Facebook-ryhmässä oli jo myyjän kanssa sovittu kaupoista sekä noudosta täksi illaksi.. Nyt ilmoittikin, että
joku maksaa kympin enemmän. (60€ ---> 70€) ja peruu kaupat osaltani.
Jokainen tietenkin omistaa tavaransa mutta olenko liian sinisilmäinen ja hyvätapainen? Itse en voisi myyjänä toimia näin.
Onko tällainen toiminta kovinkin yleistä?
Kommentit (11)
Lain mukaan suullinen sopimus on pätevä. Ja facebookissa sovittuna se lienee kirjallinen. Mutta eipä noita kannata murehtia, kun ei niitä kukaan ala oikeusteitse oikomaan.
Joskus sovin kiinteistönvälittäjän kanssa 4000€ palkkiosta ja lupasin asuntoni hänelle myyntiin. Kilpailija otti yhteyttä ja tarjosi palkkioksi 3200€. Söin sanani ja tein edullisemman sopimuksen.
Ei tarvinnut katua, mutta jotenkin hävetti. Nyt ei enää, kun siitä on jo aikaa
Se on voivoi näissä yksityishenkilöiden välisissä kaupoissa. Kurja juttu kun noin käy, mutta ei sille voi mitään. :/
Myyjä facessa perui siis kaupat ja kertoi saaneensa 10 euroa paremman tarjouksen.
Kysyi haluanko korottaa tarjoustani.
Minua ei edes harmita ne kaupat ja tavara, vaan ennen kaikkea myyjän toiminta. Miten joku ihminen voi toimia näin? :) Luulisi, että facebook-ryhmissä ihmiset kuitenkin ovat omilla nimillään (?) niin osaisivat tai edes yrittäisivät käyttäytyä yleisten tapojen mukaan.
ap
Olisit sanonut ettet tietenkään halua korottaa kun hinta oli jo sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Myyjä facessa perui siis kaupat ja kertoi saaneensa 10 euroa paremman tarjouksen.
Kysyi haluanko korottaa tarjoustani.
On voinut keksiä päästään koko asian.
Tietenkin on voinut keksiä mutta sitten jää luu käteen. En korota tarjoustani. Minulle jäi vain ikävä jälkimaku myyjästä.
Olenko kohtelias ja kiitän, että sentään ilmoitti?
Onko mitään hyötyä edes yrittää laittaa rakentavaa palautetta, ettei näin käyttäydytä ?
Noi kirppari touhut on mennyt ihan mahdottomiks. Ei voi kun ihmetellä ihmisten röyhkeyttä.