Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja satunnainen tupakointi

Ääh
19.03.2016 |

Olen raskaana RV 32 ja olen aina hallinnut stressiä tupakalla mutta nyt olen koko raskauden ajan polttanut vain satunnaisesti ja ahdistus ja stressi on kokoajan päällä mutta kun on polttanut yhden niin heti helpottaa ja voi olla parikin päivää hyvä olo. Mieheni ei voi sietää että poltan edes yhden sillointällöin vaikka nyt elämässä on niin paljon stressiä etten tiedä miten kauan jaksan ilman että sorrun taas polttamaan sen yhden :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä murehdi liikaa. Mä olen polttanut kaikki raskauteni läpi ja terveitä lapsia on tullut. Miehen äiti poltti myös kaikki läpi ja mulla on terve ja fiksu mies. Ennen oli ihan yleistä, että tupakkia vedettiin surutta ja vaikka äiti ei olisi pottanut niin kuitenkin kaikki muut polttivat sisällä talossa.

Kysyin aikoinaan asiasta neuvolasta ja sain seuraavan vastauksen. Tottakai parempi jos pystyt lopettamaan mutta ellet pysty niin vähennä mieluummin. Kaikkein pahin on se jos STRESSAAT tupakanpoltolla tai sen lopetuksella, koska stressi on tutkimusten mukaan paljon haitallisempaa lapselle kuin se polttaminen. Mä poltin 5-10 savuketta päivässä.

Äläkä ota itseesi, koska täälläkin alkaa moni huutamaan ja moralisoimaan ja alapeukuttamaan sekä sinun että minun viestejä. Mukavaa kevään jatkoa, nauti auringosta!

Vierailija
2/16 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, jokainen tupakka aiheuttaa sikiölle kärsimystä. Siinähän poltatte sitten, mutta ihan turha selitellä muille tai itselleen, että se on muka ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet lapsen tilanteessa, jossa elämä on stressaavaa? Luuletko, että lapsi jotenkin helpottaa sitä stressiä?

Vierailija
4/16 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin aikoinaan asiasta neuvolasta ja sain seuraavan vastauksen. Tottakai parempi jos pystyt lopettamaan mutta ellet pysty niin vähennä mieluummin. Kaikkein pahin on se jos STRESSAAT tupakanpoltolla tai sen lopetuksella, koska stressi on tutkimusten mukaan paljon haitallisempaa lapselle kuin se polttaminen. Mä poltin 5-10 savuketta päivässä.

!

En usko hetkeäkään, että alan ammattilainen on näin sanonut! Jos on, niin siitä pitää tehdä ilmoitus esimiehelle, että antaa virheellisiä neuvoja, jotka on syntymättömälle lapselle vaaraksi.

Vain idiootit polttaa kun ovat raskaana, sinä lukeudut idiootteihin. Etkä osaa edes hävetä.

Vierailija
5/16 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta tuo, että lapsi kärsii äidin stressistä enemmän kun äidin tupakoinnista. Vaikka terveitä lapsia syntyisikin tupakoivien lapsien äideille, niin uskotteko miten kamalan kuuloista on nikkiksistä kärsivä vastasyntynyt? Ihan yhtä lailla se sikiö on saanut samat aineet, kuin mitä äiti tupakasta saa ja jos äiti kärsii vieroitusoireista niin kyllä se lapsikin kärsii niistä yhtä lailla.

T. Lapsivuodeosastolla työskentelevä kätilö

Vierailija
6/16 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaavaa se raskaana oleminen on muutenkin niin pakkoko siihen on vielä tupakointi ottaa lisäämään stressiä. Jos olet noin itsekäs ihminen niin miksi teet edes lapsen?

Vierailija
7/16 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttaminen on ihan sopivaa, jos haluaa tuhota lapsen terveyden. Lapsi saa olla pienessä luokassa ja hänen toimintaansa tuetaan. Osa lapsista oppii lukemaan ja kirjoittamaan viimeistään yläasteella.

Vierailija
8/16 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lapsesi otetaan huostaan.

Vierailija
9/16 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain, mutta pistää vihaksi raskausaikana tupakoivat ihmiset. Tänä päivänä ei ole tiedonpuutteesta kiinni, jokainen tietää että äidin tupakointi on haitaksi sikiölle. Sinä voit päättää tupakoitko, lapsellasi ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa siihen, saako hän napanuoran kautta kaikki mahdolliset paskat itseensä. Aivan mahtava alku lapsella, äiti välitä paskaakaan.

Vierailija
10/16 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tupakointi oikeasti helpota stressiä. Koita opetella joku toinen stressinlievityskeino, vaikka helppoa se ei ole. En halua syyllistää, mutta eikö lapsen terveys motivoi keksimään muita tapoja purkaa omaa stressiä?

Vierailija
11/16 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti lapsesi otetaan huostaan.

Jokainen on taatusti sitä mieltä, että tupakointi raskausaikana on paheksuttavaa. Mutta eikö tämä mene jo liioittelun puolelle? 

Olen syntynyt 60-luvulla, äitini poltti raskausaikana kuten useat muutkin raskaana olevat äidit. Normaaleja tässä ollaan eli tällaiset "sikiön suunnattomat kärsimykset" voi rauhassa unohtaa. 

Vierailija
12/16 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa paljonko sitten stressaa jos lapsellasi todetaan kaikkea kivaa oppimishäiriötä ja joko vihjaillaan tai sanotaan suoraan että johtuu raskausaikaisesta tupakoinnista.

Vierailija
13/16 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt helvetissä se tupakointi! Perkele, kun pitää raskaanakin polttaa! Etkö yhtään välitä tulevasta lapsestasi? Otatko kenties silloin tällöin pari saunaoluttakin? Petätkö itseäsi sanomalla, että eihän noin vähän mitään haittaa, kyllä joku muukin on joskus saannut silti terveitä lapsia kaikesta huolimatta? Kai tajuat, että huonoilla elämäntavoillasi lisäät turhanpäiten lapsesi riskiä syntyä sairaana.

Vierailija
14/16 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä murehdi liikaa. Mä olen polttanut kaikki raskauteni läpi ja terveitä lapsia on tullut. Miehen äiti poltti myös kaikki läpi ja mulla on terve ja fiksu mies. Ennen oli ihan yleistä, että tupakkia vedettiin surutta ja vaikka äiti ei olisi pottanut niin kuitenkin kaikki muut polttivat sisällä talossa.

Äläkä ota itseesi, koska täälläkin alkaa moni huutamaan ja moralisoimaan ja alapeukuttamaan sekä sinun että minun viestejä. Mukavaa kevään jatkoa, nauti auringosta!

Sinä se vasta murheellinen tapaus olet.

Vierailija
15/16 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiö kiittää lahjastasi

Vierailija
16/16 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi voi aiheuttaa lapsellesi oppimisvaikeuksia! Kiva sitten, kun hänellä on vaikeuksia koulunkäynnin kanssa. Tulevaisuus on pilattu,  kun ei voi kunnolla opiskella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan