Minkä tuotteen ostamisen olet lopettanut, koska laatu on huonontunut, tai vastaavasta syystä?
Itse en osta enää koskaan Jenkki-purukumia, koska niitä ei tehdä Suomessa.
Monet vaatemerkit ovat jääneet, Rockseri oli ennen takuutuote, ei ole enää, sama on Luhdan, Reiman ja monen muun vaatemerkin kanssa.
Kommentit (446)
Jep Jep.
-H&M on ihan kauheeta kuraa, vaatteet on jo valmiiksi rikki, ennen oli hyviä.
-Fiskarsin voikukkanypin hajosi heti ekassa käytössä.
-Luhdan pyyhkeet purkui ekassa pesussa, samoin Finlaysonin pyyhe.
-Marimekon vaatteet on huonoja, värit leviävät vaatteessa.
Nykyään ostan vaatteita paljon kirpparilla, koska siellä ne hyväkuntoiset vaatteet on oikeasti hyviä kun ovat jo käytettyjä. Kaupassa ei välttämättä huomaa onko joku sellainen joka kestää pitkään, vai sellainen joka kulahtaa heti.
Boikotoin kaikkia tuotteita jotka jotenkin liittyvät Jutta Gustafsbergiin tai Fitfarmiin
Merrel tuottet.
Tilasin jokunen vuosi sitten Hobby Hallista kengät. Hintaa oli lähes 300€. Oli hurja hinta opiskelijalle mutta ajattelin että vuosien sijoitus. Ei mennyt kuin pari viikkoa kun oikean jalan kengästä hajosi vetoketku. Muutaman viikon päästä vasen. Molempiin on nyt uudet vetoketjut vaihdettu, mutta jäi vähän huono fiilis. Samoin samani Merrel takki. Pari pesua ja näyttää jo siltä että olisi vuosia sitten ostettu.
Nyt on käytössä 2€kierrätyskeskusksesta ostetus kengät.. Siis nämä on ollut käytössä kohta 8vuotta ja toimii paremmin kuin 300€ Merrelit!!
Vierailija kirjoitti:
Valion suklaa-nougat oli parasta pakettijääteöä, kunnes sen resepti muuttui ja vieläpä aika radikaalisti.
H&M onkin mainittu jo muutamaan kertaan. Minulla on useita vaatekappaleita jotka olen ostanut 10 vuotta sitten ja ovat vieläkin käyttökelpoisia, nykyiset trikoorievut kestävät juuri ja juuri sen yhden sesongin. :( Joka ikisestä puserosta purkautuu hihansuiden ja helman viimeistelyt. Ärsyttää kun silti tulee ostettua uutta tilalle ja sama meno jatkuu.
Lopeta huonon laadun ostaminen. Juuri sinun kaltaisten vuoksi h&m tahkoaa rahaa paskalla. Se 5 €:n paidan, kun jättää muutaman kerran ostamatta, niin voi ostaa parempi laatuisemman paidan.
Fiskarsin huonoudesta tuli mieleen, olin viime vuonna töissä k-raudan puutarhaosastolla ja sinne tuli joka ikinen viikko useampi fiskarsin työväline reklamointiin kun on hajonnut tyyliin ensimmäisen käyttökerran jälkeen.
Minä ostan mieluiten vähemmän, mutta laadukasta. Kun vain keksisi, mistä enää mitään laadukkaita vaatteita saa. Sain viime kesänä Havaijin matkalta läheiseltä tuliaisena Made in Usa -T-paidan ja se on kyllä hyvä. Sinnekö sitä pitää lähteä kohta vaatteita ostamaan, kun täällä myydään pelkkiä luutturättejä? Tosin en pidä huonolaatuisista luutturäteistäkään. Yleisesti ottaen siis olen miniminoinut vaatteiden ostamisen lähes täysin, kun hyviä ei vaan löydy ainakaan tästä pikkukaupungista. En osaa ommellakaan, sekä, mistä sitten löytäisi hyviä kankaita?
Kun olin opintojeni päätyttyä onnistunut saamaan oikean työpaikan, päätin ostaa itselleni kunnon kengät talveksi. Ajattelin että nyt en tuijota hintaa enkä valitse sitä halvinta. Ara myi hyvännäköisiä, siroja gore-tex-saappaita joita kehtaisi käyttää kaupungillaikin, näihin sitten päädyin koska mietin että loskasäällä olisi kiva jos jalas pysyisivät kuivina. Noh, kestivät ehkä kaksi viikkoa ja sitten hajosi sauma kärjestä. Vesi tuli toisella askeleella saappaaseen sisään, paljonpa on siinä vaiheessa hyötyä kalliista materiaalista varressa! Kävin näyttämässä suutarilla, joka sanoi että voi toki korjata, mutta todennäköisesti kenkä tulee hajoamaan hetikohta toisesta paikasta koska ovat käyttäneet niin ohuita saumoja. Oli muuten ensimmäiset ja viimeiset Aran kengät minulla. Parempi vaan pysytellä halvassa, ei ota sitten niin paljon päähän ja lompakkoon kun hajoaa hetikohta käytössä.
Viktööriäs Sikretin. Ylihinnoiteltua, H&m-laatua.
Pakko sanoa tuosta H&M:stä vielä, että minulla on edelleen käytössä sieltä n. 15 vuotta sitten ostamiani toppeja, farkkuja ja neuletakkeja, samalla lailla EIVÄT ole säilyneet ne vaatteet, jotka olen ostanut 1-5 vuotta sitten, reikäisiä ja nyppääntyneitä mokomat! Ei edes pikkusiskolle kelvanneet, sanoi, että liian "puleja".
Vihreitten puolue lehden koska se on jo täyttä paskaa ettei voi edes normi ihmisen perse pyyhkeenä käyttää.Siihen kuuluu myös almamedian aivopesu läpyskätkin
Vierailija kirjoitti:
Täh! Luin mielenkiinnosta tuosta Nestlestä lisää ja huomasin VASTA NYT että Valion jäätelöt, Tuttelit ja Muksuvellit ovat nykyään Nestlen valmistamia. Onneks mä käytän Tuutia, mutta tuo muksu täytyy vaihtaa heti Onniin!
Mitä jäätelöä enää voi syödä? Kertokaa please! Nestleä en halua tukea!
Eihän mitään valion jäätelöä ole olemassakaan, ne on merkiltään pingviini..
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa tuosta H&M:stä vielä, että minulla on edelleen käytössä sieltä n. 15 vuotta sitten ostamiani toppeja, farkkuja ja neuletakkeja, samalla lailla EIVÄT ole säilyneet ne vaatteet, jotka olen ostanut 1-5 vuotta sitten, reikäisiä ja nyppääntyneitä mokomat! Ei edes pikkusiskolle kelvanneet, sanoi, että liian "puleja".
Minulla on vauvanvaatteita 13 vuoden takaa, ostettu H&M:ltä. Ovat tosi hyviä, paksua tiuhaa puuvillaa kunnon vyötärönauhoilla ja resoreilla. Nyt ei voi ostaa enää kun saa itse korjailla kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
En ole jaksanut tutustua aiheeseen, mutta nauratti viime vuonna Me and I -kutsuilla (joista en tapani mukaisesti ostanut mitään), kun esittelijä esitteli hirmu hienona ja laadukkaana jotain aikuisten vaatetta jossa mukana modaalia. Eikös se ole jotain kuuskyt-seitkytluvun tekokuitua = paskempi koostumus?
Esim. modaalista tehdyt pitkät kalsarit ovat ihan parhaat. Modaali on viskoosin vähän parannettu versio.
Vierailija kirjoitti:
Finnlaysonin lakanat, hirveää rättikangasta.
100 kertaa tämä. En huoli Finnlaysonin lakanoita enää edes ilmaiseksi. Laadutonta kangasta, nypyttyvät ja niistä lähtee pölyä niin ettei mitään rajaa.
Parempilaatuisia kampapuuvillaisia (Egyptian cotton) ja puuvillaisia ostamalla lakanat kestävät moninkertaisesti enemmän käyttöä ja pesua nypyttömänä ja pölyä makuuhuoneessa on paljon vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä kaikkien suklaapatukoiden. Ovat täyttä kuraa alkuperäisiin versioihin verrattuna.
Oletko sinäkin näitä, joiden mielestä tuotteiden maku on heikentynyt kun palmuöljyn ilmoittaminen tuoteseloisteissa tuli pakolliseksi. Patukoiden koostumushan/ainesosaluettelo ei ole muuttunut miksikään, nykyään vaan se palmuöljy on erikseen nimetty eikä jonkun "kasvirasva" tms nimekkeen alla.
Minä olen ihan pihalla palmuöljystä, mutta olen miettinyt, onko mulla makuaisti muuttunut vai suklaat muuttuneet, kun moni entinen herkku ei maistu enää sellaiselta vie kielen mennessään. Ainakin Fazerin sininen ja budapest ovat sellaisia.
Aivan sama täällä. Tieto palmuöljystä tuli minulle vasta jokin aika sitten, mutta olen, kun siitä on jo pari vuotta, kun lakkasin mm. Fazerin suklaata sen nykyään pahan maun vuoksi. Kitkerää tms. ja samalla liian makeaa.
[/quote]
Aivan sama täällä. Tieto palmuöljystä tuli minulle vasta jokin aika sitten, mutta olen, kun siitä on jo pari vuotta, kun lakkasin mm. Fazerin suklaata sen nykyään pahan maun vuoksi. Kitkerää tms. ja samalla liian makeaa.[/quote]
Siis: siitä on jo pari vuotta, kun lakkasin ostamasta mm. Fazerin suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä kaikkien suklaapatukoiden. Ovat täyttä kuraa alkuperäisiin versioihin verrattuna.
Kai tiedät että monissa suklaissa on aiemminkin käytetty palmuöjyä, sitä vaan ai tarvinut ilmoittaa niin tarvasti vaan kasvirasva tjsp riitti?
Ite aloin ihmetellä muuttunutta makua/koostumusta ennen kuin edes kuulin koko palmuöljystä. En tiedä missä on vika, mutta tosi monet suklaat maistuu nykyisin lähinnä sokerille eikä ole enää niin suussa sulavia kuin ennen.
Se ei johdu palmuöljystä. Sitähän on ollut tuotteissa ennenkin. Aikaisemmin tuotteessa sai lukea vain että 'kasviöljy', joten emmehän tienneet että se sisälsi palmuöljyä. Nyt vaan laki muuttui niin että ainesosaluettelossa pitää ilmoittaa mitä tuo kohta kasviöljyt sisältää.
Luulen että suklaiden ja muiden tuotteiden maun muutos johtuu enemmänkin glukoosisiirapista --- sitä on yhä enemmän kaikissa jäätelöissä ja makeissa, mutta usein myös valmisruoissa.
quote]Joo, tämä Design from Finland -kusetus ärsyttää minua todella paljon. Noiden tuotteiden ostaminen on lähinnä hyväntekeväisyyttä, koska vastinetta rahalleen saisi paremmin vaikkapa Ikeasta. Suomalaista laatua ei enää ole olemassakaan.[/quote]
Totta. Nykyään ostan mm. Ikeasta astioita, kun ennen pidin tiukasti kiinni muutamasta kotimaisesta design-merkistä. Olen jopa ostanut Lidlistä maton :-)
Lisäksi päädyin Ikean laatikoistoihin haaveilemani Muuramen sijaan. Laadussa eroa, vaan eipä noiden sataa vuotta tarvitsekaan kestää. Ulkonäkö lähes sama.
Vierailija kirjoitti:
En ole jaksanut tutustua aiheeseen, mutta nauratti viime vuonna Me and I -kutsuilla (joista en tapani mukaisesti ostanut mitään), kun esittelijä esitteli hirmu hienona ja laadukkaana jotain aikuisten vaatetta jossa mukana modaalia. Eikös se ole jotain kuuskyt-seitkytluvun tekokuitua = paskempi koostumus?
Ei ole. Modaali on sellulloosasta valmistettu kuitu kuten viskoosikin. Eli moderni luonnonkuitu.
Modaali on vaan laadukkaampaa kuin viskoosi. Eli jos löydät vaikkapa puuvilla-modaali-sekoitteen, osta, se on luultavasti hyvä ja kestävä materiaali.
Viskoosi on heikompaa, rypistyy käytössä, nukkaantuu yms.
En ole vuosiin ostanut enää Budapest-konvehteja, kun niiden maku muuttui. Ennen ostin niitä joka joulu.