Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenvaunuasiaa! Mielipiteitä?

Vierailija
21.03.2016 |

Mä ihmettelen kun kaverit ostanut halpoja ja käytettyjä vaunuja, jotka toimivat tosi huonosti. Halvassa ja käytetyssä tavarassa ei ole mitään vikaa, jos se vaan toimii. Kaverit valittaa kun vaunuilla ei pääse nousemaan bussiin kun ovat niin räkkylät ja ei kulje lumessa ja vie tilaa yhtä paljon kun tuplarattaat. Ja sit vielä valitetaan kun ovat rumat ja muilla hienommat :D minusta lastenvaunut ovat sellasen juttu, johon pitää satsata ihan omankin mukavuuden vuoksi! Ne kuitenkin kulkee muutaman vuoden perheen elämässä. Ja ohan sekin plussaa, että rattaat miellyttää edes vähän silmään. Me ostettiin uudet yhdistelmävaunut hintaan 450€, joka on musta tosi hyvä hinta siitä, että ne kestää lapsella vastasyntyneestä kolme vuotiaaksi. Kapeanmalliset ja kunnon renkaat. Eli miksi ostaa esim satasella jotkut retkut joilla sitte kitkutaan kolme vuotta eteenpäin ja valitetaan.. Kertokaa omia tai tuttujen vaunukokemuksia :) kyselen ihan mielenkiinnosta, saa antaa risuja tai ruusuja eri merkeille yms!

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyt Emmaljungan "maastorattaat" 300 €, kuosi ei ole se minkä uutena olisin valinnut, muuten ihan täydelliset meidän käyttötarkoitukseen. Britaxin matkarattaat, jotka käyvät kaukalon kanssa, 200 €. Ulkonäkö hyvä, täydelliset käyttötarkoitukseensa. Minä en ymmärrä miksi kukaan ostaa rattaita uutena. Tein vähän taustatyötä, tiesin mitkä haluan ja sain ne :)

Vierailija
22/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä taas aktiivinen liikkuja ei lähtenyt kotipihalta kuin rattaissa tai autolla ensimmäiset 4 vuotta.... maantienlaitaa ilman piennarta 80km/h aluella. Ei tullut pieneen mieleenkään antaa sen kävellä/juosta, pyöräillä tai pulkkailla tuossa rekkojen ja bussien vierellä :)

Voihan lapsi kävellä valjaissa jos on pelko että harhautuu auton alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaunuissa olisi teidän mielestä paras hinta-laatusuhde, jos ulkonäöllä tai merkillä ei ole mitään väliä?

Vierailija
24/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitkä ihmeen halpisvaunut teillä on? Olisit ottanut kunnolliset, vaikka Stocket tai Teutoniat, etkä tuollaisia halpoja rimpuloita.

Vierailija
25/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin aluksi vauvalle edullisesti vanhat 80-luvun Emmaljungat 60 eurolla. Olivat kevyet työntää ja toimivat erinomaisesti, kunnes hajosivat kätevästi kotiovella vauvan ollessa vähän päälle puoli vuotta. Siinä vaiheessa olin jo sen verran kokenut vaunuilija, että tiesin, millaiset rattaat haluan tilalle. Ostin kevyet kuomurattaat, joissa selkänoja meni lepoasentoon eli melkein vaakasuoraksi.

Laitoin siihen aluksi kovan pahvin ja patjan alle, jotta selkänoja oli vielä suorempi, kuten pitää vauvoilla olla. Kun lapsi oli niin iso, että alkoi olla enemmän istuinasennossa, oin pahvipatjavirityksen pois. Niistä rattaista hän näki kätevästi ulos, paremmin kuin perinteisestä kombivaunusta olisi nähnyt. Olivat myös erittäin kevyet ja ketterät työntää. Paksut kiinteät (ei pyörivät) renkaat myös, jotta kulkivat lumessa.

Minusta tämä oli hyvä prosessi. Ekan lapsen osalta on vielä ihan tietämätön rattaiden ominaisuuksista, että ostaa helposti ihan vääränlaiset ja liian kalliit.

Vierailija
26/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kaikki eivät ajattele että vaunuja käytetään n. kolme vuotta/lapsi jos on yhdistelmät. Kolmevuotias vielä voi haluta istua rattaissa jos on pitkästi kävelyä, matkoilla ainakin. Meillä 3 lasta joten käyttöä ollut 9 vuotta. Brion uutena ostetut yhdistelmät ovat kestäneet mainiosti, vaikka niitä on säilytetty enimmäkseen ulkona katoksen alla. Eihän ne enää toki hyvässä kunnossa ole, mutta viimeisen lapsen kärryikä vetelee viimeisiään ja kyllä niistä vielä jollekin hyvät parvekevaunut tulee.

Mutta käyttötarpeita on erilaisia. Jos lapsi menee vaikka aikaisin hoitoon ei rattaita tarvita vauvaiän jälkeen välttämättä juurikaan. Jos taas on kotihoidossa ja liikkuu paljon jalan niin sittenhän ne on melko ehdottomat, seisomalaudan kanssa tms. 

Vierailija
27/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri aamulenkillä naureskelin, että meidän perhe olisi varmaan pärjännyt kokonaan ilman vaunuja! No, kyllähän ne vaunut tietysti helpottavat elämää. Meillä molemmat lapset ovat menneet kantoliinassa ja -repussa suurimman osan ulkoiluista. Kovilla pakkasilla on jääty sisään, tai sellaisessa -10 asteessa sitten vaunuilla. Kauppareissut/shoppailut yms. on lapset viihtyneet kantorepussa. Reppua kun saa säädettyä niin kätevästi lapsen iän/koon mukaan, jja meidän pojat ovat viihtyneet kovasti. Vanhempi lapsi on nyt 2,5 -vuotias, enkä voisi kuvitella tuota enää vaunuissa istuttavan. Tykkää lenkeillä mennä talvisin pulkassa, kävellen, tai sellaisella potkupyörällä. En tykkää itse ajatuksesta että istuttaisin tuon ikäistä lasta vastentahtoisesti, lapsi on aktiivinen ja haluaa liikkua, oppia toimimaan ympäristössään.

Tämäkin taitaa riippua siitä, missä asuu ja miten kulkee. Mulla kulki kauppaostokset rattaiden/ vaunujen alakorissa. Jos oltiin muuten liikenteessä (eli ei ostoskasseja) niin kantoreppu oli yleensä käytössä. Asun kantakaupungissa enkä aja autoa.

Vierailija
28/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitkä ihmeen halpisvaunut teillä on? Olisit ottanut kunnolliset, vaikka Stocket tai Teutoniat, etkä tuollaisia halpoja rimpuloita.

Meillä on hyvät vaunut:) itse olen tyytyväinen!

Ps. Et taida edes tietää mistä puhut :D Stokke*

Ap

Vierailija
29/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetyt Emmaljungan "maastorattaat" 300 €, kuosi ei ole se minkä uutena olisin valinnut, muuten ihan täydelliset meidän käyttötarkoitukseen. Britaxin matkarattaat, jotka käyvät kaukalon kanssa, 200 €. Ulkonäkö hyvä, täydelliset käyttötarkoitukseensa. Minä en ymmärrä miksi kukaan ostaa rattaita uutena. Tein vähän taustatyötä, tiesin mitkä haluan ja sain ne :)

Jonkun on pakko ostaa ne vaunut uutena, jotta joku toinen voi sitten ostaa ne käytettynä ;)

Vierailija
30/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulen olemaan niiiiin uniikki lumihiutale tahtomattanikin noissa mammapiireissä, koska olen jo päättänyt että en todellakaan lähde tuohon kilpavarusteluun mukaan. En tule maksamaan överihintoja jostain vaunuista, koska ne on "laatumerkkiä", kun halvemmallakin saa hyvät.

Mua nykyään oikeasti jo oksettaa hiukan nämä keskustelut. Ja pelottaa tulevaisuus kun kuitenkin haluaisin käydä vauvakerhoissa ja perhekahviloissa, mutta en ole ihan varma voinko kuunnella tuota materialismin ihannointia suuria määriä.

Ja ne sikahintaiset ja huonolaatuiset vaatteet mitä ostetaan koska ne on "sitä merkkiä". Huoh.

Herätkää oikeasti, keskittykää oikeisiin asioihin ja unohtakaa se materia. 

Minä ostin Bugaboon vaunut, koska ne oli ehdottomasti kevyimmät ja kätevimmät työntää. Piste :)

Käytin kahdella lapsella ja myin vielä eteenpäin seuraavalle.

Eli höllää sitä pipoa sen verran, että kykenet hyväksymään sen, että joku ostaa jonkun ehkä vaan sen takia, että se on käyttötarkoitukseen se paras vaihtoehto.

Vierailija
31/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mä taas en ymmärrä sitä, että jotkut tarvitsevat kolmetkin rattaat/vaunut yhdelle lapselle. Meillä on Bugaboon yhdistelmät, joiden lisäksi ei kyllä tarvitse mitään matkarattaita erikseen. Ne mahtuvat pieneenkin autoon, ovat olleet kentokoneessa ja joka paikassa mahtuu liikkumaan. Eikä oo tarvinnu miettiä, että mitkähän seuraavaksi tarvitaan. Samat vaunut menee kohta toisen lapsen käyttöön, isompi ei enää tarvitse. Jos nuo olisi myynyt toiseen perheeseen, niin niistä olisi saanut noin 800-900 euroa takaisin. En siis ymmärrä halparattailijoita, jotka kumminkin ostavat useammat.

Vierailija
32/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion ostaa tulossa olevalle esikoiselleni uudet vaunut, aika kalliitkin vielä olivat. Täällä päin ei kuitenkaan ole myynnissä käytettynä ja hyväkuntoisena haluamiani vaunuja, ja olen äärettömän tarkka siitä, ettei vaunuja ole säilytetty muualla kuin sisätiloissa. Asumme maalla, ja vaunujen pitää soveltua myös hyvin vaihtelevaan maastoon. Sen lisäksi siellä pitää voida kuljettaa kauppaostokset. Ja voin kyllä myös suoraan myöntää olevani äärettömän tarkka vaunujen ulkonäöstä! Koen kuitenkin, että saan töissäkäyvänä ihmisenä ostaa juuri sellaiset vaunut kuin haluan. Hyvällä tuurilla vaunuista saa sitten pois myytäessä vielä hyvän hinnan.

Mielestäni jokainen saa kyllä ostaa sellaiset vaunut kuin itse haluaa! Itselläni ei ainakaan ole tarvetta arvostella muiden vaunuja, enkä ymmärrä miksi toisten vaunuja ylipäätään pitäisi arvostella missään olosuhteissa. Jokainenhan pukkii omia vaunujaan, ja varmaan jokainen kaipaa vaunuiltaan hieman erilaisia ominaisuuksia.

Vierailija
33/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, mä taas en ymmärrä sitä, että jotkut tarvitsevat kolmetkin rattaat/vaunut yhdelle lapselle. Meillä on Bugaboon yhdistelmät, joiden lisäksi ei kyllä tarvitse mitään matkarattaita erikseen. Ne mahtuvat pieneenkin autoon, ovat olleet kentokoneessa ja joka paikassa mahtuu liikkumaan. Eikä oo tarvinnu miettiä, että mitkähän seuraavaksi tarvitaan. Samat vaunut menee kohta toisen lapsen käyttöön, isompi ei enää tarvitse. Jos nuo olisi myynyt toiseen perheeseen, niin niistä olisi saanut noin 800-900 euroa takaisin. En siis ymmärrä halparattailijoita, jotka kumminkin ostavat useammat.

Jos käy poluilla, metsässä ja kallioilla lenkillä, ei bugaboolla vaan pärjää. Tuollaiset kunnolla jousitetut taas vievät niin paljon tilaa, että hyvä olla autoon, matkoille tms toiset.

Vierailija
34/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on Bugaboon yhdistelmät kotona, Brion käytetyt yhdistelmät mummolassa, autossa aina Carenan matkarattaat, Babyjoggerin juoksurattaat sekä Bumbleriden tuplarattaat kun meillä toisinaan on hoidossa lapsen pieniä serkkuja tai ystäviemme pieniä lapsia

Vierailija
35/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abc on kyllä vihonviimenen ratasmerkki, just sitä halpaa ja huonoa. Saakeli, että oli paskat vaunut kun esikoiselle sellaiset halvalla ostettiin uutena.  

Sen jälkeen ollaan ostettu laatua, eli Emmaljungaa, Bugaboota, Phil&Tedsiä,  Stokkea ja Mountain Buggya.

Miten olette noin montaa eri vaunua ehtineet ostaa? Monta lasta ja jokaiselle omat vaunut ja rattaat?

Vierailija
36/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ostaisi käytettyä vain siksi, koska ei voi tietää päällepäin rattaiden todellista kuntoa, vaikka kuinka kattelis ja kokeilis. Rattaissa voi olla joku ratkaseva juttu rikki, josta ei alkuperänen omistajakaan välttämättä tiedä. Käytetytkin saattaa maksaa satasia ja yksityisten välisiä kauppoja on hankala purkaa..

Vierailija
37/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaunuilla liikutaan vauvan kanssa paikasta toiseen :D meille nyt siis vasta 10kk ja todellakin tarvitaan vaunut vauvan kanssa elämiseen! Toi 3v tarkotti siis sitä, että vaunut tarvittaessa menee jopa siihen saakka:) mutta kerro miten pärjäsitte kokonaan ilman?:o oliko kantorepussa aina vai ettekö vaan käyneet missään ?

Ap

Meillä lapset oli joko turvaistuimessa ja siirrettiin siitä kaupan ostoskärryihin, rintarepussa tai ihan kävellen matkassa. Jokainen kolmesta oppi kävelemään noin vuoden iässä ja siitä lähtien vaunut olisi olleet turhat. Kun käytiin jossain, lasta saattoi pitää sylissä, jos ei voinut lattialle päästää.

Vierailija
38/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tilasimme kesällä syntyvälle esikoiselle Bugaboon Cameleonit. Ihan täydelliset city-rattaat! Ja kaikki meille tärkeät varusteet niihin eli mukiteline, hyttysverkko, kesäkuomu, foot muff sekä adapterit. Koko setti maksoi 1400€ ja minusta rahalla sai hyvän paketin. Bugaboon beet on vielä hankitalistalla ja ne voisin ostaa käytettynä, kunhan tulisi sopivat vastaan. Samoin juoksurattaiden runko Bugikselta on harkinnassa ja menee hankintaan ensi kevään juoksukeleihin mennessä. Tuttavapiirissä Bugaboot on todella suositut ja moni on saanut 900€ muutaman vuoden käytetyistä. Järkevämpää ostaa laatua kuin halpaa paskaa!

Vierailija
39/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ostaisi käytettyä vain siksi, koska ei voi tietää päällepäin rattaiden todellista kuntoa, vaikka kuinka kattelis ja kokeilis. Rattaissa voi olla joku ratkaseva juttu rikki, josta ei alkuperänen omistajakaan välttämättä tiedä. Käytetytkin saattaa maksaa satasia ja yksityisten välisiä kauppoja on hankala purkaa..

Tämän lisäksi uusi on aina uusi. Osat eivät ole kulutettuja. Käytetystä ei koskaan voi tietää miten sitä on käsitelty, onko "huollettu" kunnolla ym. Uudessa on takuu ja kuluttajasuoja, käytetyssä menettää rahansa jos hajoaa hetken päästä.

Vierailija
40/69 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tilasimme kesällä syntyvälle esikoiselle Bugaboon Cameleonit. Ihan täydelliset city-rattaat! Ja kaikki meille tärkeät varusteet niihin eli mukiteline, hyttysverkko, kesäkuomu, foot muff sekä adapterit. Koko setti maksoi 1400€ ja minusta rahalla sai hyvän paketin. Bugaboon beet on vielä hankitalistalla ja ne voisin ostaa käytettynä, kunhan tulisi sopivat vastaan. Samoin juoksurattaiden runko Bugikselta on harkinnassa ja menee hankintaan ensi kevään juoksukeleihin mennessä. Tuttavapiirissä Bugaboot on todella suositut ja moni on saanut 900€ muutaman vuoden käytetyistä. Järkevämpää ostaa laatua kuin halpaa paskaa!

Paljonko sun palkka on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi