Nuoret, Marevan hoitoa tarvitsevat
Hei olisi hienoa löytää muita nuoria ihmisiä joilla on lääkityksenä verenohennin lääkitys Marevan. Itse olen 33 vuotias ja 2,5 vuotta lääkettä käyttänyt. En sinä? Kerro itsestäsi. Olisi hienoa saada vertaisihmisiä ja vaihtaa ajatuksia...
Kommentit (5)
Vertaisihmisiä, siis mihin? Keskustelemaan warfariinista vai siis mitä?
Ok, en taida olla etsimäsi. Käytin sitä muutaman vuoden, mutta ei sopinut minulle, vaihdettiin Klexaneen. Sinun ikäisesi.
En nyt pilkkaa, mutta en oikeasti tajua mistä haluat keskustella. Sori.
Vertaisihmisiä juuri varfariinin käytöstä. Onko tullut jotain ongelmia komplikaatiota ja mitä on tehty jos on tullut. Ehkä itseäsi ei tällaiset kiinnosta. Itseäni taas kiinnostaa kovasti jos on jotain mitä voisi ottaa huomioon. Minua ainakin kovasti mietityttää millä prosentilla olisi esimerkiksi tullut sisäisiä verenvuotoja tms. Ehkäpä ketään muuta tällaiset asiat ei mietitytä itseäni kyllä.
Hmm, en tiedä miksi avasin keskustelun kun en enää marevania käytä. 18-vuotiaana käytin puoli vuotta, siinäkin ajassa ehti tottua hyvin ruokailusuosituksiin ja säännöllisiin verikokeisiin, mitään ongelmia ei ollut. INR pysyi hoitoalueella melko hyvin. Greippiä ja parsakaalia ei saanut syödä paljoa, se harmitti koska pidän molemmista paljon. Miksi käytät marevania?
Minä käytän Marevania koska sairastuin keuhkoveritulppaan. Muutamaa vuotta aiemmin sitä, oli ollut syvälaskimotukos jalassa, joten lääkärit päätyivät kokoaikaiseen hoitoon eli minulta ei lääkitystä lopeteta. Embolia oli niin säikäyttävä kokemus, että helposti tulee kaikkea ikävää mieleen tästä lääkityksestäkin ja tuntuu, että kaikki tieto mitä löytää on jotenkin pelottelua tai pelottavaa. Kuitenkin lääkettä käytetään paljon ja olisi kiva kuulla todellisia käyttökokemuksia.
Itselläni ei arvoon niinkään vaikuta syömiset. Olen tosin aina syönyt paljon vihreitä ja näinhän opastetaankin jatkamaan. Minulla taas on ongelmia tullut ihan muutamasta flunssan aikana otetusta panadolista sekä d-vitamiinista. Tosin parissa vuodessa on oppinut jo annostelemaan itse viikkoannoksen, ettei heittoja enää tule. 6 viikon välein enää kokeita.
52 vuotias ja plavix lääkitys neljä vuotta käytössä.