Minkä ikäisenä silmäluomet alkaa roikkua?
Kommentit (17)
Olen nyt 37-vuotias ja olen huomannut, että aamuisin silmäluomet painavat kulmista. Aamuturvotuksen jälkeen tämä onneksi menee ohi, mutta tuskin enää montaa vuotta tämän suhteen on armonaikaa..
Todella yksilöllistä kuten muunkin vanhenemisen aikataulu.
Minulla on viimeisen kahden vuoden sisään alkaneet painua. Olen 56-vuotias. Ja pari vuotta vanhemmista valokuvista huomaa, että riipahtaminen ei ole vielä alkanut. Mutta nopeasti se sitten lähti. Tuskin tässä kuitenkaan leikkaukseen joutuu. Tilanne on toistaiseksi ainakin pysähtynyt.
Riippuu tosi paljon kasvonpiirteistä tämäkin, joillakin jo ihan nuorina.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 37-vuotias ja olen huomannut, että aamuisin silmäluomet painavat kulmista. Aamuturvotuksen jälkeen tämä onneksi menee ohi, mutta tuskin enää montaa vuotta tämän suhteen on armonaikaa..
Kamalaa! Miten kestät... itekin lähestyn kolmeaviittä ja huomasin eilen peilin edessä että onko nää kulmat aina muka ollut näin. Ei ole! Täytyykö tässä lähteä leikkaukseen
Mun mielestä kulmien roikkuminen ei ole lainkaan rumaa. Vanhenemisessa on kyllä asioita jotka tekevät ihmisen hieman rumemmaksi, mutta silmäluomien roikkuminen on itse asiassa aika tyylikästä. Se antaa kasvoille hieman surumielisen ilmeen ja se taas saa ihmisen näyttämään inhimilliselta ja lempeältä.
-mies vaan
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kulmien roikkuminen ei ole lainkaan rumaa. Vanhenemisessa on kyllä asioita jotka tekevät ihmisen hieman rumemmaksi, mutta silmäluomien roikkuminen on itse asiassa aika tyylikästä. Se antaa kasvoille hieman surumielisen ilmeen ja se taas saa ihmisen näyttämään inhimilliselta ja lempeältä.
-mies vaan
Onpas ihmeellinen mielipide.. Todella kummallinen. Jos oikeasti tuota mieltä olet.
Vierailija kirjoitti:
Todella yksilöllistä kuten muunkin vanhenemisen aikataulu.
Minulla on viimeisen kahden vuoden sisään alkaneet painua. Olen 56-vuotias. Ja pari vuotta vanhemmista valokuvista huomaa, että riipahtaminen ei ole vielä alkanut. Mutta nopeasti se sitten lähti. Tuskin tässä kuitenkaan leikkaukseen joutuu. Tilanne on toistaiseksi ainakin pysähtynyt.
Mulla ihan sama! Saman ikäinen olen, ja nyt parin viime vuoden aikana on lievää roikkumista alkanut ilmetä. En kyllä minäkään aio leikkaukseen lähteä sen takia.
Mulle kosmetologi sanoi kun olin 30 v, että 'sulla on kyllä tosi pahasti laskeutuneet silmäluomet'. Häkellyin siitä niin etten osannut sanoa yhtään mitään. Mulla on aina ollut semmoiset silmäluomet (niinkuin jollakin kiinalaisella), oli jo pienenä lapsena.
Yhdellä lapsistani on samanlaiset, ja häntä on joskus luultu japanilaiseksi ö.ö
Nyt olen nelikymppinen eikä silmäluomet ole valahtaneet alemmas.
Ärsyttää kuitenkin jos ihmiset kuvittelee että mulla silmäluomet roikkuu >:(
Mutta sitten jos oikeasti alkavat roikkumaan niin pitää varmaan mennä leikkaukseen ettei ne estä näkemistä :/
Vierailija kirjoitti:
-mies vaan
Voi miten kauniisti kirjoitat! Minkä ikäinen olet? Varmaankin varattu?
Tuo on kyllä hyvin yksilöllistä, mutta tupakoijilla ihon riipahtaminen alkaa yleensä huomattavasti nuorempana, kuin tupakoimattomilla (jostain luin tutkimuksesta, jonka mukaan tupakoijan ihon kunto vastaa keskimäärin 20 v vanhemman tupakoimattoman ihoa). Että ehkä kannattaisi tumpata se tupakkakin lopullisesti, jos vaivautuu leikkauttamaan luomet.
Jos pahasti lörpsähtää voi aina leikata. Ei kai ole kallistakaan nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä hyvin yksilöllistä, mutta tupakoijilla ihon riipahtaminen alkaa yleensä huomattavasti nuorempana, kuin tupakoimattomilla (jostain luin tutkimuksesta, jonka mukaan tupakoijan ihon kunto vastaa keskimäärin 20 v vanhemman tupakoimattoman ihoa). Että ehkä kannattaisi tumpata se tupakkakin lopullisesti, jos vaivautuu leikkauttamaan luomet.
Näin aina sanotaan ja netti on täynnä varoittavia kuvia... ihmetyttää, että minun tuttavapiirini tupakoitsijat ovat miltei paremman näköisiä kuin vaikkapa minä ja monet muut tupakoimattomat. Sattumaa? Kyse on kuitenkin kymmenistä ihmisistä eli ihan yhden yksilön varassa en tee päätelmiä.
Sen sijaan himourheilijat ovat ryppyisiä kuin hanskalokeron maantiekartta (suotakoon tämä vanhanaikainen vertaus 53-vuotiaalta). Muuten kyllä usein tosi pirteitä ja hoikkia tietenkin eli tämä ei ole mikään urheilun vastainen puheenvuoro.
Eikä totisesti tupakointia puoltava puheenvuoro. Tuntuu vain, että kaikkea nykyään niin liioitellaan tässä valistuksen hengessä. Syöpäänkin sairastuneet tutuista ovat näitä tosi terveellisesti eläviä eli odottelen vuoroani tässä. En polta, en juuri käytä alkoholia, liikun paljon... seuraava potilas selvästi kun ympärilleen katselee.
Mulla on roikkunu luomet aina. Ja ihan silleet että se itseäkin haittaa, tuntuu inhottavalta. Olen nyt 26.
Olen 25 ja silmäluomeni roikkuvat jo. Aion mennä korjausleikkaukseen jossain vaiheessa, mutta en varmaan vielä ihan lähivuosina.
Nelikymppisenä.
Todiste, Mari Kiviniemi:
http://img.yle.fi/uutiset/arkisto/article5006487.ece/ALTERNATES/w580/Ma…