Hedelmöityshoidot ovat itsekkyyttä ja luonnon manipulointia
Kaikki ei voi eikä kaikkien kuulu saada omia lapsia. Typerä Jumalaa leikkivä ihminen ei vaan tajua tätä.
Kommentit (74)
luuletko, etteivät hedelmöityshoidoissa käyvät/käyneet ihmiset ole ihan tarpeeksi asiaa miettineet? luuletko, että päätös hoidoista on helppo? luuletko, ettei sitä paskaa sada niskaan ihan tarpeeksi livenäkin, saati sitten täällä?
kasva aikuiseksi.
Jos kaikki ihmiset tekisi vaan järkeen perustuvia ratkaisuja, niin silloin ois sama, kun me oltais vaan koneita. Se, miksi ihminen yleensä haluaa lisääntyä on mun mielestä niin perustarve, että sitä ei edes tarvitse perustella kellekään. Se, että käyttää siihen hoitoja, siitä saa jokainen olla mitä mieltä haluaa. Mulla on koeputkihedelmöityksellä saatu tytär. Enkä kyllä koe, että hän olisi joku ihme luojan hyljeksimä mutaatio. Ihan kastepappikin sanoi, että "onpa ihanaa, että sitten lopulta saitte lapsen hoidoilla". Että, jos tähän nyt halutaan se luoja-kortti vetää, niin mistä just sä AP tiedät keitä ja miten se jumala lapsikseen haluaa. Ihan meidän IFV -tyttökin kirkon kirjoihin hyväksytty ja jumalan lapsi on. Lällällää vaan sulle.
Paljon tehokkaampaa ja nopeampaa ylikansoituksen vähentämistä on se että jätetään vakavat taudit hoitamatta, näin ei sotkeuduta "luonnon" suunnitelmiin. Ap ja muut vastaavat höyrypäät voivat aloittaa itsestään, sitten kun se hetki tulee.
Tosi outoa ajatella, että vain sairauksia saisi hoitaa ja kaikki muu olisi itsekästä hyväksikäyttöä. Sittenhän voisi ajatella, että esimerkiksi seuraavat asiat olisivat pahasta: hampaiden oikominen (eihän vino purenta ole sairaus), hiusten leikkaaminen tai värjääminen (jos on luotu ruskea piikkisuora tukka, niin sen kanssa on elettävä) tai vaikka aurinkolasit (ei niitäkään oikeasti mihinkään tarvita).
Jos jumala ei haluaisi, että koeputkilapsia syntyy, niin sitten niitä ei syntyisi ;)
Mutta, joo hauskaa ap, että olet elämässäsi onnistunut edes jossakin, sait puserrettua mukulan maailmaan! Hieno syy tuntea ylemmyyttä, kyllä olet ansiokas ja kyvykäs!
Hassua että maailman parantaminen aloitetaan aina asioista jotka ei varmasti koske itseä ja joilla ei ole kärpäsenpaskankaan merkitystä. Jos tuo yksikin kirjoittaja yllä on oikeasti huolissaan maapallon loppuun kuluttamisesta, niin siitä vaan luopumaan asioista joilla on edes jotain merkitystä asian kannalta.
Jumalaa ja muita henkiolentoja on turha sotkea tähän. Lapsia tehdään aina ITSEKKÄISTÄ syistä, turha kenenkään väittää muuta. Itse lapsettomanan en voi ymmärtää kuinka joku haluaa lasta niin kovasti, että on valmis käyttämään vuosia aikaa kivuliaisiin hoitoihin. Vaikka itse en lapsia koskaan aio hankkia, on mielestäni hedelmöityshoidot sinäänsä ok, samoin kuin esim. syöpähoidot. Ja mielestäni kaikki hedelmöitys,- syöpä- ja hammashoidot tulee yhä maksaa suurelta osin verorahoilla myös jatkossa. Jos aletaan vetää rajaa siihen, mikä on aiheellista ja mihin verorahat käytettään, ollaan vaarallisilla vesillä. Onhan monet syövätkin itseaiheuttettuja omien elintapojen kautta, pitäisikö nämä syöpähoidot lopettaa? Vaikka lapseton olenkin, ei minua kiinnosta menevätkö veroni naapurin parin lapsettomuushoitoihin vai Pertti-Enon sytostaattihoitoihin. Kaikille tasapuolisesti.
Ehkäisyn käyttäminen on itsekästä ja luonnon manipulointia.
t. itsekkäistä syistä 14 vuotta ehkäissyt
niin, mitä MINÄ, mutta kun MINÄ haluan. Pitää saada juuri se ikioma mini-minä vaikka väkipakolla. Minä teen niin kuin haluan eikä kiinnosta muut. En kyllä ymmärrä miksi hedelmöityshoidot ovat laillisia, uusia ihmisiä putkahtelee kyllä muutenkin jo aivan liikaa. Jumalakysymykseen en ota kantaa enkä sitä väitä että koeputkillapsi olisi jotenkin huonompi tai erilainen, minusta on vain täysin tarpeetonta ylipäänsä harjoittaa sitä. on muitakin keinoja olla vanhempi/lasten kanssa tekemisissä jos se on niin tärkeää, kuin perinteinen synnytys. Adoptio tai kasvattivanhemmuus yms voisi sitä paitsi rikastaa elämää huomattavasti. Ja ei kai lasten hankkimista sinänsä tarvitse perustella, ( vaikka itselleni se on täysin vierasta miten joku voi sitä haluta), mutta vielä vähemmän pitäisi joutua perustelemaan sitä miksi EI halua, ja sille löytyykin loputtomasti enemmän oikeasti järkeviä syitä eikä vaik eläinperäisiin vaistoihin perustuvia, mutta silti sitä hyvin usein ihmetellään. Ja ai niin tietyt maailmannapa-äidit, vaan koska olette pieraisseet kurttuisista lortoistanne ulos jonkun kirkuvan äpärän, ei tee teistä tai teidän lapsista yhtään sen ihmeellisempiä muiden silmissä, niin että pääskää yli siitä lasten jumaloinnista ja ainaisesta hehkuttamisesta ja ainaisesta lapsiasioiden jankkaamisesta.. Hyi
ai että sairaat ja turhat ihmiset saa kuolla vaikka voisi parantaa mutta uutta väkeä vaan maailmaan vaikka väkisin? Mikään ei kyllä kuluta tällä hetkellä maailmaa niin paljon kuin ihmiset, jotka vaan jatkaa lisääntymistään. tottakai sairaat kuuluu hoitaa jos voidaan auttaa ja voidaan pelastaa monien elämä, eivät he ole valinneet sairauttaan tai pyytäneet syntyä, mutta kun kerran täällä ollaan niin jokainen ansaitsee apua jos sitä voi antaa ja jos on henki kyseessä yms, en puhu siitä ettei muka saisi hoitaa mitään koska se on luonnotontq, tottakai saa jos siitä on apua. mutta hedelmöityshoidot palvelrvat vain yksilön itsekkyyttä ja eläimellisen lisääntymisvaiston tyydyyttämistä, kenenkään henki ei riipu siitä, lapsia voi nykyään hankkia muillakin tavoin ja siitä on vain lisää rasitusta maailmalle ,tieytsti ihmiset on muutakin kuin numero maapallolla ja kaikki ovat persoonia ja arvokkaita, mutta ihmisten kannattaisi miettiä enemmän ja hoitaa ensin ne maailman jo olemassaolevat, kaltoinkohdellut lapset ettei tulevaisuudessa mennä vielä enemmän päin helvettiä kun nämä lapset kasvavat
Joo niinhän ne on, mutta siinä ei ole mitään erikoista tai epätavallista. Voisi sanoa, että lähes kaikki mitä ihmiset tekevät -varsinkin täällä länsimaissa- , sisältää jonkinasteista luonnon manipulointia, ja erittäin suuri osa ihmisen toiminnasta on myös jossain mielessä itsekästä. Onpas ihanaa olla itsekäs juuri tällä tavalla! Pätkääkään ei haittaa joidenkin höhlien provoilut. Niin olen iloinen noista koeputkityypeistäni, jotka saivat syntyä tosi toivottuina ja rakastettuina. Ja olivathan raskaudet samalla parasta hoitoa endometrioosilleni, joka on yksi yleisimmistä lapsettomuuden aiheuttajista.
Miksi muuten te kaikki jotka ETTE kärsi lapsettomuudesta, ette adoptoi sen sijaan että tekisitte biologisia lapsia? Kauheen itsekästä hei. Maailmahan on täynnä lapsia joilla ei ole vanhempia!
Miten on oikein, että lapsen tekeminen hedelmöityshoidoilla on väärin ja luonnon manipuloimista, mutta se että juopot, narkkarit ja muut lapsenhoitoon kykenemättömät voivat tehtailla niitä surutta?
Onko siis oikeampaa, että lapsi täytyy hylätä, että joku lapseton saa hänet, vai onko oikeampaa harkita ja miettiä hoitoja ja saada sitten ehkä aikaiseksiodotettu ja rakastettu lapsi?
Mun mielestäni lasten tehtailu, vaikka niistä on kykenemätön huolehtimaan, on itsekkyyden huippu. Joku pystyy tosin huolehtimaan kymmenestä lapsesta ja joltakin se ainoakin on huostaanotettava. Ap voisi hieman ajatella pidemmälle. Vai onko jokin vakio, että adoptoitavia pitää olla?
Itsekkin mietin miten niin monelle parille, joilla on vaikeuksia saada biologista lasta adoptio on yleensä ihan ehdoton ei -ratkaisu?!
Minulla ja miehelläni on biologinen lapsi, josta olen erittäin kiitollinen. Puhuimme jo ennen raskaaksi tuloa, että adoptiokin voisi olla meidän juttu.
Toivonkin että vauvamme saisi joskus sisaruksen juuri adoption kautta.
Tutustukaa adoptioon, eipä ole helppo ja varma prosessi sekään saada lasta. Ihmiset jonottavat adoptiojonoissa vuosia, eivätkä välttämättä koskaan saa odottamaansa
Ja Ap:lle minusta: kaikki naiset eivat valitettavasti voi tulla raskaksi luonnollisesti,mutta monet halua vaikka yhden lapsen. Hedelm.hoidossa saa todella usein kaksosia ja yleensa sama sukupuolta ovat,jopa silloin,kun halua tyetyn sukupuolen. Todistettu.
Eiköhän 25v ap:ta vielä elämä opeta.Meille useimmille käy onneksi niin.
Itselläni hoidoilla aikaansaatu raskaus paransi sairauteni, ja tulin sen jälkeen ilman hoitoja raskaaksi.
Onko luonto siis tarkoittanut minut äidiksi vai ei?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 16:47"]
Paljon tehokkaampaa ja nopeampaa ylikansoituksen vähentämistä on se että jätetään vakavat taudit hoitamatta, näin ei sotkeuduta "luonnon" suunnitelmiin. Ap ja muut vastaavat höyrypäät voivat aloittaa itsestään, sitten kun se hetki tulee.
[/quote]
Olen itse tämän kannalla. Vanhuksia esimerkiksi on turha kiduttaa ja pitää väkisin elossa kaikenmaailman lääkkeillä. En tarkoita, että annettaisiin kuolinpiikki vaan ei annettaisi elämääpitkittäviä lääkkeitä. Ja lääketieteellisen tutkimukset voisi lopettaa. Toivon esimerkiksi, että hiv:hin ei keksitä ikinä parannuskeinoa sillä se olisi katastrofi maailmalle.
ajattele sinä mitä lystäät. voisit mennä nyt meuhkaamaan ennemmin sille lestalle jolla on 16 lasta,
Mä ajattelin joskus 20 kymppisenä melko samoin kuin sinä nyt. Mutta ajatukset ovat kummasti muuttuneet vuosien aikana. Hoidoilla saadut lapset ovat erityisen " haluttuja" lapsia eikä vaan vahingossa yms. tulleita lapsia. Kyllä sullakin mielipiteet muuttuu kun elät elämääsi eteenpäin ja tutustut erilaisiin ihmisiin ja kohtaloihin!