Missä tehtävässä haluaisit olla kun sota syttyy?
Mikä olisi sinulle sopivin tehtävä? Oliko paikkasi puolustusvoimissa sotimassa rintamalla vai ehkä kaupungissa? Kuuluisitko lääkintähenkilökuntaa tai poliisiin? vai onko tehtäväsi niin tärkeä yhteiskunnalle, että jäät tekemään sitä.
Kommentit (140)
Mies ja veljensä joutuisivat sotimaan. Minä jäisin kotiin huolehtimaan lapsista, vanhuksista ja 200 päisestä karjasta.
Kai mut määrättäisiin samoihin töihin kuin ennenkin, asiakkaat vain kaiketi erilaisia.
Kotirintamalla lääkintälottana. (Eli hoitamassa haavoittuneita, jotka on kuljetettu rintamalta sotilassairaaloihin)
Ei Venäjä suomea miehitä. On eri asia mennä Krimille tai Itä-Ukrainaan, jossa on venäjämielisiä ja venäjänkielisiä ihmisiä. Suomesta ei löydy venäjämielisiä kuin MV- lehden toimituksesta. Ihmiset eivät vain suostuisi miehittäjän valtaan ja tämän tietää ryssätkin.
Kyllä me tuo sota voitettaisiin, mutta kova hinta siitä maksettasiin.
Enköhän mä lähtis tekemään niitä erikoistiedustelijan hommia mihin kouluttivat. Sitä ennen lähettäisin vaimon ja lapset ameriikkaan sinne muuttaneen vanhan kaverin vieraiksi...
Muokataanpa otsikkoa:
Missä tehtävässä haluaisit olla, JOS sota syttyy?
Joohan.
Vierailija kirjoitti:
Muokataanpa otsikkoa:
Joohan.
Kyllä se sota taas syttyy. Nyt ollaan yllättävän pitkään oltu sotimatta, mutta maailmantilanne alkaa olla epävakaa. Ikävä juttu, mutta minkä sille voi.
Sisällissodan syttyessä haluaisin olla teloituskomppaniassa ampumassa ne jotka ovat tuhonneet tämän maan.
Vierailija kirjoitti:
Sisällissodan syttyessä haluaisin olla teloituskomppaniassa ampumassa ne jotka ovat tuhonneet tämän maan.
Sama täällä, kädet syyhyy.Tekisi mieli kuristaa ensiksi tuo Arkadianmäen loispummi isänmaan petturit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muokataanpa otsikkoa:
Joohan.
Kyllä se sota taas syttyy. Nyt ollaan yllättävän pitkään oltu sotimatta, mutta maailmantilanne alkaa olla epävakaa. Ikävä juttu, mutta minkä sille voi.
Joskus... mutta ei nyt nopeuteta sen alkamista maalaamalla piruja seinille... Toisaalta mikään ei ole varmaa.
Miten luulette pystyvänne esim siirtämään perheenne toiselle mantereelle jne. kun sota on jo syttynyt? Silloin on jo liian myöhistä. Eikä mitään taetta, onko USA esim. sulkenut rajansa jne.
Kovin tiedostetaan muka sodan mahdollisuus, mutta lopulta kukaan ei tunnu tekevän konkreettisia asioita itsensä ja läheistensä suojaamiseksi. Vai tekeekö? Jos, niin mitä?
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin olla se joka etsii sotilaskarkureita ja teloittaa ne jos palvelus ei maita.
vokeissa on tuhansia miehiä joille ei palvelus maittanut tai lähtivät kesken kaiken pois, eli mene sinne
Varmaan olisin samoissa töissä kuin nytkin, eli pääkaupungissa sairaalatyössä. En usko, että minua laitettaisiin mihinkään sotasairaalaan rintaman lähelle, kun ei ole kirurgista koulutusta. Miehen ja lapset yrittäisin saada Ruotsiin sukulaisten hoiviin.
Itselläni on laaja kielitaito (olen alalla), joten antaisin sen taitoni isänmaan käyttöön.
Olisin nykytyössäni, tietoturva-asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan olisin samoissa töissä kuin nytkin, eli pääkaupungissa sairaalatyössä. En usko, että minua laitettaisiin mihinkään sotasairaalaan rintaman lähelle, kun ei ole kirurgista koulutusta. Miehen ja lapset yrittäisin saada Ruotsiin sukulaisten hoiviin.
Itse käsitän sodan mahdollisuuden kattavan monia maita, myös Ruotsin. Ei olisi toisinto toisesta maailmansodasta, vaan ns puoleettomat maatkin joutuisivat mukaan. Toisaalta esim. Suomi voisi yllättäen jäädä sen ulkopuolellekin, jos siitä olisi isoille pojille (USA ja Venäjä) jotain hyötyä.
Olen elintarviketehtaassa työssä ja käsittääkseni jos sota tulisi, olisimme osavastuussa armeijan muonittamisesta. Joten enköhän olisi ihan näissä töissä.
Pakolaisena Hawaijilla.