Tyttäreni kohta täyttää 6v. Eikä ole virponut
Asutaan hki keskustassa ja ei ole kavereitakaan tässä lähellä. Mietin vaan että kai koululaiset sitten virpoo? Jos odotan sinne asti? Isovanhemmat yms asuu maalla niin ei voi mennä virpomaan sinnekään. Muistan itse lapsuudesta että se oli kivaa, mutta itsekin virvoin vasta kouluiässä.
Lähiöissä varmaan virpoo pienetkin mutta mites muiden kaupungissa asuvien lapset?
Kommentit (9)
Meidän 7v poikamme ei ole ikinä virponut eikä mene tänäkään vuonna virpomaan.
Virpoo varmaankin sinua ja isää? Isovanhempia voi "virpoa" ihan puhelimessa :).
Ovelta ovelle virpominen on typerää, naapureiden virpominen joissain tilanteissa kiusallista.
Meilläpäin virpominen lopetetaan kun mennään kouluun. Joku tyttöni luokkakaveri (ekaluokkalainen) oli käynyt, vahingossa luokkakaverin kotona, ja sille nauroi koko luokka koulussa.
Minun lapsuudessa ja rivitalopihalla asuneena se oli hauskaa ja entiedä oliko se joistain epämiellyttävää vai ei. Ehkä tämä kulttuuri on hiipumassa? Ja varmaankin kaupungissa on muutenkin eriasia. Harmi, olihan se mukavaa puuhaa. Lapsi jää tästä sitten paitsi. Hyviä muistoja :)
Ei kai nyt puhelimessa? Miksi pukeutua jne jos vaan soittelee..? No voi sitä kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin virpominen lopetetaan kun mennään kouluun. Joku tyttöni luokkakaveri (ekaluokkalainen) oli käynyt, vahingossa luokkakaverin kotona, ja sille nauroi koko luokka koulussa.
No törkeetä on ollut tommonen nauraminen!
Meilläkään eskarilainen ei ole ikinä virpout. Me vanhemmat emme pidä tästä "perinteestä", emmekä siihen aio lapsiamme opettaa.
Täällä aloitetaan virpominen vasta n. 6-7-vuotiaina, sitä nuoremmat ei juuri käy. Alakoululaisten juttu siis. En edes ymmärrä mitä joku 3-4-vuotias tekisi järjettömällä määrällä suklaamunia?
No hyvä. Kuvittelin olevani jotenkin toiminut väärin kun en ole vienyt. No meillä sitten pääsiäisenä on munan piilotusta ja muuta kivaa niin kyllähän se riittääkin :)
En tiiä... Mä en aatellu kannustaa lasta ollenkaan noihin puuhiin. Olen laiska.