miten tämä lama näkyy sinun/läheistesi elämässä?
Lähipiirissä äkkiäkin laskettuna ainakin 7 työtöntä.
Kommentit (56)
olen yrittäjä ja noin vuosi sitten minulla oli 12 työntekijää, nyt ei ole enään yhtään.
Ei tämä ole enää mikään lama, vaan loputon suo.
Lama näkyy tuttavapiirissäni siten että 6 kaveria työttömänä ja lomautettuna 1 ja vain 1 kaverilla on vakituinen työpaikka
Tyttäreni valmistui vajaa vuosi sitten insinööriksi, ei töitä. Onneksi siirtyi heti ansiosidonnaiselle työskenneltyään koko opiskeluajan ammattia vastaamatomassa palkkatöissä.
Olen työtön ja onneksi ansiosidonnaisella
Valitettavan moni kavereista on ilman työpaikkaa.
Toistaiseksi olen saanut pitää omani ,onneksi!
Mun kohdalla työtunnin on vähentyneet merkittävästi ja palkka tietysti myös :( se siitä ostovoimasta
Lapsien tulevaisuus mietityttää, kohta pitäisi tietää tuleva työllistävä ammatti jne.
Ahdistaa oma työtilanne. Työttömyyttä takana jo 6kk
Ei mitenkään. Itselläni taloudellisesti ei ole koskaan mennyt näin hyvin kuin nyt. 90-luvun laman aikaan oli sama juttu: lapsuuden kotona se ei näkynyt mitenkään, siitä vain luki uutisia.
Isä sai yt-neuvotteluissa kenkää. On siis DI. Löysi onneksi 9kk jälkeen vielä uusia töitä, vaikka ikää oli silloin 58.
Äiti joutui muuttamaan toiseen kaupunkiin töitten perässä. Toinen vaihtoehto olisi ollut lopputili.
Itse valmistuin viime vuonna sairaanhoitajaksi ja vuoden alusta asti olen ollut 3kk työttömänä. Onneksi viimein töitä löytyi. Ja niin meille vielä koulun alkaessa vakuuteltiin, että sairaanhoitajat suurinpiirtein revitään töihin.
Verot ja maksut nousevat jatkuvasti ja työmatkalla näen kerjäläisiä tai muita ihmisjätteitä. Pakko muuttaa kauemmaksi stadista että saa olla omassa rauhassa. Kerjäämiskielto olisi hyvä asia niin pääsisimme romanialaisista turisteista eroon.
Ei olla ostettu taloa, vaikka rahaa ja halua olisi vaan katsotaan lähteekö talous nousuun. Jos ei lähde, se alkaa näkymään lähivuosina myös asuntojen hinnoissa. Jos lähtee niin ei ole sittenkään ole myöhäistä ostaa.
Suomi nousuun joo ja työttömiä on jo nyt yli 600 000. Kyllä se näkyy suomalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa