Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaisitteko 1.5v ja 3.5v samaan huoneeseen nukkumaan?

Vierailija
21.03.2016 |

Meillä tilanne, että 3.5 tytön yöt mennyt ihan pieleen, saa huutokohtauksia, tuntuu ettei mikään auta. päällisin puolin nämä siis vaikuttavat tinttailulta (sai siis aikanaan tulla viereen yöllä, nyt opetettu pois tavasta laihoin tuloksin) velipoikansa kanssa nukkuvat siis omissa huoneissa. auttaiskohan asiaa laittaa ne samaan huoneeseen? riittäisikö esikoiselle se, että yöllä herää, ja samassa huoneessa on edes sitten se pikkuveli, joka ei edes sieltä pinnasängystä kunnolla edes näy :)? kokemuksia??

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitten molemmat huutavat?

Vierailija
2/22 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä riitä. Meillä nukkuu 5v ja 3v samassa huoneessa. Ja kyllä se 5v kömpii meidän sänkyyn yöllä ainakin joka toinen yö. Saa tullakin jos haluaa/tarvitsee. 3v sen sijaan nukkuu kuin tukki yksin tai yhdessä siskon kanssa.

Lapset on erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä siirtäisi pienempää kauhukohtauksia kuuntelemaan. Sitten sinulla on kaksi nukutettavaa ja rauhoiteltavaa siellä öisin. Anna ajan kulua ja isomman kohtausten mennä ohi.

Vierailija
4/22 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus ei siis herää esikoisen yöllisiin kohtauksiin (vaikka tuntuu että oma pääkky räjähtää) ja huoneet ovat lähekkäin, että varmasti kuuluu yhtä hyvin, jos vieressä huutaisi. esikoinen on aina (tiettyjä kausia lukuunottamatta) ollut hyvä nukkuja, ehkä kesästä asti alkanut kömpiä viereen. potkii ja pyörii niin, että käytännössä me vanhemmat emme sitten nuku hyvin. olisihan se ihanteellista, että sen kanssa voisi nukkua, sinänsä ei siis haittaisi, mutta todellisuus on toista.. t. ap

Vierailija
5/22 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat toisen lapsen nukkua rauhassa. Nyt vaan pitkää pinnaa ja unettomia öitä, unikoulua siis. Ei tuohon ole oikotietä, älkää ainakasn opettako toista lasta samaan.

Vierailija
6/22 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat toisen lapsen nukkua rauhassa. Nyt vaan pitkää pinnaa ja unettomia öitä, unikoulua siis. Ei tuohon ole oikotietä, älkää ainakasn opettako toista lasta samaan.

niin, siinä me varmasti se virhe siis tehtiin, kun alun alkaen päästettiin se tulemaan viereen. silloin se tosin tuli harvemmin, ja nukkui kun tulitikku meidän välissä :D käsittämätöntä, miten se on muuttunut tuollaiseksi potkumaakariksi. sitä me tässä murehditaankin, että onko se oikeasti tinttailua, vai onko sillä joku oikea hätä, teemmekö oikein, kun "koulutamme" omaan sänkyyn? kolme viikkoa jatkunut, ei olla lipsuttu, joskus menee yö hyvin, mutta melkein joka yö rääkyy ainakin sen kerran. alkaa aina siitä, että herää pissahätää itkemään (ei jostain ihmeen syystä yöllä kykene käymään itse) ja sitten autetaan vessaan ja peitellään, niin silloin alkaa se huuto, ei halua enää jäädä yksin. harvemmin siis jatkaa uniaan pissalla käynnin jälkeen mukisematta. huoh, on tää raskasta. ois niin ihanaa, kun kuopuksen kanssa alkanut viimeinkin helpottaa, niin nyt sitten tämä!

Vierailija
7/22 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä siirtäisi pienempää kauhukohtauksia kuuntelemaan. Sitten sinulla on kaksi nukutettavaa ja rauhoiteltavaa siellä öisin. Anna ajan kulua ja isomman kohtausten mennä ohi.

kun minusta siis tuntuu, että kyseessä ei ole kauhukohtaus (näitä oli joskus aikaisemmin) koska nyt kun hän huutaa, niin häneen kuitenkin saa yhteyden. eli alkaa ensin pieni ininä, sitte äitin kutsuminen (oonkin jo tänne kirjottanu, että herää yöllä itkemään pissahätää, sitten käydään ja peitellään uusiks, ni harvoin jää nukkumaan mukisematta) eli tämän jälkeen alkaa se äititys ja sitten rääkyminen joka kovenee sfääreihin. eli siis tinttailua, ei kauhukohtauksia? vai voiko lasta ahdistaa se yksin nukkuminen niin, että jää traumoja tms? tää tässä onkin niin surullista, kun ei tiedä, tekeekö oikein vai väärin.. t.ap

Vierailija
8/22 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä suomen kielen sana on tinttailu?

Vierailija
9/22 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan nää mitään pahaa siinä, että meidän 3,5-vuotias tyttö tulee yöllä meidän viereen. En ala yöllä pakottamaan omaan sänkyynsä. Yleensä meistä kumpikaan ei edes herää siihen. Joskus heiluu niin kamalasti, että olen siirtänyt tytön jalkopäähän. Menee sinne ihan itsekkin jos pyydän.

Vierailija
10/22 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiukuttelu :D

Vierailija
11/22 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan nää mitään pahaa siinä, että meidän 3,5-vuotias tyttö tulee yöllä meidän viereen. En ala yöllä pakottamaan omaan sänkyynsä. Yleensä meistä kumpikaan ei edes herää siihen. Joskus heiluu niin kamalasti, että olen siirtänyt tytön jalkopäähän. Menee sinne ihan itsekkin jos pyydän.

Niin ja syyksi hän sanoo, että häntä pelottaa. Itse muistan lapsuudestani miten kamalasti pelkäsin yöllä. Pääsin kuitenkin viereen nukkumaan.

Vierailija
12/22 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja syyksi hän sanoo, että häntä pelottaa. Itse muistan lapsuudestani miten kamalasti pelkäsin yöllä. Pääsin kuitenkin viereen nukkumaan.

niin, ku meillä se menee niin, että hän tulee viereen, sitten mun pitää hakea sen peitto ja tyyny, sitten menee hetki ennenkuin se nukahtaa (yleensä se raukka haluais silitellä mua jne, mutta se vaan valvottaa mua :D) eli aina joutuu herätä sitten itse kunnolla.

Vierailija
13/22 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko? En olisi ajatellut sen tarkoittavan kiukuttelua vaan ennemminkin jotain kikkailua, pelleilyä tai temppuilua.

Hassuja nämä murre-erot.

Vierailija
14/22 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskoja nää erot murteissa. Minä olen oppinut, että tinttaaminen tarkoittaa lyömistä.

15/22 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tintata tarkoittaa myös lyömistä nyrkillä joissain murteissa

Vierailija
16/22 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin antaisin tulla viereen. Luultavasti sitä kestää korkeintaan muutaman vuoden, minkä jälkeen lapsi ei enää herää öisin. Laita tosiaan vaikka jalkopäähän nukkumaan. 

Meillä on kolme lasta, joista vähintään 4v tulee joka yö viereen nukkumaan. Usein sinne kömpii myös 7v ja joskus harvoin myös 5v. Olen ajatellut, että niin kauan kuin lapsilla on yöllä tarve päästä toisen ihmisen lähelle turvaan, sen haluan heille tarjota. Itse olin pienenä kova pelkäämään ja muistan miten pahalta tuntui, kun ei päässyt vanhempien viereen. 

Voithan tietysti kokeilla nukuttaa molempia lapsia samaan sänkyyn. Tämä on tehonnut ainakin meillä joskus. 

Vierailija
17/22 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkuu 5v samassa huoneessa 1v ja 2,5v:n kanssa. Tuo parivuotias heräilee öisin huutamaan muutamia kertoja viikossa, rauhoittuu aika nopeasti nukkumaan takaisin, kun sanoo, että siskokin nukkuu, nyt on yö ja sitten peittelee. Jos isosisko on vaikkapa yökylässä niin ei millään nukahtaisi yksinään. Missään vaiheessa ei kyllä olla opetettu viereen vauva-ajan yösyöttöjen jälkeen.

Vierailija
18/22 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ongelman alku on tuo yölliset pissakäynnit. Löytyisikö ratkaisu siitä että illasta hiukan rajoittaa juomista. Näin ei heräisi pissaamaan.

Vierailija
19/22 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemmallahan se selviää miten yöt menee jos laitatte samaan huoneeseen nukkumaan :)

Vierailija
20/22 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista :) joo, pitää koittaa tuota yhdessä nukkumista, jos ei vielä viikon päästä suju hyvin nämä yöt (silloin tulee kk täyteen tätä kokeilua, luulis että siinä ajassa antais periksi ja ellei, niin sitten on vaihdettava keinoa) t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi