Lastenvaunuasiaa! Mielipiteitä?
Mä ihmettelen kun kaverit ostanut halpoja ja käytettyjä vaunuja, jotka toimivat tosi huonosti. Halvassa ja käytetyssä tavarassa ei ole mitään vikaa, jos se vaan toimii. Kaverit valittaa kun vaunuilla ei pääse nousemaan bussiin kun ovat niin räkkylät ja ei kulje lumessa ja vie tilaa yhtä paljon kun tuplarattaat. Ja sit vielä valitetaan kun ovat rumat ja muilla hienommat :D minusta lastenvaunut ovat sellasen juttu, johon pitää satsata ihan omankin mukavuuden vuoksi! Ne kuitenkin kulkee muutaman vuoden perheen elämässä. Ja ohan sekin plussaa, että rattaat miellyttää edes vähän silmään. Me ostettiin uudet yhdistelmävaunut hintaan 450€, joka on musta tosi hyvä hinta siitä, että ne kestää lapsella vastasyntyneestä kolme vuotiaaksi. Kapeanmalliset ja kunnon renkaat. Eli miksi ostaa esim satasella jotkut retkut joilla sitte kitkutaan kolme vuotta eteenpäin ja valitetaan.. Kertokaa omia tai tuttujen vaunukokemuksia :) kyselen ihan mielenkiinnosta, saa antaa risuja tai ruusuja eri merkeille yms!
Kommentit (69)
Retrohenkiset vaunut vaikka 70-luvulta ovat hienot. Eikä mikään pakota ostamaan hajalla olevia vaunuja, kun myös ehjiä löytää halpaan hintaan.
No vaunuilla liikutaan vauvan kanssa paikasta toiseen :D meille nyt siis vasta 10kk ja todellakin tarvitaan vaunut vauvan kanssa elämiseen! Toi 3v tarkotti siis sitä, että vaunut tarvittaessa menee jopa siihen saakka:) mutta kerro miten pärjäsitte kokonaan ilman?:o oliko kantorepussa aina vai ettekö vaan käyneet missään ?
Ap
Mä tilasin ulkomailta, 250e ja siinä oli turvakaukalo, vaunut ja hoitolaukku ja tosi tyytyväinen oon ollut ja hyvin menee hangessakin :)
Itse ostin käytetyt emmaljungan yhdistelmävaunut, enkä kertaakaan ole valittanut. Moni tutuistani on ostanut käytetyt vaunut, enkä ole heiltäkään valituksia kuullut. Mutta meitä on moneen lähtöön... Tämän lisäksi olen ostanut uudet matkarattaat, joita käytetään sitten kaupungilla.
Millaiset vaunut sait uutena 450 eurolla? Kuulostaa todella halvalta hinnalta, oliko mitä merkkiä?
Meillä ne vaunut (yhdistelmät) olivat lähinnä päiväunikäytössä pihassa....joten ei kovin kummoisia tarvittu, ainoa kriteeri että nukkumatilaa riittää parivuotiaallekin. Panostettiin sitten enempi käytännöllisiin ja pitkäikäisiin rattaisiin (Emmaljunga Scooter), mitkä olivatkin auton perässä hetivalmiina 6kk-reilu 3v välisen ajan.
Meillä on abc designin vaunut, malli oli joku viper, en tarkkaan nyt muista, mutta olivat tuolloin tarjouksessa, oikea hinta taisi olla n.550€
Ap
Juuri aamulenkillä naureskelin, että meidän perhe olisi varmaan pärjännyt kokonaan ilman vaunuja! No, kyllähän ne vaunut tietysti helpottavat elämää. Meillä molemmat lapset ovat menneet kantoliinassa ja -repussa suurimman osan ulkoiluista. Kovilla pakkasilla on jääty sisään, tai sellaisessa -10 asteessa sitten vaunuilla. Kauppareissut/shoppailut yms. on lapset viihtyneet kantorepussa. Reppua kun saa säädettyä niin kätevästi lapsen iän/koon mukaan, jja meidän pojat ovat viihtyneet kovasti. Vanhempi lapsi on nyt 2,5 -vuotias, enkä voisi kuvitella tuota enää vaunuissa istuttavan. Tykkää lenkeillä mennä talvisin pulkassa, kävellen, tai sellaisella potkupyörällä. En tykkää itse ajatuksesta että istuttaisin tuon ikäistä lasta vastentahtoisesti, lapsi on aktiivinen ja haluaa liikkua, oppia toimimaan ympäristössään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on abc designin vaunut, malli oli joku viper, en tarkkaan nyt muista, mutta olivat tuolloin tarjouksessa, oikea hinta taisi olla n.550€
Ap
Meillä kans nää! Anoppi osti yllärilahjaks. Olin hiukan skeptinen, kun tuntematon merkki, mutta nythän noita näkyy paljon. Hobbyhallista saa. Hyvät ja edulliset!
Abc on kyllä vihonviimenen ratasmerkki, just sitä halpaa ja huonoa. Saakeli, että oli paskat vaunut kun esikoiselle sellaiset halvalla ostettiin uutena.
Sen jälkeen ollaan ostettu laatua, eli Emmaljungaa, Bugaboota, Phil&Tedsiä, Stokkea ja Mountain Buggya.
Emmaljungat oli hyvät niin kauan kun lapsi oli vaunukopassa. Se istuinosa oli ihan paska.
Ostettiin stokket tilalle
Me ostettiin käytetyt rattaat 400 eurolla. Kantokopan sai naksautettua rattaisiin kiinni, niin ei tarvittu erikseen kaikkia runko/ratas/koppaosia.
Uutena olisivat maksaneet lähemmäs 1000€, joten hyvät kaupat tehtiin, ja juuri meille sopivat:
- kääntyvä ISO etupyörä koirien kanssa lenkkeilyyn ehdoton
-isot renkaat kun täällä taajaman ulkopuolella asutaan ja tiet on vähän siinä ja siinä kunnossa
-helppo pistää kasaan, kevyet kantaa ja heittää takakoppaan kun lähdetään kaupunkiin
-kääntyvän renkaan ansiosta rattaat saa käännettyä 360 astetta, kätevää vaikkapa kaupassa
-kapeat, joten eivät vie tilaa sen kummemmin
Vierailija kirjoitti:
Abc on kyllä vihonviimenen ratasmerkki, just sitä halpaa ja huonoa. Saakeli, että oli paskat vaunut kun esikoiselle sellaiset halvalla ostettiin uutena.
Sen jälkeen ollaan ostettu laatua, eli Emmaljungaa, Bugaboota, Phil&Tedsiä, Stokkea ja Mountain Buggya.
Monetko rattaat te tarviitte ? Vai paljonko teil on lapsia
Meillä on nuo abc vaunut vararattaina/hoitorattaina kun lapsi menee vaikka mummolaan. Kätevät on. Pienet ja kevyet, että ainakin hintalaatusuhde kohillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monetko rattaat te tarviitte ? Vai paljonko teil on lapsia
Meillä on ollut eri tarkoituksiin vaunuja/rattaita, lapsiakin jo 6 (kahdet kaksoset), mutta 11 menopeliä on tässä 9 vuoden aikana hankittu.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin käytetyt emmaljungan yhdistelmävaunut, enkä kertaakaan ole valittanut. Moni tutuistani on ostanut käytetyt vaunut, enkä ole heiltäkään valituksia kuullut. Mutta meitä on moneen lähtöön... Tämän lisäksi olen ostanut uudet matkarattaat, joita käytetään sitten kaupungilla.
Millaiset vaunut sait uutena 450 eurolla? Kuulostaa todella halvalta hinnalta, oliko mitä merkkiä?
Brion yhdistelmävaunut ovat olleet tosi kauan tarjouksessa mm. Vauvatalo Johannassa ja Ozbabyssa, hinta alkaen 350€. Brion kaukalon+ isofixin sai alle 200€.
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin juuri Brion Happyt, maksoivat 399€. Kannattaa seurata tarjouksia.
Vierailija kirjoitti:
Juuri aamulenkillä naureskelin, että meidän perhe olisi varmaan pärjännyt kokonaan ilman vaunuja! No, kyllähän ne vaunut tietysti helpottavat elämää. Meillä molemmat lapset ovat menneet kantoliinassa ja -repussa suurimman osan ulkoiluista. Kovilla pakkasilla on jääty sisään, tai sellaisessa -10 asteessa sitten vaunuilla. Kauppareissut/shoppailut yms. on lapset viihtyneet kantorepussa. Reppua kun saa säädettyä niin kätevästi lapsen iän/koon mukaan, jja meidän pojat ovat viihtyneet kovasti. Vanhempi lapsi on nyt 2,5 -vuotias, enkä voisi kuvitella tuota enää vaunuissa istuttavan. Tykkää lenkeillä mennä talvisin pulkassa, kävellen, tai sellaisella potkupyörällä. En tykkää itse ajatuksesta että istuttaisin tuon ikäistä lasta vastentahtoisesti, lapsi on aktiivinen ja haluaa liikkua, oppia toimimaan ympäristössään.
No meillä taas aktiivinen liikkuja ei lähtenyt kotipihalta kuin rattaissa tai autolla ensimmäiset 4 vuotta.... maantienlaitaa ilman piennarta 80km/h aluella. Ei tullut pieneen mieleenkään antaa sen kävellä/juosta, pyöräillä tai pulkkailla tuossa rekkojen ja bussien vierellä :)
Mä tulen olemaan niiiiin uniikki lumihiutale tahtomattanikin noissa mammapiireissä, koska olen jo päättänyt että en todellakaan lähde tuohon kilpavarusteluun mukaan. En tule maksamaan överihintoja jostain vaunuista, koska ne on "laatumerkkiä", kun halvemmallakin saa hyvät.
Mua nykyään oikeasti jo oksettaa hiukan nämä keskustelut. Ja pelottaa tulevaisuus kun kuitenkin haluaisin käydä vauvakerhoissa ja perhekahviloissa, mutta en ole ihan varma voinko kuunnella tuota materialismin ihannointia suuria määriä.
Ja ne sikahintaiset ja huonolaatuiset vaatteet mitä ostetaan koska ne on "sitä merkkiä". Huoh.
Herätkää oikeasti, keskittykää oikeisiin asioihin ja unohtakaa se materia.
Meillä ei ollut lainkaan käytössä vaunuja, ei tarvittu niitä mihinkään. Siksi ihmettelen, miten sinulla on käyttöä peräti 3 vuotta.