Minkä tuotteen ostamisen olet lopettanut, koska laatu on huonontunut, tai vastaavasta syystä?
Itse en osta enää koskaan Jenkki-purukumia, koska niitä ei tehdä Suomessa.
Monet vaatemerkit ovat jääneet, Rockseri oli ennen takuutuote, ei ole enää, sama on Luhdan, Reiman ja monen muun vaatemerkin kanssa.
Kommentit (446)
Lidlin mansikkahillo, se lasipurkissa oleva. Purkin muoto muuttui, samoin sisältö. Nykyään muistuttaa enemmän marmeladia kuin hilloa, maistuu sokerille ja jollekin keinotekoiselle.
RAX-pitserioissa käymisemme kait loppuu. Siellä oli lisukkeiden määrää vähennetty siten, että ne pitsat maistuivat enää juustolta ja jauhopohjalta.
Ei se juusto edes maistu kovin hyvältä. Koko illan tuli sen juuston makuisia röyhtäisyjä, samoin miehellä.
Ennen lisäsin pitsan päälle fetaa, paprikasäilykettä ja ananasta yms. Nyt ainoa lisättävä oli ananas.
Tilalle oli tullut tuore parsakaali, papusäilyke, herneet yms halpa salaattiaines, joka ei sovi pitsan lisukkeeksi.
Katkarapu-tonnikalapitsa on enää vain tonnikalapitsa (hyvinbniukalla tonnikalalla)
Eli yrittävöt liian halvoilla aineksilla.
Iittalan Aino-lasit eivät kestä käyttöä.
Laboratoire Garnier hilseshampoo. Ennen lähti hilse, nykyään ei.
Vierailija kirjoitti:
Always siteet sen hajusteen lisäyksen jälkeen vaihtuivat libresseen. Toisaalta oli ihan hyväkin juttu että pilasivat ne niin huomasin ettei siteiden kuulukkaan olla karheita ja muovisen tuntuisia vaan pehmeitä ja kanakaisentuntuisiakin löytyy.
Sama mulla. Libresset ovat paljon mukavampia käyttää.
"Kotimaiset" brändit, jotka kuitenkin valmistetaan ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä kaikkien suklaapatukoiden. Ovat täyttä kuraa alkuperäisiin versioihin verrattuna.
Oletko sinäkin näitä, joiden mielestä tuotteiden maku on heikentynyt kun palmuöljyn ilmoittaminen tuoteseloisteissa tuli pakolliseksi. Patukoiden koostumushan/ainesosaluettelo ei ole muuttunut miksikään, nykyään vaan se palmuöljy on erikseen nimetty eikä jonkun "kasvirasva" tms nimekkeen alla.
Minä olen ihan pihalla palmuöljystä, mutta olen miettinyt, onko mulla makuaisti muuttunut vai suklaat muuttuneet, kun moni entinen herkku ei maistu enää sellaiselta vie kielen mennessään. Ainakin Fazerin sininen ja budapest ovat sellaisia.
Budapesti ja kisskiss-karkit ovat muuttuneet jo vuosia sitten. Ei ole makuaistin muutoksesta johtuva, että eivät maistu samalle kuin ennen.
Fazerin sinisessä en ole huomannut makueroa, mutta ei se ole koskaan minun suosikkisuklaani ollut. Pandan valkoisen muutos on ihan hyvä, jospa minunkin paino alkaisi viimein laskea, kun en enää mätä sitä suklaata.
7-veljestä langat. Valmistus ilmeisesti siirtynyt Viroon ja laatu on huomattavasti huonompi. Langan syyt lyhyitä eikä kestä käytössä. Ennen olivat hyviä lankoja.
Olen myös huomannut tämän, että valmistajaa vaihdetaan "salaa" kun aluksi tuote on ollut hyvää. Harmittaa niiden valmistajien puolesta, jotka ovat pyrkineet tekemään mahdollisimman laadukasta tuotetta, mutta sitten seuraava erä tilataankin joltakin muulta, jonka tuote on halvempi. Samalla petetään kuluttajaa, joka luulee saavansa samaa laatutuotetta kuin ennenkin ,kun ihan joka kauppareissulla ei tule kaikkia tuoteselosteita tarkistettua. Tätä tehdään niin pirkan, rainbowin, lidlin kuin muidenkin kohdalla.
Itse olen lopettanut kotimaisten Kuoma-kenkien oston, kun kahdet lähetin tehtaalla pohjan katkeamisen vuoksi. Sain kyllä tilalle uudet, mutta kuka niitä joka vuosi viitsii postittaa, ja olla välillä ilman kenkiä vaikka saisikin uudet.
Finlaysonin tuotteitakaan en enää osta, kun ovat niin vinoja, että mankelointi on jokseenkin mahdotonta ja niin ohuttakin ovat, että läpi näkyvät.
Nokian älypuhelimet kommunikaattorin jälkeen. Enpä osta lumiaakaan enää.
Vierailija kirjoitti:
7-veljestä langat. Valmistus ilmeisesti siirtynyt Viroon ja laatu on huomattavasti huonompi. Langan syyt lyhyitä eikä kestä käytössä. Ennen olivat hyviä lankoja.
Muutoksen laadussa olen minäkin huomannut! Tosin valmistus tapahtuu tietääkseni edelleen Suomessa, mutta liekö sitten raaka-aineet nykyään huonompia, vai onko valmistusprosessia muutettu? Joka tapauksessa 7 veljestä ja myös Nalle ovat kovin karheita nykyään, ja melkein "muovisen" tuntuisia :( En ole enää ostanut vähään aikaan.
Lisäksi Novita on lopettanut vauvalanka Woolin, joka oli pehmeää 100 % villaa. Kun kysyin Novitalta tästä, oli vastaus melkein tyly että "no on meillä vielä Ipana- ja Niitty-langat vauvaneuleita varten". Joo, molemmat 100% tekokuitua, ei kiitos. En halua viettää montaa tuntia ja päivää neuloen langasta, josta lopputulos on heti nyppyyntyvä neule joka ei edes lämmitä.
Että kiitos vaan Novita, terveisin entinen asiakas.
Finnlaysonin lakanat, hirveää rättikangasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutoksen laadussa olen minäkin huomannut! Tosin valmistus tapahtuu tietääkseni edelleen Suomessa, mutta liekö sitten raaka-aineet nykyään huonompia, vai onko valmistusprosessia muutettu? Joka tapauksessa 7 veljestä ja myös Nalle ovat kovin karheita nykyään, ja melkein "muovisen" tuntuisia :( En ole enää ostanut vähään aikaan.
Lisäksi Novita on lopettanut vauvalanka Woolin, joka oli pehmeää 100 % villaa. Kun kysyin Novitalta tästä, oli vastaus melkein tyly että "no on meillä vielä Ipana- ja Niitty-langat vauvaneuleita varten". Joo, molemmat 100% tekokuitua, ei kiitos. En halua viettää montaa tuntia ja päivää neuloen langasta, josta lopputulos on heti nyppyyntyvä neule joka ei edes lämmitä.
Novitalla on Nordic wool-lanka, joka on nimeä ja värikarttaa lukuunottamatta käytännössä sama kuin entinen Wool. Tiheys yms. Ovat samoja. Olen tehnyt woolin ohjeilla tuosta langasta. Värikarttakin on riittävä, kun vaaleanpunainen ja vaaleansininen saavat lähinnä oksentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marimekko, koska siirsivät tuotannon Kiinaan!
On niillä suurin osa tuotannosta kai vielä Euroopassa, ainakin nettisivujen mukaan.
http://company.marimekko.fi/vastuullisuus/valmistus
Marimekon tuotteet siis tehdään Euroopan halpatyövoiman maissa, mutta jostain syystä meidän pitäisi maksaa niistä Suomessa tehtyjen hintoja...
Koska niitäkin myydään sillä maagisella Designed in Finland, vaikka valmistusmaa voi olla mikä hyvänsä. Marimekon pussilakanat kulahti heti ensimmäisessä pesussa ja langat roikkuu. Vieläkin mulla kotikäytössä äitini vanhoja 70-luvun Marimekon trikoopaitoja jotka edelleenkin paljon paremmassa kunnossa kuin yksikään 2000-luvulla ostettu Marimekon tuote. En siis osta Marimekkoa enää. Esim. Ikean lakanat ja pussilakanat on paljon laadukkaampia kun yksikään Designed in Finland-tuote ja valmistetaan samalla lailla ties missä halpatyömaassa.
Reiman lastenvaatteet myös on nykyisin laaduttomia. Haalarista irtosi nepparit lahkeesta ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Myös paidat venähti heti pesussa ja nukkaantuvat heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Novitalla on Nordic wool-lanka, joka on nimeä ja värikarttaa lukuunottamatta käytännössä sama kuin entinen Wool. Tiheys yms. Ovat samoja. Olen tehnyt woolin ohjeilla tuosta langasta. Värikarttakin on riittävä, kun vaaleanpunainen ja vaaleansininen saavat lähinnä oksentamaan.
Novitan lankojen värit on mun mielestä kammottavia, etenkin ne pätkävärjätyt värioksennuslangat. Kaipaan vanhaa Floricaa, josta löytyi runsaasti eri sävyjä, laadultaan lanka oli myös todella hyvä. Mulla on yksi n. 20 vuotta sitten floricasta neulottu pusero ja on kuin uusi.
Wienernougat. En tiedä mitä pahaa raukalle on tehty, muttei todellakaan ole entisensä :(
Lidlin appelsiinihillo. Ennen kiinteää ja terhakan makuista, nyt löysää vellimäistä ja tasapaksua maultaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tiheys täsmää kyllä, mutta Nordic Wool on sen verran karheaa ettei vauvaneuleisiin sovi.
Tämä ei ole mikään tuote, mutta lakkasin käymästä Arnoldsissa (donitsipaikka) kun muuttivat bagel-ateriaansa niin ettei siihen enää saakkaan valita niitä hillollisia donitseja jälkkäriksi. Sitä ennen jo jatkuva hintojen nosto vähensi mun käyntejä radikaalisti, mutta tuo jälkkärijuttu oli viimeinen niitti.