masentuneelle kissa... onko huono idea? onko raskasta?
eli olen yhden kohta 2 vuotiaan lapsen yh. asumme kerrostalossa.
minulla on masennus joka helpottamassa lääkkeillä.
olen hyvin yksinäinen ja lapsi rakastaa elämiä: tykkää silitellä ja hoitaa.
olen harkinnut kissan ottamista, mutta millaista se sitten on? ja kumman kissan kannattaa helppouden kannalta ottaa? onko pentu kissa parempi kuin vanhempi? onko siinä kauhea urakka alkaa opettamaan vessa juttuja yms...
koiraa kun halua ottaa kun sitten pitää huolehtia lenkittämiset yms...kissa olisi helpompi ja siitä olisi meille suurta iloa, mutta nämä käytännön hommat mietityttää vähäsen.
Kommentit (73)
Älä ota lemmikkiä hoitamaan itseäsi, jos et jaksa itse hoitaa itseäsi. Kissa tarvitsee virikkeitä ja rauhallista tilaa. Sen tarvikkeisiin, hiekkaan, laadukkaaseen ruokaan ja eläinlääkärikäynteihin menee useampi tonni vuodessa. Esim. välttämätön hammaskiven poisto on usean satasen keikka. Jos on ihan pakko saada joku eläin, ottakaa joku halvemmaksi tuleva ja lyhytikäisempi eläin, kuten hamsteri, marsu tms. Kissa voi elää 20 vuotta ja vaatii paljon.
paakkuuntuva kissanhiekka sitoo sen pissan hajun, pelletti ei haise, eikä tarvi vaihtaa kuin joka kolmas päivä
20kg pellettiä maksaa noin 12e k-raudassa ja kestää noin 8kk
kissalla pitää olla vakuutus, jos sairastuu,
Valitsisin lemmikin jota kaksivuotias voisi seurata lasin läpi. Lapsi voisi harjoitella lemmikin hoitamista valvotusti yhdessä vanhemman kanssa. Lemmikki olisi turvassa. Lapsi voisi katsella lemmikkiä yksinkin.
On se sille kissalle varmasti kurjaa elää masentuneen omistajan kanssa. Paskalaatikko siivotaan kun jaksetaan, ruoan ja lääkärikäyntien kanssakin vähän niin ja näin, huomiota annetaan kun jaksetaan ja kiukkua puretaan lemmikkiin. En suosittele.
Kyllä sitä hiekkalaatikkoa pitää jaksaa siivota päivittäin. Jos epäilee, että ei jaksa, niin hommasta ei tule mitään. Mutta muuten ei teetä paljon työtä. Karvoja poistan teippiharjalla vaatteista ja sohvilta. Se on uusi työ. Ehkä vähän useammin pitää imuroida. Mutta toisaalta teippiharjalla saa vähän vähennettyä imuroinnin tarvetta. Joka tapauksessa imurointia on useammin kuin ennen kissaa.
Ei pidä ottaa mitään terapiakissaa kun ei pysty huolehtimaan kunnolla edes itsestään. Todnäk myös tulosi ovat pienet, joten millä kustannat eläinlääkärit ja muut? Huono idea.
Hanke on tuhoon tuomittu. Eläimet jäävät vaille hoitoa pahimmassa tapauksessa. Parempi mennä luontoon tarkkailemaan eläimiä. Vaikka kännykkäkameran takaa.
Älä ota kissaa. Lapsi yleensä tykkää silitellä tai leikkiä, mutta ikävät hommat kuten vessan putsaus, kynsien leikkaaminen tai ihan vain ruokkiminen voivat jäädä.
2- vuotias hoitaisi kissan? Jaksatko ihan oikeasti hoitaa ja huolehtia kissasta kun lasta ei huvita? Kissa ei ole mikään helppo lemmikki.
Pitää muistaa, että kissanpennut leikkivät ihan koko ajan. Kun yrität silittää, ne ensimmäisenä yrittävät käpälällään leikkiä kätesi kanssa. Juoksevat, hyppivät tasoille, purevat (leikillään). Vaikka rakastan kissoja, niin välillä itselläkin oli olo, että eikö tuo ikinä kasva isoksi ja rauhoitu. Pari vuotta on ihan pentu-aikaa, sitten alkavat vähän laiskistua. Sisäkissa on myös aina mukana kaikessa, mitä sinäkin teet. Ei pidä langeta siihen harhaan, että kissat vain nukkuvat koko ajan jossain sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissat ja 2-vuotiaat eivät sovi yhteen.
Eikä masentuneet ja lemmikit. Jos et jaksa pitää huolta edes itsestäsi niin miten sitten eläimestä.
Pahimpina hetkinä mun lemmikit on olleet juuri ne, jotka on pitänyt pinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissat ja 2-vuotiaat eivät sovi yhteen.
Eikä masentuneet ja lemmikit. Jos et jaksa pitää huolta edes itsestäsi niin miten sitten eläimestä.
Pahimpina hetkinä mun lemmikit on olleet juuri ne, jotka on pitänyt pinnalla.
Varmasti, mutta ovatko lemmikit olleet itse hyvässä kunnossa?
Aijoin juuri ehdottaa samaa. Varsinkin jos on kissa joka valvottaa, se on väsyttävää terveenäkin.
Kun kokeilette miltä kissan kanssa elo tuntuu, tiedätte sitten onko voimia hoitaa omaa, ja ja myös arvio selkiintyy kuinka hyvin lapsi ja kissa oikeasti elävät rinnakkain. Ihania ovat ja suloisia mutta myös hiukan harmia ja jonkinverran työtä ja rahan menoa.