Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin olette hävittäneet vanhat (rikkinäiset) tietokoneet, kännykät jne?

Vierailija
19.03.2016 |

Meillä on kaksi risaa pöytäkonetta, kaksi läppäriä, yksi iPad ja kännyköitä lukuisa määrä joista en tiedä miten ne hävittäisi kun toisaalta olisi kiva saada vaikka kuvat talteen (tuo yksi pöytäkone oli mun ja kaatui eikä ikinä enää lähtenyt käyntiin eli en saanut pelastettua mitään) ja muutenkin tyhjennettyä ettei mitään henkilökohtaista jää. En kyllä olisi valmis maksamaankaan tosta kauheasti, mutta jos noi dumppaa jonnekin elektroniikkakeräykseen, voihan joku sieltä ne henkilökohtaiset jutut kaivaa? Eikös?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Jemmaatteko te muutkin näitä vaatehuoneen nurkassa? :) ap

Vierailija
2/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up! Jemmaatteko te muutkin näitä vaatehuoneen nurkassa? :) ap

No joo, suunnilleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jemmaan :D Mulla on myös vaatehuoneessa vanha tietsikka ja pieni laatikko vanhoja kännyköitä ja latureita. Tietokoneen kanssa kävi samoin kun sulla, meni sököksi ja haluaisin kuitenkin sinne jääneet valokuvat pelastaa. Pari vuotta tässä on mennyt...

Vierailija
4/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Giganttiin voi viedä maksutta tuollaiset romut.

Vierailija
5/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneesta voi ottaa kovalevyn talteen ja viskata pelkän raadon keräykseen. Näin tiedot voi joskus halutessaan kaivaa esiin (jos levy on ehjä) eikä mene ainakaan vääriin käsiin.

Puhelimia on meillä kerääntynyt kaappeihin, mutta suurimmat romut viedään aina kaupungin hyötyjätepisteeseen.

Vierailija
6/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Giganttiin voi viedä maksutta tuollaiset romut.

Joo siis kaikillahan elektroniikkaliikkeillä on velvoite ottaa vastaan noi, siitähän nykyään asiakas maksaa ostaessa uuden laitteen jo valmiiksi. Mutta mihin ne menevät sieltä keräyksestä? Henkilökohtaisine tietoineen? ap

Vierailija
7/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa ekotorille. Onko paikkakunnallasi kierrätyskeskusta? Siellä niitä jopa korjataan uudelleen myyntiin. Liikkeiden omissa keräyksissä romut voidaan viedä johonkin kehitysmaahan, eikä loppuhävitys tapahdu vastuullisesti.

Vierailija
8/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin viemään kierrätyskeskukseen, mutta ärsyttää, kun mies on sitä mieltä, että niiden paikka on nimenomaan kaapin perällä tai komeron pohjalla. En tajuu....

Vierailija
9/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla vasaran napautuksella saa parhaiten suojattua tiedot.

Vierailija
10/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän kaiken elektroniikkajätteeni Afrikkaan.

Vierailija
11/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa ekotorille. Onko paikkakunnallasi kierrätyskeskusta? Siellä niitä jopa korjataan uudelleen myyntiin. Liikkeiden omissa keräyksissä romut voidaan viedä johonkin kehitysmaahan, eikä loppuhävitys tapahdu vastuullisesti.

Mut en halua, että ne Ekotorin työttömät pääsevät ihailemaan kuvakokoelmaani tai muuta epämääräistä mitä koneella on, en enää edes muista mitä mut siihen maailman aikaan piratebaykin oli kovassa käytössä... ap

Vierailija
12/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskapöntön kautta ne menee polttolaitokselle.

Vierailija
13/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneen kovalevyn saa pysyvästi tyhjennettyä tällä ohjelmalla: http://www.dban.org/

Vierailija
14/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siirrän kaikki aina heti vanhalta koneelta uudelle kun hankin uuden. On myös varmuuskopiot jos kone hajoaa "lennossa". Vanhasta koneesta formatoin C-aseman. Sitten avaan koneen ja otan kovalevyn irti ja käyn vetämässä lekalla sen hajalle. Sit koneen raato elektroniikkakeräykseen ja paska kovalevy metallikeräykseen. Mun tietoja ei kukaan kopioi. Myönnän, olen vähän vainoharhainen. T: Nainen 40v

Vierailija
15/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut en halua, että ne Ekotorin työttömät pääsevät ihailemaan kuvakokoelmaani tai muuta epämääräistä mitä koneella on, en enää edes muista mitä mut siihen maailman aikaan piratebaykin oli kovassa käytössä... ap

Ekotorilla töissä olleena voin sanoa, että joka kovalevy käydään lävitse. Ei ole yksi kerta kun niitä tissikuvia löytyi, ihmiset vain ovat typeriä.

Vierailija
16/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat kovalevyn irti, jos siellä kerran on jotain tärkeää. Tarvitset ruuvimeisselin ja irroitat muutama ruuvin, netistä löydät varmasti ohjeita jos et tiedä miltä kovalevy näyttää. Ja jokin paikallinen tietokonepulju voi varmasti sitten siirtää tiedostosi vaikkapa tikulle tai ulkoiselle kovalevylle.

Ainahan se on mahdollista, että joku tutkii koneen sisältöä, en ainakaan veisi kierrätykseen konetta jossa olisi jonkun henkilötietoja yms.

Vierailija
17/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekotorilla töissä olleena voin sanoa, että joka kovalevy käydään lävitse. Ei ole yksi kerta kun niitä tissikuvia löytyi, ihmiset vain ovat typeriä.

Niin no en nyt sanois että mulla mitään tissi- tai muita vastaavia kuvia koneella on, mutta kyllähän ne ovat yhtä henkilökohtaisia kuin vaikka päiväkirja. En sitäkään pistä jonnekin hävitettäväksi niin että tuntemattomat voivat sen halutessaan lukea vaan poltan/revin tarvittaessa itse. ap

Vierailija
18/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah no, yksi kone odottaa tuolla nurkalla että viritän siihen hiirille myrkkyä. Riisuin kaiken mitä mahdollisesti voisi joskus tarvita, kiintolevylle ostin kotelon ja käytän ulkoisena levynä.

Vierailija
19/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säilytän vanhat laitteet. Niistä voi tarvita osia, jos vaan osaa värkätä. Itse en osaa vielä kovin hyvin, mutta tuttu neuvoo. Uudet laitteet on saatanasta, vanhalla osista kootulla tietokoneella on paljon mukavampi surffata netissä. Ei ole mikrofoneja ja äänentunnistusta ja muuta skeidaa.

Vierailija
20/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt ne sortti-asemalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi