Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyhyt kysymys: sitooko te-virkailijaa hallintolaki?

Vierailija
25.06.2026 |

Hänhän on virallinen virkailija vai onko hän vain töissä ilman vastuuta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
2/9 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna en tiedä, mutta yleensä niissä julkisen hallinnon tehtävissä, joissa käytetään julkista valtaa ja tehdään päätöksiä, työ tehdään virkavastuulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joihinkin toimihenkilöihin sovelletaan myös virkavastuuta, esimerkiksi opettajat ja sairaanhoitajat. Nehän oli ennen virkoja mutta on muutettu nykyään toimiksi. En tiedä TE-virkailijasta. 

Vierailija
4/9 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 2024 kyseisen instanssin virkailija teki niin virheellisen kirjauksen, että se johti siihen etten saanut työmarkkinatukea 2 kuukauteen. Tein valituksen ja sen käsittelyssä meni noin 8 kuukautta. 

 

Seurauksena sain kyllä rahani mutta työntekijälle ei tullut mitään muuta kuin hallinnollinen "muistutus". Ei varoitusta saatika potkuja.

Vierailija
5/9 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kuin virkailija yrittäisi savustaa työttömästä jotain reaktiota mikä olisi peruste tukien katkaisuun. Tämähän ei ole hyvää toimintatapaa vai onko?

Vierailija
6/9 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kuin virkailija yrittäisi savustaa työttömästä jotain reaktiota mikä olisi peruste tukien katkaisuun. Tämähän ei ole hyvää toimintatapaa vai onko?

Ei ole hyvää toimintatapaa, mutta se on koko TE-palveluiden olemassaolon peruste ja tarkoitus. Tarkoitus on saada sinut sinne paikan päälle möläyttämään jotain joka voidaan kirjata paperille ja jolla voidaan evätä ensisijainen tuki. Siksi on läsnäolopakko eikä asiaa voi hoitaa esim. verkossa tai puhelimitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kuin virkailija yrittäisi savustaa työttömästä jotain reaktiota mikä olisi peruste tukien katkaisuun. Tämähän ei ole hyvää toimintatapaa vai onko?

Ei ole hyvää toimintatapaa, mutta se on koko TE-palveluiden olemassaolon peruste ja tarkoitus. Tarkoitus on saada sinut sinne paikan päälle möläyttämään jotain joka voidaan kirjata paperille ja jolla voidaan evätä ensisijainen tuki. Siksi on läsnäolopakko eikä asiaa voi hoitaa esim. verkossa tai puhelimitse.

Jaa. On ihmislaji kyllä yksi demoninen keksintö ja luonnon virhe.

Vierailija
8/9 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hieman te-henkilön roolista. Viranomaistehtävissä, kuten työvoimapoliittiset lausunnot ym. lakisääteiset työvoimapalveluiden tehtävät, sovelletaan virkavastuuta ja virkailijat toimivat hallintolain alaisina, vaikka eivät enää valtion virassa olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu hieman te-henkilön roolista. Viranomaistehtävissä, kuten työvoimapoliittiset lausunnot ym. lakisääteiset työvoimapalveluiden tehtävät, sovelletaan virkavastuuta ja virkailijat toimivat hallintolain alaisina, vaikka eivät enää valtion virassa olekaan.

Kiitos vastauksesta. Muistutan virkailijaa jatkossa hallintolaista aina kun koen hänen juttujensa nousevan liikaa lentoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä