Sinä kirkosta eronnut ateisti...
Kommentit (47)
Löytyy hyllystä, tosin omaa raamattua en ikinä saanut rippikoulussakaan. Hyllyssä lojuva raamattu on puolison jostain joskus saama, kirkkoon kuulumaton hänkin.
Vierailija kirjoitti:
On tietenkin, mielenkiintoinen satu. Pidän fantasiakirjallisuudesta.
Eikös se ole enemmänkink fakelorea?
Miten niin vielä? Mistä sellasen raamatun edes saa jos ei ostamalla?
Raamattu on maailman kirjallisuuden mestariteos, totta kai minulla se on! Erosin kirkosta uskoni vuoksi, olen kaikkea muuta kuin ateisti. En vaan ole kristitty, vaikka Jeesuksen opetuksia arvostan todella paljon. En vaan arvosta kaikkea mitä ihmiset ovat keksineet niiden päälle ja lisäksi. Nyt uskon tähän: http://www.newmessage.org/fi
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vielä? Mistä sellasen raamatun edes saa jos ei ostamalla?
"Vielä" tarkoittaen samaa kuin "enää" tai "jäljellä". Eli jos olet joskus kuulunut kirkkoon ja sinulla on ollut silloin jostain ostettu/saatu raamattu, niin onko se sinulla _vielä_ jäljellä vai oletko heittänyt sen pois.
t.ap
Kaksin kappalein.
Vanhempieni vihkiraamattu ja sellainen julmetun iso kuvaraamattu viime vuosisadan alusta, isovanhempieni vanha.
Olen jopa lukenut raamattua lapselleni, kun kyseli jostain aamunavauksessa kuulemastaan tarinasta. Vaikka suhtaudun kielteisesti kirkkoon ja uskontoihin, ymmärrän silti niiden merkityksen kulttuurissamme ja historiassamme.
Minulla on raamattu, olen tosin hankkinut sen vasta sen jälkeen kun erosin kirkosta.