Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko täällä ketään perhekodissa työskentelevää tai työskennellyttä?

Vierailija
19.02.2006 |

Minulle tarjottiin paikkaa perhekodissa. Olen lähihoitaja mutta en ole toiminut kuin päiväkodeissa,olen silti valtavan kiinnostunut toimimisesta nuorten kanssa ja haluaisin oppia alasta. Kertoisitko työstäsi,mitä kaikkea se piti sisällään? Onko aina kolmivuorotyötä? Minulla ei siis minkaanlaista kokemusta lastensuojelutyöstä mutta innokas olisin oppimaan. Olisi kiva jos joku hieman kertoisi alasta.

Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekodissa tehdään pääosin vuorotyötä ja myös viikonloppuja. Käytäntö voi olla jossain muualla toinen mutta meillä se on se, että vuorot kulkee työntekijöiden ja perheen omien vanhempien välillä vakituisesti niin,e ttä kaikilla on yötä, iltaa ja viikonloppuja. Mutta myös vapaita ihan ok.

Lasten kanssa on rankkaa mutta myös hienoa. Monet ovat vaikeita tapauksia joiden kanssa toimimiseen tarvitaan nokkeluutta, mielikuvitusta ja aivan sairaan pitkiä hermoja! Mutta pääosin kyllä lasten kanssa pärjää kunhan ottaa lunkisti.

Työvuoron aikana vastataan lapsista ja heidän hyvinvoinnistaan; ruoka, harrastukset, siisteys... Iltoihin kuuluu nukkumaan laitto/unen valvominen ja yötuurissa tietty myös. Riippuen lasten tilanteista ja perhesuhteista myös erilaiset keikkaluonteiset reissut (kuten esim lapsen mukana valvojana häihin tms juhliin osallistuminen) ja lapsille tarjotut virkistysmatkat esim laskettelurinteeseen tms kuuluu työnkuvaan.

Rankkaa ja sitovaa työtä mutta jos lapsista tykkää niin kivaa hommaa!!!

Vierailija
2/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimittäin itsellänikin perhe enkä haluaisi että he jäävät työn varjoon :(

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu lopetti lastenkodissa sen vuoksi, kun oli niin väsynyt, ettei jaksanut muuta kuin huutaa kotona...

Mutta riippuu paikasta.

Vierailija
4/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka on erikoistunut lasten ja nuorten kouluongelmiin ja tunne-elämän häiriöihin. 7 paikkainen.

En ole vielä soittanut paikkaan. Ilmoitus tuli cv-netin välityksellä sähköpostiini eilen ja ajattelin tänään laittaa postia ja kysyä koska olisi sopivaa soittaa. Paikka on Kangasalalla,sellainen kuin Honkalyhty(muistaakseni). Tiedätkö paikkaa?

Ap

Vierailija
5/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee vuorotyötä, vaan ihan virka-aikana. Riippuu varmaan aika paljon perhekodin koosta aika monetkin asiat.

Mun työhön kuuluu lastenhoitoa sekä kodinhoidollisia töitä esim. ruuanlaittoa. Itsekään en aluksi ymmärtänyt työn sitovuutta ja sitä, että kuinka tärkeää se on lapsille ja nuorille, että samat ihmiset pysyvät.

Mukavaa työtä ja haasteellista. Aika paljon syvällisempää kuin päiväkotityö.

Kysy lisää jos haluat.

Vierailija:

Minulle tarjottiin paikkaa perhekodissa. Olen lähihoitaja mutta en ole toiminut kuin päiväkodeissa,olen silti valtavan kiinnostunut toimimisesta nuorten kanssa ja haluaisin oppia alasta. Kertoisitko työstäsi,mitä kaikkea se piti sisällään? Onko aina kolmivuorotyötä? Minulla ei siis minkaanlaista kokemusta lastensuojelutyöstä mutta innokas olisin oppimaan. Olisi kiva jos joku hieman kertoisi alasta.

Kiitos jo etukäteen.

Vierailija
6/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni tuossa työssä kiinnostaa juuri se että saada yhteys nuoriin ja auttaa heitä luottamaan toisiin ihmisiin. en ole mikään hyvä ruoanlaittaja mutta se tuskin on pääkriteerinä kun haetaan työntekijää. Olen hyvän vaiston omaava ja osaan lukea tilanteita ja ihmisiäkin joten uskon selviäväni työssäni. Minulle tuo työ virka-aikana sopisi paremmin kuin hyvin.

Ap

Vierailija
7/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä mikä olet koulutukseltasi?

Ap

Vierailija
8/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Olin saanut opiskelupaikan jo ennen kuin aloitin työt perhekodissa, joten se vaihdettiin oppisopimukseen.

Vierailija
9/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne olisin soittelemassa. 7 paikkainen perhekoti.

Ap

Vierailija
10/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin juuri netistä oliskiko ollut kotisivuja, mutta ei löytynyt kuin yhteystiedot. Mun työpaikka on uusimaan alueella.

Vierailija
11/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukava tietää paikasta hieman edes jotain etukäteen.

Ap

Vierailija
12/12 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän olen nuori siellä