Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei ole aikaa laihduttaa?" Siis mitä helvettiä?

Vierailija
19.03.2016 |

Ei ole mitään noin typerää ajatusta. Laihduttaminenhan itse asiassa vie vähemmän aikaa kuin lihominen, koska nopeampaa se on syödä vähemmän ruokaa.

Kommentit (213)

Vierailija
1/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä useinkin tarkoitetaan sitä, että ei ole aikaa käydä salilla, tai aikaa panostaa terveellisen ruuan laittoon.

Vierailija
2/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aihe josta löytyy miljoonia tekosyitä.

Toiset väittää syövänsä pieniä annoksia mutta unohtaa vetävänsä lapsilta jäävät ruuat ja että kun vihdoin on aikaa hengähtää, voi vetää pullaa ja suklaata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiedätkö, että on nopeampaa "valmistaa" se valmisateria tai voileipä, kuin kevyt kasvispainotteinen ateria.

Vierailija
4/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminenhan itse asiassa vie vähemmän aikaa kuin lihominen, koska nopeampaa se on syödä vähemmän ruokaa.

Olen samaa mieltä, mutta jotkut ovat tästä sitä mieltä, että terveellisen ruuan tekemiseen ja suunnitteluun menee enemmän aikaa ja kun on kiire töissä ja lasten kanssa ja niin.

Vierailija
5/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä ihminen joka tällaista sanoo, olettaa että laihtuminen tapahtuisi liikunalla. Kun oikeasti sillä mitä syö on merkitystä, liikuntaa ainoastaan tukee. Ja tekosyitähän voi keksiä loputtomiin.

Vierailija
6/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisille sanon: 80 prosenttia vaikuttaa sun syömiset tuossa laihdutusprojektissa, aloita siitä...

Vierailija
7/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ymmärrän tuon. Kun mulla on kiire, töissä ja kotona, niin en vaan jaksa paneutua hyvien valintojen tekemiseen, vaan syön just sitä mitä kiinni saan. Kun työpäivä venyy tosi pitkäksi ja tulen illalla kotiin väsyneenä, en tasan ala laskemaan kaloreita tai vertailemaan hyviä hiilareita, proteiineja ja rasvoja, vaan syön just sitä mitä mieli tekee. Eli ei ole aikaa laihduttaa. Vapaapäivinä menee sitten hyvinkin mallikkaasti, kun on aikaa suunnitella ja paneutua asiaan.

Vierailija
8/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä useinkin tarkoitetaan sitä, että ei ole aikaa käydä salilla, tai aikaa panostaa terveellisen ruuan laittoon.

Mitä v....a salilla käymisellä on tekemistä laihduttamisen kanssa? Aivan naurettavaa.

Vierailija
9/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä ymmärrän tuon. Kun mulla on kiire, töissä ja kotona, niin en vaan jaksa paneutua hyvien valintojen tekemiseen, vaan syön just sitä mitä kiinni saan. Kun työpäivä venyy tosi pitkäksi ja tulen illalla kotiin väsyneenä, en tasan ala laskemaan kaloreita tai vertailemaan hyviä hiilareita, proteiineja ja rasvoja, vaan syön just sitä mitä mieli tekee. Eli ei ole aikaa laihduttaa. Vapaapäivinä menee sitten hyvinkin mallikkaasti, kun on aikaa suunnitella ja paneutua asiaan.

Ne valinnat tehdään jo kaupassa, ei kotona aleta katsomaan mitä kaapista löytyy ja mitkä on niiden ravintoarvot

Vierailija
10/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse syödä terveellisesti vaan vähemmän. Kuka tahansa nainen saa itsensä lihomaan raejuustolla, perunamuusilla, riisillä ja lohella. Helposti.

Vierailija
11/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruuanlaitto on ollut sitä, että kaataa uunipellille pussillisen pakasteranskalaisia ja paketin kalapuikkoja tai nakkeja, niin varmasti tuntuu työläältä ajatuskin, että tekisi jotain terveellistä itse alusta alkaen.

Vierailija
12/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mäkin ennen ajattelin, sitten opin käyttämään kiireessä kaupan valmissalaatteja (ilman itsepetosta eli ei niitä runsaskalorisia osia, kastikkeita ym), esim. mäkkärin salaatti ilman kastiketta on hyvä vaihtoehto kiireessä. Pitää olla vain paljon tahdonvoimaa valita se kevyt vaihtoehto ihan minne tahansa meneekin. Itse karsin kaiken lihottavan ruokalistaltani (ruuat ja juomat, esim. alkoholin) ja kilot tippuu huimaa vauhtia. Ei tarvitse aikaa eikä paneutumista sen kummemmin.

Vierailija
13/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun aivopieru.

Vierailija
14/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tiedätkö, että on nopeampaa "valmistaa" se valmisateria tai voileipä, kuin kevyt kasvispainotteinen ateria.

Syöt vähemmän sitä valmisruokaa. Jotain raejuustoa tai tonnikalaa kylkeen (ei edes tarvitse laittaa mikroon).

Vierailija
15/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tämä ihminen joka tällaista sanoo, olettaa että laihtuminen tapahtuisi liikunalla. Kun oikeasti sillä mitä syö on merkitystä, liikuntaa ainoastaan tukee. Ja tekosyitähän voi keksiä loputtomiin.

Tämä menee usein juuri päinvastoin. Esim. pitkien lenkkien juokseminen polttaa rasvaa (suhteessa) sitä vähemmän, mitä enemmän sitä tekee, sillä keho alkaa toimia tehokkaammin. Keho saattaa lopulta juosta tunninkin hyvin pienellä kulutuksella.

Vierailija
16/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne valinnat tehdään jo kaupassa, ei kotona aleta katsomaan mitä kaapista löytyy ja mitkä on niiden ravintoarvot

Sanopa tuo sille talouden toiselle osapuolelle, joka käy mun kiirepäivinä kaupassa! Se kun pääsee puikkoihin, niin kaupasta tulee just sen makuun sopivaa mättöä. Silloin kun itse satun ehtimään kauppaan töiden lomassa, en aina muista, että nyt piti keventää ja syödä vaan ituja. Ehei, silloin mietitään, että kuinka pitkä aika on seuraavaan ateriaan ja syödään jotain mahdollisimman tuhtia, että jaksetaan seuraavat 6-10 tuntia pakertaa. Tätä on ehkä vähän vaikea ymmärtää ihmisen, joka pystyy suunnittelemaan joka minuuttinsa etukäteen ja jolla on mahdollisuus säännölliseen ruokailuun. Mun ruokailua määrittää työpäivien pituus, yllättävät ylityöt, ruuanvalmistus ja säilytystilojen puute, eikä kaikissa työkohteissa ole edes vessaa. Aamiainen, lounas ja/tai välipala tulee "nautittua" liian usein toinen käsi autonratissa.

Vierailija
17/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminenhan itse asiassa vie vähemmän aikaa kuin lihominen, koska nopeampaa se on syödä vähemmän ruokaa.

Olen samaa mieltä, mutta jotkut ovat tästä sitä mieltä, että terveellisen ruuan tekemiseen ja suunnitteluun menee enemmän aikaa ja kun on kiire töissä ja lasten kanssa ja niin.

Johtuu siitä, että ymmärrys terveellisestä puuttuu.

Vierailija
18/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ruuanlaitto on ollut sitä, että kaataa uunipellille pussillisen pakasteranskalaisia ja paketin kalapuikkoja tai nakkeja, niin varmasti tuntuu työläältä ajatuskin, että tekisi jotain terveellistä itse alusta alkaen.

Vaikka sua itseäsi himottaisi pakasteranskikset ja kalapuikot, tajuat varmaan etteivät kaikki ole lihoneet tuollaisen ruuan voimin.

Elämän kriiseissä elimistö on yleensä täynnä stressihormoneja, joka huutaa energiatiheää ja helposti käyttöönotettavaa energiaa eli sokeria ja rasvaa. Minusta on ihan viisasta jättää laihduttaminen sellaiseen hetkeen, että muu elämä on hallinnassa. Muuten seuraa melko varmasti epäonnistuminen. Viimeistään takaisinlihomisen muodossa.

Vierailija
19/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt. Vähemmän. Et syö sitä kaikkea, silloin laihdut.

Jos lämmität lasagneannoksen niin syöt siitä vain puolet jos normaalisti söisit sen kaiken.

Vierailija
20/213 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä v....a salilla käymisellä on tekemistä laihduttamisen kanssa? Aivan naurettavaa.

Tässä kyllä teen poikkeuksen. Salillakäynti on tehokasta rasvanpolttoa, koska sen ansiosta laihtuminen tapahtuu pääasiassa rasvasta eikä lihaksista. Pääset siis nopeammin tavoiterasvaprosenttiin. Tietysti jos ei halua lihaksia kasvattaa, se on toinen juttu. Toki joku turha läpsyttelytreeni, kuten monesti nämä bodypumpit sun muut, ei välttämättä kasvata lihasta ja on siksi aika triviaalia laihtumisen kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi