Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olet luopunut älypuhelimesta?

Vierailija
19.03.2016 |

Seuraava trendi on kait palata takaisin Nokialaisiin karvalakkimalleihin. omassa tuttavapiirissä on jo muutama vaihtanut, itse vasta harkitsen... en siis trendin takia vaan ihan koska ärsyttää tää hemmetin luuri jossa olen koko ajan kiinni. Tekee mieli palata aikaan kun puhelin oli vain soittamista varten. Mutta miten onnistuu?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäki uhosin yks päivä miehelleni, että otan kohta lankapuhelimen. Vai onkohan enää mahdollistakaan?

Mitä tekee lankapuhelimella, kun ei hän juri kukaan enää soita mihinkään, vaan lähetellään viestejä.

Vierailija
22/33 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä edes hankkinut sellaista. Vanha noksu on palvellut 8 vuotta, enkä missään nimessä aio luopua siitä, ennen kuin on pakko. Sen voi pudottaa, jäädyttää pakkasessa ja kastella, ja aina se vaan toimii. Vanha se tosin on, kun vaatii latausta nykyään jo viiden päivän välein.

Akku hyytyy pakkasella ihan riippumatta siitä minkälaisessa laitteessa se on kiinni, se on ihan fysikaalinen ominaisuus. Ja puhelimesta kuin puhelimesta saa kestävän ja vesitiiviin tarkoitukseen sopivalla suojakuorella.

Niin. Meillä teinillä on noita älypuhelimia ollut ihan riittämiin, ja vahdittavinta mallia ei tarvinnut kuin katsoa pahasti, niin lasit olivat rikki/ei ladannut/tmv. En halua joutua uhraamaan aikaa/vaivaa/rahaa käyttöesineen eteen, en ole niin kiinnostunut aiheesta. Hupitabletti on matkoja varten, mutta yleensä sekin jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä edes hankkinut sellaista. Vanha noksu on palvellut 8 vuotta, enkä missään nimessä aio luopua siitä, ennen kuin on pakko. Sen voi pudottaa, jäädyttää pakkasessa ja kastella, ja aina se vaan toimii. Vanha se tosin on, kun vaatii latausta nykyään jo viiden päivän välein.

Akku hyytyy pakkasella ihan riippumatta siitä minkälaisessa laitteessa se on kiinni, se on ihan fysikaalinen ominaisuus. Ja puhelimesta kuin puhelimesta saa kestävän ja vesitiiviin tarkoitukseen sopivalla suojakuorella.

Niin. Meillä teinillä on noita älypuhelimia ollut ihan riittämiin, ja vahdittavinta mallia ei tarvinnut kuin katsoa pahasti, niin lasit olivat rikki/ei ladannut/tmv. En halua joutua uhraamaan aikaa/vaivaa/rahaa käyttöesineen eteen, en ole niin kiinnostunut aiheesta. Hupitabletti on matkoja varten, mutta yleensä sekin jää.

Mistäs niitä ilmaisia käyttöesineitä saa, minullekin kelpaisi.

Vierailija
24/33 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on älypuhelin, jota käytän vain soittamiseen ja viesteilyyn. Niin ja herätyskellona. Ei sillä ole mikään pakko käyttää sovelluksia tms. Työpuhelimena perus nokialainen, koska sillä pitää lähettää vain muutama viesti päivässä ja soittaa harvakseltaan puheluja. Se on ikään kuin kellokortin virkaa tekevä ja turvallisuusväline, kun yksin työskentelee, niin voi soittaa apua jos tulee hätätilanne.

Työpuhelin on aina kotona, kun en ole töissä. Oma puhelinkin aika usein unohtuu eteisen pöydälle kun ulos lähden. Eli vois ajatella, että mun henk koht puhelin on kuin lankapuhelin ennen vanhaan, aina eteisen pöydällä.

Saanko kysyä, miksi olet hankkinut älypuhelimen, kun tavallinenkin riittäisi tuohon käyttöön aivan hyvin? Soittaminen, viestien lähettäminen ja herätyskello onnistuvat aivan mainiosti jopa oikeasti vanhoilla kännyköillä, puhumattakaan nykyajan halvoista näppäinpuhelimista.

Vierailija
25/33 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä lankapuhelin olemassa ja lisäksi älypuhelin sähköpostin vuosi.

Vierailija
26/33 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on älypuhelin, jota käytän vain soittamiseen ja viesteilyyn. Niin ja herätyskellona. Ei sillä ole mikään pakko käyttää sovelluksia tms. Työpuhelimena perus nokialainen, koska sillä pitää lähettää vain muutama viesti päivässä ja soittaa harvakseltaan puheluja. Se on ikään kuin kellokortin virkaa tekevä ja turvallisuusväline, kun yksin työskentelee, niin voi soittaa apua jos tulee hätätilanne.

Työpuhelin on aina kotona, kun en ole töissä. Oma puhelinkin aika usein unohtuu eteisen pöydälle kun ulos lähden. Eli vois ajatella, että mun henk koht puhelin on kuin lankapuhelin ennen vanhaan, aina eteisen pöydällä.

Saanko kysyä, miksi olet hankkinut älypuhelimen, kun tavallinenkin riittäisi tuohon käyttöön aivan hyvin? Soittaminen, viestien lähettäminen ja herätyskello onnistuvat aivan mainiosti jopa oikeasti vanhoilla kännyköillä, puhumattakaan nykyajan halvoista näppäinpuhelimista.

Koska sain sen lahjaksi henkilöiltä, jotka ajattelivat, että päivittävät minut nyt nykyaikaan. Vanha simpukkapuhelimeni särkyi ja olin  pitkään työpuhelimeni varassa, kunnes joukko ihmisiä koki elämäni sietämättömän hankalaksi. Itse en tilanteestani kärsinyt.

Vierailija
27/33 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs niitä ilmaisia käyttöesineitä saa, minullekin kelpaisi.[/quote

No tuo mainitsemani 8-vuotias maksoi aikanaan 19 euroa, sen jälkeen en ole uhrannut siihen euroakaan. Lähellä ilmaista käyttö vuosille laskettuna. Jossain vaiheessa niitä on saanut ilmeisesti lehtitilausten kylkiäisinä, koska älypuhelimellinen tuttu on tällä selityksellä lahjoittanut minulle samanlaisen varapuhelimen. Se odottaa edelleen käyttöönottoa jossakin piironginlaatikossa, ei ole tarvinnut.

Vierailija
28/33 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäki uhosin yks päivä miehelleni, että otan kohta lankapuhelimen. Vai onkohan enää mahdollistakaan?

Mitä tekee lankapuhelimella, kun ei hän juri kukaan enää soita mihinkään, vaan lähetellään viestejä.

Riippuu vähän. Itse ennemmin soitan, kuin lähetän viestejä, samoin vanhempi sukupolvi. Eihän nää kaikki nuoriso edes oo lankapuhelinta välttis nähnytkään :D Ap

Vierailija
29/33 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oon alkanu harkita älypuhelimen hankkimista kun vanha perusnoksuni alkaa pikkuhiljaa olla sanomassa itseään irti... tyypillistä, heti joku jää pois muodista kun mä ajattelin liittyä kerhoon :D

Luulen ja toivon kuiteski, ettei musta tule puhelinzombia. Älypuhelimella on niin paljon valtaa kun sille haluaa antaa. Täytyy vaan pitää tiukkaa linjaa alusta alkaen :)

Vierailija
30/33 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sain sen lahjaksi henkilöiltä, jotka ajattelivat, että päivittävät minut nyt nykyaikaan. Vanha simpukkapuhelimeni särkyi ja olin  pitkään työpuhelimeni varassa, kunnes joukko ihmisiä koki elämäni sietämättömän hankalaksi. Itse en tilanteestani kärsinyt.

Sama juttu mulla. :D Sain älypuhelimen lahjaksi. Itse en kokenut semmoista tarvitsevani, mutta muut olivat sitä mieltä, että sellainen pitää omistaa. Käytän vain soittamiseen/tekstarien lähettämiseen.

Vierailija
31/33 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁 kiitos, varastin juuri sinulta tämän ilmauksen...

Vierailija
32/33 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas oon alkanu harkita älypuhelimen hankkimista kun vanha perusnoksuni alkaa pikkuhiljaa olla sanomassa itseään irti... tyypillistä, heti joku jää pois muodista kun mä ajattelin liittyä kerhoon :D

Luulen ja toivon kuiteski, ettei musta tule puhelinzombia. Älypuhelimella on niin paljon valtaa kun sille haluaa antaa. Täytyy vaan pitää tiukkaa linjaa alusta alkaen :)

Mun mies on äärimmäisen perinteinen ja muutosvastarintainen. Viikko älypuhelimen ostosta ja siitä tuli puhelinzobi. Että varo vaan ;)

Vierailija
33/33 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on äärimmäisen perinteinen ja muutosvastarintainen. Viikko älypuhelimen ostosta ja siitä tuli puhelinzobi. Että varo vaan ;)

Oijoi... kiitos varoituksesta! Täytyy yrittää olla kuvittelematta itsestään liikoja! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi