Mihin olette hävittäneet vanhat (rikkinäiset) tietokoneet, kännykät jne?
Meillä on kaksi risaa pöytäkonetta, kaksi läppäriä, yksi iPad ja kännyköitä lukuisa määrä joista en tiedä miten ne hävittäisi kun toisaalta olisi kiva saada vaikka kuvat talteen (tuo yksi pöytäkone oli mun ja kaatui eikä ikinä enää lähtenyt käyntiin eli en saanut pelastettua mitään) ja muutenkin tyhjennettyä ettei mitään henkilökohtaista jää. En kyllä olisi valmis maksamaankaan tosta kauheasti, mutta jos noi dumppaa jonnekin elektroniikkakeräykseen, voihan joku sieltä ne henkilökohtaiset jutut kaivaa? Eikös?
Kommentit (28)
Jokainen meistä nykyisistä Turun Ekotorin Ekopajan palkattomista työkokeilijoista on jo veteraaneja korjaamishommissa, joten toiminta on hyvin asiallista ja ammattimaista. Vastaanotetun koneen kiintolevy menee suoraan laaduntarkistukseen ja tyhjennykseen. Meitä kiinnostaa vain laitteen palauttaminen takaisin ilahduttamaan ihmisiä. Tehdään sitä rakkaudesta elektroniikkaan. Iloitaan, kun sisään tuodaan jotain haastavaa, harvinaista tai vanhaa. Sitäpaitsi, jokainen pelastettu tietokone säästää luonnonvaroja. Saisipa vain palkkaa... :/
Vierailija kirjoitti:
Lähetän kaiken elektroniikkajätteeni Afrikkaan.
Niin, sinnehän ne meidän länkkäreiden romut loppupeleissä päätyy... :/
Vierailija kirjoitti:
Pyrin viemään kierrätyskeskukseen, mutta ärsyttää, kun mies on sitä mieltä, että niiden paikka on nimenomaan kaapin perällä tai komeron pohjalla. En tajuu....
Mies haluaa ehkä vielä korjata niitä.
SER-romun vastaanotto.
Toimivat, mutta vanhat, kännykät olen aina saanut myytyä, hintapyyntönä jotain 10-20€.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaksi risaa pöytäkonetta, kaksi läppäriä, yksi iPad ja kännyköitä lukuisa määrä joista en tiedä miten ne hävittäisi kun toisaalta olisi kiva saada vaikka kuvat talteen (tuo yksi pöytäkone oli mun ja kaatui eikä ikinä enää lähtenyt käyntiin eli en saanut pelastettua mitään) ja muutenkin tyhjennettyä ettei mitään henkilökohtaista jää. En kyllä olisi valmis maksamaankaan tosta kauheasti, mutta jos noi dumppaa jonnekin elektroniikkakeräykseen, voihan joku sieltä ne henkilökohtaiset jutut kaivaa? Eikös?
Minä voisin pienellä palkkiolla ne katsoa, voiko pelastaa tietoja . Olen työtön joten aikaa siihen, ihan ystävyys tasolla olisi.
Vierailija kirjoitti:
Parilla vasaran napautuksella saa parhaiten suojattua tiedot.
Ei muuten auta. Se kiekko on melko syvällä kovalevyn sisällä. Paras tapa on dbannata kovalevy, vetää se magneettien läpi ja aukaista kovalevy ja silputa sisällä olevat datakiekot. Sen jälkeen ei kukaan ei kaiva sieltä enää mitään..
Vierailija kirjoitti:
Roskiin tietenkin, kiinnosta paskan vertaa mikään kierrätys. Jätelavalle vaan ja kaatopaikalle
Ja tällaisten ihmispaskojen, joiden asenne on "evvk, ei koske mua", takia on edes olemassa sellainen termi kuin ilmastonmuutos.
Roskiin tietenkin, kiinnosta paskan vertaa mikään kierrätys. Jätelavalle vaan ja kaatopaikalle