Lastenvaunuasiaa! Mielipiteitä?
Mä ihmettelen kun kaverit ostanut halpoja ja käytettyjä vaunuja, jotka toimivat tosi huonosti. Halvassa ja käytetyssä tavarassa ei ole mitään vikaa, jos se vaan toimii. Kaverit valittaa kun vaunuilla ei pääse nousemaan bussiin kun ovat niin räkkylät ja ei kulje lumessa ja vie tilaa yhtä paljon kun tuplarattaat. Ja sit vielä valitetaan kun ovat rumat ja muilla hienommat :D minusta lastenvaunut ovat sellasen juttu, johon pitää satsata ihan omankin mukavuuden vuoksi! Ne kuitenkin kulkee muutaman vuoden perheen elämässä. Ja ohan sekin plussaa, että rattaat miellyttää edes vähän silmään. Me ostettiin uudet yhdistelmävaunut hintaan 450€, joka on musta tosi hyvä hinta siitä, että ne kestää lapsella vastasyntyneestä kolme vuotiaaksi. Kapeanmalliset ja kunnon renkaat. Eli miksi ostaa esim satasella jotkut retkut joilla sitte kitkutaan kolme vuotta eteenpäin ja valitetaan.. Kertokaa omia tai tuttujen vaunukokemuksia :) kyselen ihan mielenkiinnosta, saa antaa risuja tai ruusuja eri merkeille yms!
Kommentit (69)
Melkein kaikki vaunut valmistetaan nykyään Kiinassa, mutta osat saatetaan koota esim. Ruotsissa. Jos joku katsoi Yleltä tulleen dokumentin vaateteollisuudesta, niin samalla linjalla kulkivat halpisvaatteet ja merkkivaatteet. Merkkivaatteisiin vaan lyödään logo myöhemmin ja hinta laitetaan moninkertaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kallista laatumerkkiä tarkoitat minkä laatu ei ole hyvää?
Esim. mini rodini ja meandi
Selitä mulle mistä tuo tolkuton hinta koostuu, paitsi onnistuneesta markkinoinnista?
90% meidän lasten (3pl) on MiniRodini, PO.P, Metsola, Gugguu, Me&I, Pomp de Lux, Molo yms laatua, loput 10% H&M:stä.
Esim noissa Mini Rodinissa ja Meandissa on ihania kuoseja, on unisex vaatteita ja laatu on oikeasti hyvää (ainakin meillä), sekä jälleenmyyntiarvo on hyvä. Tulee ostettua uutena ja käytettyä lapselta toiselle tai ostettua käytettynä ja menee hyvänä edelleen. Hyödynnän aika hyvin alet!
Kirjattiin siskon kanssa kolmen kuukauden aikana kaikki lastenvaatehankinnat ylös. Meillä saman ikäiset lapset. Minä ostan näitä merkkituotteita ja sisko markettituotteita. Minä vähän harvemmin, mutta laadukasta. Sisko vähän useammin, mutta peruskauraa. Kolmen kuukauden jälkeen verrattiin myös ostamiemme vaatteiden laatua. Rahaa meni siskolla enemmän ja vaatteet olivat todella kulahtaneita ja rikkinäisiä.
Meillä on sitten hyvin erilainen käsitys Meandin laadusta. meillä on lapsella joitakin paitoja ja pipoja kyseiseltä merkiltä ja kaikki ovat kulahtaneet ja nukkaantuneet todella nopeasti vaatteiden hintaan nähden. Jo parin pesun jälkeen ovat näyttäneet siltä, kun ois pesty jo parikymmentä kertaa. Villervalla sen sijaan on kestänyt hyvin pesua.
Vierailija kirjoitti:
Me tilasimme kesällä syntyvälle esikoiselle Bugaboon Cameleonit. Ihan täydelliset city-rattaat! Ja kaikki meille tärkeät varusteet niihin eli mukiteline, hyttysverkko, kesäkuomu, foot muff sekä adapterit. Koko setti maksoi 1400€ ja minusta rahalla sai hyvän paketin. Bugaboon beet on vielä hankitalistalla ja ne voisin ostaa käytettynä, kunhan tulisi sopivat vastaan. Samoin juoksurattaiden runko Bugikselta on harkinnassa ja menee hankintaan ensi kevään juoksukeleihin mennessä. Tuttavapiirissä Bugaboot on todella suositut ja moni on saanut 900€ muutaman vuoden käytetyistä. Järkevämpää ostaa laatua kuin halpaa paskaa!
Kaikki halpa ei ole paskaa.....
Mulla oli bugat, sekä Camelon ja Bee ja ne oli hyvät, en olisi pois vaihtanut. Kokemusta oli muistakin merkeistä. Mutta, Camelonista meni istuimen irrotusnappi rikki, jäi jumiin painettaessa. Meni vielä takuuseen. Ja Beet, ostin ensimmäisen markkinoille tulleen mallin. Siinä ilmeni jarruvika. Tyyppivirhe. Valmistaja antoi ylim. jarruosat ilmaiseksi. Seuraavaan malliin se oli jo korjattu.
Eli, hinta ei aina ole laadun tae.
Laatua tosiaan joo. Meillä esim. Molon trikoovaatteet menivät ihan kauheaan kuntoon yhdellä vauvalla, pesemisestä siis, eihän ne muuten kulu noin pienellä. Hyvä että kehtasi antaa eteenpäin. Metsolan froteekauheudet nyt ovat niin tönkköjä pesun jälkeen että huuhteluaineella kai ne vain saisi notkistettua. Popin ulkovaatteet kuluvat puhki ihan samaa tahtia jonkun Lassien kanssa. Ihan on tuurista kiinni mikä vaate kestää ja pysyy hyvänä, missä sattuvat milloinkin teettämään.
Onhan ne jotkut kivan näköisiä joo. Mutta älkää nyt viitsikö siitä laadusta.
Näissä lastenvaunuasioissa on vähän se, että jos keskustelupalstalla tai Facebookissa kysyt, että mitkä kannattaisi ostaa, niin mielipiteitä on yhtä paljon kuin vastaajiakin. Kaikilla on erilaiset tarpeet ja mieltymykset ja tarjonta on suurta.
Mä sanoisin, että ihan halpoja ei kannata mistään postimyyntikuvastosta tilata. Vierestä oon katsellut, kun joidenkin omat lonksuu ja nitisee eikä niitä saa kovin pieneen kasaan laitettua.
Meille ostettiin Bugaboon Buffalot pari vuotta sitten ja niihin olen ollut tosi tyytyväinen. Ne tosiaan mahtuu pieneenkin autoon kyytiin. Junalla ja lentokoneella matkustettaessa ovat olleet myös tosi näppärät. Matkarattaita ei tarvitse erikseen. Missään perunapellolla ei olla niiden kanssa menty, mutta lumessa, hiekkarannalla ja lenkkipolulla ovat olleet oikein kätevät. Ja erityisesti Bugaboot toimivat kaupungilla, jossa niitä meillä on eniten käytettykin. Sekin oli mukavaa, että pienen vauvan saa turvakaukalossa kyytiin kauppareissulla. Ja nuo vaunut meille ostettiin ihan mainosvideoitten perusteella, kaupat tuli, vaikka en ollut mitään vaunuja aiemmin kokeillut.
Mukitelinettä ei alkuun ollut, mutta tilasin sen jälkikäteen. Joku ihmetteli, että mihin sellaista tarvitsee. Minusta se on ollut kiva esim. ostoskeskuksessa tai kävelyllä, kun voi napata kahvin mukaan jostain ja jatkaa ostoksia ja jos lapsi tarvitsee jotain, niin ei tarvitse miettiä, että mihin sen kuuman mukin laittaa siksi aikaa. Mutta siis ei todellakaan mikään pakollinen hankinta :D Yhden lapsen vankalla kokemuksella vaan olen sitä mieltä, että jos elämää voi helpottaa välineurheilulla, niin se on ihan sallittua. En jaksaisi monia eri rattaita tai jotain panssarivaunuja päivittäisessä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kallista laatumerkkiä tarkoitat minkä laatu ei ole hyvää?
Esim. mini rodini ja meandi
Selitä mulle mistä tuo tolkuton hinta koostuu, paitsi onnistuneesta markkinoinnista?
90% meidän lasten (3pl) on MiniRodini, PO.P, Metsola, Gugguu, Me&I, Pomp de Lux, Molo yms laatua, loput 10% H&M:stä.
Esim noissa Mini Rodinissa ja Meandissa on ihania kuoseja, on unisex vaatteita ja laatu on oikeasti hyvää (ainakin meillä), sekä jälleenmyyntiarvo on hyvä. Tulee ostettua uutena ja käytettyä lapselta toiselle tai ostettua käytettynä ja menee hyvänä edelleen. Hyödynnän aika hyvin alet!
Kirjattiin siskon kanssa kolmen kuukauden aikana kaikki lastenvaatehankinnat ylös. Meillä saman ikäiset lapset. Minä ostan näitä merkkituotteita ja sisko markettituotteita. Minä vähän harvemmin, mutta laadukasta. Sisko vähän useammin, mutta peruskauraa. Kolmen kuukauden jälkeen verrattiin myös ostamiemme vaatteiden laatua. Rahaa meni siskolla enemmän ja vaatteet olivat todella kulahtaneita ja rikkinäisiä.
me tehtiin sama naapurin kanssa. Hän osti lapsille vaatteita noin 400 eurolla, minä kankaita noin 150 eurolla ja meidän lasten vaatteet näytti paljon paremmilta vielä vertailukohtana 3 kk kuluttua tuon tarkkailujakson päättymisestä. Ja meillä lapsilla oli paljon enemmän vaatteita!
Reilu 6000€ ja miehellä sama. Nämä tosin bruttotuloja.
Vierailija kirjoitti:
Reilu 6000€ ja miehellä sama. Nämä tosin bruttotuloja.
vastauksena siis sille, joka kyseli kk-tuloja bugis-paketin ostajalta. Pahoittelut, että tuli väärään kohtaan :)
Sä vaikutat ainoalat normaalilta ihmiseltä.