miten tämä lama näkyy sinun/läheistesi elämässä?
Lähipiirissä äkkiäkin laskettuna ainakin 7 työtöntä.
Kommentit (56)
Minä olen 24 v. ja haluaisin lähteä opiskelemaan mut mikä ala edes työllistää enää ketään tulevaisuudessa.????hirvitttää myös opintotuesta leikkaaminen ja muut kiristykset opintoihin + opintolaina jota en haluaisi ottaa jota on ehken silti pakko ottaa
jokaista duunia hakee tyyliin 300 muutakin, vaikka duuni olisi siivousta, pikaruokalassa työskentelyä tai henkilökohtaisen avustajan paikka
YT: T KÄYNNISSÄ JA STRESSAA TODELLA PALJON TÄLLÄ HETKELLÄ
Perheestä/ lähisuvusta on 3 työttömänä. Kohta 4.
Kahden viikon lomautus ensi kesänä. Itseä ei haittaa se kuin periaatteessa.
Valmistuin viime keväänä ammattiin, josta piti varmasti olla töitä. No, olin työtön koko kesän ja menin amkiin.
Vierailija kirjoitti:
Perheestä/ lähisuvusta on 3 työttömänä. Kohta 4.
Perhetuttu jäi sairauslomalle liiallisen työkuorman takia... Olisi näitä varmaan enemmänkin, jos alkaisi miettiä. Minulle itselleni se ehtii vielä vuoden näkyä, kun opintotuet laskevat ja yliopistolla on YT:t. Vakityöpaikkaa ei ole varmasti helppoa saada valmistumisen jälkeen.
Näin se maailma on toisille hyvä ja toisille paha. Vai onko meillä jo kaksi maailmaa?
Yliopistotutkijan vaimo72
mun veli on työtön, serkku on työtön, muutama kavereista työttömiä, yhdellä ystävällä on menossa yt:neuvottelut, ne joilla on työtä on osa-aikaisia tai määräaikaisilla sopimuksilla
jos saisi töitä niin vois maksaa opintolainat edes joskus takaisin
Taloudellisesti menee paremmin kuin koskaan. Uusi työpaikka ja parempi liksa. Auto pitänee laittaa uudempi.
3 kk työttömyyttä takana ja olen karsinut kaikki turhat menot koska on pakko. En ole ainut kaveripiirissäni vaikkakaan se ei hirveästi lohduta :(
Naapuri jäi työttömäksi....mutta eipä se mun elämään vaikuta, 60v joten tuskin enää työllistyy.
Lapsen koulussa säästetään kaikessa, vanhempainyhdistys sitten paikkaa hankintoja.
no kuka nyt tällaisen 55-vuotiaan naisen enää palkkaisikaan mihinkään työpaikkaan
51- vuotias isäni jäi työttömäksi. Hakenut jo pitkän aikaa oman alansa töitä, mutta ei löydy. Nyt haki opiskelemaan lähihoitajaksi.
Olen 22-vuotias, ja todellakin toivon että saan oman alani töitä valmistuttuani. Ystävistä osa työttömänä tälläkin hetkellä ja isä on lomautettuna
Tulevaisuus huolettaa kun työnsaanti on nykyään niin hankalaa. Ei kukaan halua opiskella työttömäksi ja ottaa tuhansia opintolainaa. Kaikki ei voi olla kuitenkaan olla lääkäreitä, lakimiehiä eikä sairaanhoitajia
rupesin säästämään koska pelottaa mahdollinen työttömyys