takuulla lämpimämpää ku meillä kotona, nii enkai ala tunkemaan sinne sisätiloihin villatakkia ja toppapukua, ettei vaan mistään vedä ja tule kipeeksi! Argh :D
Kommentit (5)
Useat vanhat ihmiset palelee melkeinpä helteilläkin eikä ymmärrä että nuoremmilla voi olla aineenvaihdunta kunnossa. Mulla on samanlainen anoppi. Ei muuta kun toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Plussakeleillä ei tosiaan tarvitse enää villahaalaria ellei sitten vaihda topan tilalle välikausihaalaria.
Joo mekin laitettiin villahaalari vasta yli 10 asteen pakkasella.. Se vähä mikä sillon liikuttiin :D
Ap
Tunnet itse lapsesi parhaiten. Minä seuraisin niskasta kokeilemalla onko lapsella hiki ja kun alkaa olla hiki vähentäisin vaatetta.
Meillä oli toppahaalarin alla villapuku vain kovimmilla pakkasilla ja nyt ollaa plussakeleillä käytetty vanhempaa kulahtanutta haalaria tuolla 1v neitosella kun on pitänyt vetää kurikset päälle. Hyvin on tarennut. Harkitsin jo että ottaisin käyttöön välikausihaalarin ja paksut villahousut, mutta lumi hohkaa kuitenkin niin paljon kylmää etten vielä uskalla. Kun alkaa enimmät löumet olla pois niin vaihdetaan VK haalariin. Mutta tuo lapsi tarkenikin ulkoilla ihan hyvin yli 20 asteen pakkasella ja vain yhden kerran osoitti palelemisen merkkejä. Joku muu lapsi voi olla herkempi kylmälle. Noin yleisesti minusta pieniä topataan vähän liikaa, mutta parempi tiertysti niin päin kun että palelisi.
Mun äiti on ihan samanlainen tyttäreni kanssa. Aina muka liian vähän päällä. Pitäis olla fleecet ja villahaalarit toppapuvun lisäksi kauppareissulla. Eikä auta kun olen monta kertaa sanonut, että sithän toi tyttö vasta kitiseekin kun pitää hikipäässä olla! Huoh..
Ei meillä ole lapsella villahaalaria koskaan ollutkaan. :-D
(Ihan kovimmilla pakkasilla on ollut fleecehaalari lisänä joo, mutta ei todellakaan näillä keleillä toppahaalarin kanssa.)