Minkä tuotteen ostamisen olet lopettanut, koska laatu on huonontunut, tai vastaavasta syystä?
Itse en osta enää koskaan Jenkki-purukumia, koska niitä ei tehdä Suomessa.
Monet vaatemerkit ovat jääneet, Rockseri oli ennen takuutuote, ei ole enää, sama on Luhdan, Reiman ja monen muun vaatemerkin kanssa.
Kommentit (446)
Valion suklaa-nougat oli parasta pakettijääteöä, kunnes sen resepti muuttui ja vieläpä aika radikaalisti.
H&M onkin mainittu jo muutamaan kertaan. Minulla on useita vaatekappaleita jotka olen ostanut 10 vuotta sitten ja ovat vieläkin käyttökelpoisia, nykyiset trikoorievut kestävät juuri ja juuri sen yhden sesongin. :( Joka ikisestä puserosta purkautuu hihansuiden ja helman viimeistelyt. Ärsyttää kun silti tulee ostettua uutta tilalle ja sama meno jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Help! Kriisi!
Oikeasti kuulkaa, onko Lidlin legendaarinen pussimuusi pilattu :( ?
Mitä siinä on mahdettu muuttaa?
Itku tulee, laitan varoituksen heti menemään sukulaisellekin.
Se on juuri tarjouslehdessäkin, en ostakaan kuin yhden paketin kokeeksi.
🚮
Kuinka olisi muuten, voitaisko polkaista alkuun Apetit-pakasteiden ostokampanja?
(näin traktorimarssin jälkeen)... ?
Kaikki ei hiffaa, että ne on kotimaisia, usein vain pari senttiä enemmän hintaa per pakastepussi...
Paitsi ku etin pakastevihanneksia vauvan soseeseen ja nimenomaan kotimaisia, ni Apetit kukka- ja parsakaali oli Belgialaista :( kruunusekoituksesta ja sadonkorjuukasviksista en löytänyt alkuperämaamerkintää ollenkaan...
Ostan Oolannin ranskiksia ku muut vaihtoehdot on belgialaisia, jos Oolannin ranskistuotanto siirtyy pois Ahvenanmaalta, vaihdan merkkiä, samoi jos sipsituotanto siirtyy muualle vaihdan real snacksiin..
Pentikin tuotteet ja samoin Peak Performance-vaatteet. Olivat aiemmin tae hyvästä ja kestävästä laadusta , mutta nykyään no thanks. Tai sitten mulla ollu vaan huono tuuri ja maanantaiversiot tuotteista. Hinta tietysti edelleen on tosi korkea eli se ei ole muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Wienernougat. En tiedä mitä pahaa raukalle on tehty, muttei todellakaan ole entisensä :(
Kaakaovoi vaihdettiin palmuöljyyn. Ilmeisesti Mignoneita ei ole vielä pilattu, joten ehkä ne toimisivat korvikkeina?
Saarioisten lasagne mikroateria, ennen oli hyvää, nykyään ihan kumman makuista.
Kartanon sipsit, kun rupesivat keittämään ne auringonkukkaoljyssä niin maku meni pilalle. Terveellistä kai, mutta silloin kun ostan sipsejä niin ei ole terveellisyys ensimmäisenä huolena.
Ja punainen Jaffa maistuu karsealta kun siihen vaihdettiin Stevia makeutusaineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wienernougat. En tiedä mitä pahaa raukalle on tehty, muttei todellakaan ole entisensä :(
Kaakaovoi vaihdettiin palmuöljyyn. Ilmeisesti Mignoneita ei ole vielä pilattu, joten ehkä ne toimisivat korvikkeina?
Ostin viime pääsiäisenä itelle mignonin, mutta se ei ollu mun mielestä hyvää. Saatto kyllä johtua raskaudestakin, mutta joskus kesällä veistelin sen lapsille lastuiks. En osta enää itelle..
Mun mielestä myöskään coca cola companyn limsat ei maistu samalle ku ennen. Ikään kuin makua olis vaihdettu veteen ja sokeriin. Mielummin ostan puolta halvempaa rainbowta.
Novitan lankoja käytän, ku niissä on värivalikoimaa ja niitä saa joka paikasta.. mutta oon kyllä nyt selaillu nettikauppojenkin valikoimia. Luulis vaan, että neulominen ja virkkaaminen on harrastus itsessään, että siis pitkään kestävä ja siistinä pysyvä neule ei ole lankatöihin hurahtaneelle syy olla ostamatta lisää lankaa..
Te, jotka valitsette muun tuotteen, mitä merkkiä tai mikä valmistaja?
The body shop ja maybelline menivät boikottiin, kun siirtyivät Nestlen omistukseen.. ( myös Garnier ja Lancome boikottiin samasta syystä, mutta en käyttänyt näitä ennenkään niin nyt en ainakaan...)
Kaikki Nestlen tavarat muutenkin, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Fiskars ja Nokian kumisaappaat.
Ruohon viimeistelyyn tarkoitetuilla pitkävartisilla saksilla ei pysty leikkaamaan ruohoa, kun se ruoho ei katkea, vaan liukuu terien väliin. (Olisin käyttänyt hankalissa reunakohdissa, joista siimaleikkurillakaan ei saa otettua. Hukkaan meni ostos.)
Lapseni Nokian kumisaappaat vuotavat. Joka toiset ovat vuotavat. Yhdet lähetin takaisin ja sain ehjät. Jalka jasvoi ja ostin taas uudet vuotavat. Meillä on kaapissa kuudet uusina vuotaneet. (Muinoin laatu oli hyvää. Vanhat monttusaappaani ovat edelleen ehjät. Vaikka 30 vuotta vanhat.)
Tämä on niiiiin totta! Mä oon koko ikäni käyttänyt paljon kumisaappaita koska teen likaisia töitä ja harrastan puutarhaa ja metsää. Mulla on vieläkin kaksi paria sellaisia noin 20 vuotta vanhoja Nokian pitkävartisia, joissa ei ole muuta vikaa kun pohja alkaa olla liukas kun kuviot ovat niin kuluneet kun on talsinut paljon karhealla betonilattialla. Uusia olen ostanut ainakin 5 paria, kaikki hajalla vähintään vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Saarioisten lasagne mikroateria, ennen oli hyvää, nykyään ihan kumman makuista.
Atria osti Saarioisen, siinä syy.
Myös mä olen lopettanut Marimekon tuotteiden ostamisen. Sen jälkeen kun huomasin, että kalliit pussilakanat oli ommeltu vinksinvonksin ja saman sarjan pyyhkeet menivät pilalle ensimmäisessä pesussa (ja pesin ne vielä yksin), tuli mitta täyteen. Ei enää tuota ylihintaista kuraa mun kotiini!
Vierailija kirjoitti:
The body shop ja maybelline menivät boikottiin, kun siirtyivät Nestlen omistukseen.. ( myös Garnier ja Lancome boikottiin samasta syystä, mutta en käyttänyt näitä ennenkään niin nyt en ainakaan...)
Kaikki Nestlen tavarat muutenkin, tietenkin.
Mitä!! Maybelline Nestlen, voi ei >:( Jos jotain jätän rahoillani tukematta, niin se on Nestle. Oikein malliesimerkki täydellisen kuvottavasta yrityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin viime pääsiäisenä itelle mignonin, mutta se ei ollu mun mielestä hyvää. Saatto kyllä johtua raskaudestakin, mutta joskus kesällä veistelin sen lapsille lastuiks. En osta enää itelle..
Mun mielestä myöskään coca cola companyn limsat ei maistu samalle ku ennen. Ikään kuin makua olis vaihdettu veteen ja sokeriin. Mielummin ostan puolta halvempaa rainbowta.
Novitan lankoja käytän, ku niissä on värivalikoimaa ja niitä saa joka paikasta.. mutta oon kyllä nyt selaillu nettikauppojenkin valikoimia. Luulis vaan, että neulominen ja virkkaaminen on harrastus itsessään, että siis pitkään kestävä ja siistinä pysyvä neule ei ole lankatöihin hurahtaneelle syy olla ostamatta lisää lankaa..
Haluan neuloa/virkata hyvälaatuisesta langasta. Harmittaa, jos on käyttänyt kymmeniä tunteja käsityöhön, ja sitten neule venähtää tai nyppyyntyy nopeasti. Hyviä neulelankoja löytyy esim. Dropsilta. Niissä hinta-laatusuhde on erinomainen.
Vierailija kirjoitti:
Taffelin juustonaksut. Onkohan niissä rasvan laatua vaihdettu kun ei erota enää noista halgemmista Pirkka ym juustonaksuista. Ennen olivat pehmoisempia, nyt rapeampia.
Mun lempiherkkuni. En ikinä pääse tästä yli! :( En ees tajunnu ennen kun sanoit. Lakkasin vaan ostamasta.
Pandan valkosuklaa oli ennen äärettömän herkullista. Maku muuttui jotenkin vain tosi imeläksi. Ei ollutenää hyvää.
Pirkan sour'n cream sipsit... Olivat todella herkullisia, sitten siirtyivät auringonkukka öljyyn tms. ja maku muuttui huonommaksi. Harmi..
Täh! Luin mielenkiinnosta tuosta Nestlestä lisää ja huomasin VASTA NYT että Valion jäätelöt, Tuttelit ja Muksuvellit ovat nykyään Nestlen valmistamia. Onneks mä käytän Tuutia, mutta tuo muksu täytyy vaihtaa heti Onniin!
Mitä jäätelöä enää voi syödä? Kertokaa please! Nestleä en halua tukea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan neuloa/virkata hyvälaatuisesta langasta. Harmittaa, jos on käyttänyt kymmeniä tunteja käsityöhön, ja sitten neule venähtää tai nyppyyntyy nopeasti. Hyviä neulelankoja löytyy esim. Dropsilta. Niissä hinta-laatusuhde on erinomainen.
Totta, sitäpä tarkoitin, että luulis, että tuollainen tuote kuin neulelanka, joka on pääasiallisesti harrastuksiin liittyvä tuote, kannattais pitää laadukkaana. Varsinkin paljon käsitöitä tekevä arvostaa laadukkaita materiaaleja. Ku noissa on mun arvion mukaan hinnatkin nousseet aika rajusti.. liki 8e 150g kerästä huonolaatuista lankaa on aika jäätävä hinta...
Vierailija kirjoitti:
Täh! Luin mielenkiinnosta tuosta Nestlestä lisää ja huomasin VASTA NYT että Valion jäätelöt, Tuttelit ja Muksuvellit ovat nykyään Nestlen valmistamia. Onneks mä käytän Tuutia, mutta tuo muksu täytyy vaihtaa heti Onniin!
Mitä jäätelöä enää voi syödä? Kertokaa please! Nestleä en halua tukea!
No, onhan magnumit yms. Unileveriä... :) ja minkä yhtiön alla arla tekee jätskit?
Muuttuivat siinä kohtaa kun pullot vaihtuivat valkoisiksi. Ainakin Dumb Blonde haisee nykyään ehdalta kissan kuselta ja koostumus on omituinen. Huuhdellessa suihkun lattialle jää loskamaista möhnää.