Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuotteen ostamisen olet lopettanut, koska laatu on huonontunut, tai vastaavasta syystä?

Vierailija
17.03.2016 |

Itse en osta enää koskaan Jenkki-purukumia, koska niitä ei tehdä Suomessa.
Monet vaatemerkit ovat jääneet, Rockseri oli ennen takuutuote, ei ole enää, sama on Luhdan, Reiman ja monen muun vaatemerkin kanssa.

Kommentit (446)

Vierailija
81/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiskars ja Nokian kumisaappaat.

Ruohon viimeistelyyn tarkoitetuilla pitkävartisilla saksilla ei pysty leikkaamaan ruohoa, kun se ruoho ei katkea, vaan liukuu terien väliin. (Olisin käyttänyt hankalissa reunakohdissa, joista siimaleikkurillakaan ei saa otettua. Hukkaan meni ostos.)

Lapseni Nokian kumisaappaat vuotavat. Joka toiset ovat vuotavat. Yhdet lähetin takaisin ja sain ehjät. Jalka jasvoi ja ostin taas uudet vuotavat. Meillä on kaapissa kuudet uusina vuotaneet. (Muinoin laatu oli hyvää. Vanhat monttusaappaani ovat edelleen ehjät. Vaikka 30 vuotta vanhat.)

Vierailija
82/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LU:n keksit, etenkin Jaffa-keksin koostumus on ihan erilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eilen niitä kauan kaivattuja Lion-patukoita, kun huomasin, että lähi-S-marketissa viimein oli niitä. Skeidaa, ei sama patukka mitä silloin joskus parikymmentä vuotta sitten. Koostumus ei enää niin ihanan sitkeä kuin ennen, ja maku äklömakea. Säilyy tietysti paremmin kun jostain kehitysmaasta kuljetetaan, kun on paljon sokeria.

Myös ulkonäkö oli muuttunut, patukka on päistään pyöreämpi kun ennen oli neliömäisempi, ja crispipinta on muuttunut tasaisemmaksi. Täsmälleen samoin on käynyt muutamalle muullekin entiselle suosikkipatukalle. Varmaan jossain alhaisten työvoimakulujen ihannemaassa on tuo salaperäinen tehdas, jossa kaikki nykyään paskat patukat valmistetaan.

Eipä tarvi enää syödä suklaata, hyvä sinänsä.

Vierailija
84/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin katkesi Fiskarsin leipäveitsi muutama kuukausi sitten, ja ihmettelin, että mitä hittoa. Olen 45 vuotta ja ensimmäistä kertaa katkeaa Fiskarsin veitsi (muita ei minulla ole ollutkaan), vaikka en edes kovaa leipää leikannut. En tuosta tiennytkään, että valmistus on siirretty ulkomaille. Kummalta vain tuntuu, että tukeva veitsi noin vain katkeaa.

Vierailija
85/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taffelin sipsit. Maistuu nykyään palaneelle ja härskille, hyi!

Vierailija
86/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RAX-pitserioissa käymisemme kait loppuu. Siellä oli lisukkeiden määrää vähennetty siten, että ne pitsat maistuivat enää juustolta ja jauhopohjalta.

Ei se juusto edes maistu kovin hyvältä. Koko illan tuli sen juuston makuisia röyhtäisyjä, samoin miehellä.

Ennen lisäsin pitsan päälle fetaa, paprikasäilykettä ja ananasta yms. Nyt ainoa lisättävä oli ananas.

Tilalle oli tullut tuore parsakaali, papusäilyke, herneet yms halpa salaattiaines, joka ei sovi pitsan lisukkeeksi.

Katkarapu-tonnikalapitsa on enää vain tonnikalapitsa (hyvinbniukalla tonnikalalla)

Eli yrittävöt liian halvoilla aineksilla.

Raxit on lopettaneet katkaravun käytön, koska katkarapujen hinta on noussut pilviin.

Vierailija
87/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valion korkilliset tölkit. En saa reumaattikkona niitä auki!

Vierailija
88/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan astiat. Ostin 3kk sitten 4 kpl Taika -laseja. Nyt ovat kaikki rikki. Enkä tosiaan pudotellut niitä mihinkään vaan menivät rikki esim astiakaappiin laittaessa. Kyllä vtutti että olin moisista maksanut. En muista että piiitkiin aikoihin olisi mitään muita astioita rikki mennytkään..

Vierailija
89/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&m:ltä en osta enää mitään, sillä vatteiden laatu on shaissea ja ne ovat valmistettu kyseenalaisissa olosuhteissa.

Novitan langat, surkea laatu ja pölisevät niin, että meinaan tukehtua. Onneksi lähellä on kaksi hyvää lankakauppaa.

Vierailija
90/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taffelin sipsit. Maistuu nykyään palaneelle ja härskille, hyi!

Ihan aiheen vierestä tavallaan. Sipsien suurkuluttajana silti pakko vinkata sulle Real Snacks. Ihan parhaita sipsejä! Etenkin Kaikilla mausteilla.

Vierailija
91/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7-veljestä langat. Valmistus ilmeisesti siirtynyt Viroon ja laatu on huomattavasti huonompi. Langan syyt lyhyitä eikä kestä käytössä. Ennen olivat hyviä lankoja.

Muutoksen laadussa olen minäkin huomannut! Tosin valmistus tapahtuu tietääkseni edelleen Suomessa, mutta liekö sitten raaka-aineet nykyään huonompia, vai onko valmistusprosessia muutettu? Joka tapauksessa 7 veljestä ja myös Nalle ovat kovin karheita nykyään, ja melkein "muovisen" tuntuisia :( En ole enää ostanut vähään aikaan.

Lisäksi Novita on lopettanut vauvalanka Woolin, joka oli pehmeää 100 % villaa. Kun kysyin Novitalta tästä, oli vastaus melkein tyly että "no on meillä vielä Ipana- ja Niitty-langat vauvaneuleita varten". Joo, molemmat 100% tekokuitua, ei kiitos. En halua viettää montaa tuntia ja päivää neuloen langasta, josta lopputulos on heti nyppyyntyvä neule joka ei edes lämmitä.

Että kiitos vaan Novita, terveisin entinen asiakas.

Novitalla on Nordic wool-lanka, joka on nimeä ja värikarttaa lukuunottamatta käytännössä sama kuin entinen Wool. Tiheys yms. Ovat samoja. Olen tehnyt woolin ohjeilla tuosta langasta. Värikarttakin on riittävä, kun vaaleanpunainen ja vaaleansininen saavat lähinnä oksentamaan.

Novitan lankojen värit on mun mielestä kammottavia, etenkin ne pätkävärjätyt värioksennuslangat. Kaipaan vanhaa Floricaa, josta löytyi runsaasti eri sävyjä, laadultaan lanka oli myös todella hyvä. Mulla on yksi n. 20 vuotta sitten floricasta neulottu pusero ja on kuin uusi.

Siitä on jo vuosikymmeniä, kun lankakauppiaat jättivät novitan langat valikoimista siksi, että laatu oli vähintään epätasaista, jopa huonoa.

Mulla on vieläkin jemmassa ikivanha floricavyyhti, josta ei ole tullut tehtyä mitään siksi, kun on juuri hankalan vähän ja siksi säästynyt. Totta on, että 20 vuotta sitten se oli hinta/laatusuhde paras, mutta sitten laatu heikkeni selvästi.

Nokian saappaita en ole ostanut enää vuosiin, suomalaisista Sievin työsaappaat ovat vielä olleet kestäviä ja sellaiset aion vielä ostaa.

Vierailija
92/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

H& M:n vaatteet ! ennen oli paikka josta köyhä sai laatua halvalla, todistuskappaleena sieltä vuosien 2001-2004 välillä ostetut pari neuletta ja mekko..

nykyään vaatteet näkyvät läpi, kutistuvat, purkautuvat ym, ja ovat ihan kertakäyttö-kamaa!

Vierailija
93/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marimekko, koska siirsivät tuotannon Kiinaan!

On niillä suurin osa tuotannosta kai vielä Euroopassa, ainakin nettisivujen mukaan.

http://company.marimekko.fi/vastuullisuus/valmistus

Marimekon tuotteet siis tehdään Euroopan halpatyövoiman maissa, mutta jostain syystä meidän pitäisi maksaa niistä Suomessa tehtyjen hintoja...

Koska niitäkin myydään sillä maagisella Designed in Finland, vaikka valmistusmaa voi olla mikä hyvänsä. Marimekon pussilakanat kulahti heti ensimmäisessä pesussa ja langat roikkuu. Vieläkin mulla kotikäytössä äitini vanhoja 70-luvun Marimekon trikoopaitoja jotka edelleenkin paljon paremmassa kunnossa kuin yksikään 2000-luvulla ostettu Marimekon tuote. En siis osta Marimekkoa enää. Esim. Ikean lakanat ja pussilakanat on paljon laadukkaampia kun yksikään Designed in Finland-tuote ja valmistetaan samalla lailla ties missä halpatyömaassa.

Reiman lastenvaatteet myös on nykyisin laaduttomia. Haalarista irtosi nepparit lahkeesta ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Myös paidat venähti heti pesussa ja nukkaantuvat heti.

Joo, tämä Design from Finland -kusetus ärsyttää minua todella paljon. Noiden tuotteiden ostaminen on lähinnä hyväntekeväisyyttä, koska vastinetta rahalleen saisi paremmin vaikkapa Ikeasta. Suomalaista laatua ei enää ole olemassakaan.

Vierailija
94/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandan ja fazerin suklaat. En tajua miksi ne piti mennä pilaamaan!!!

Vierailija
95/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apetit mainostaa kotimaisuudella, mutta minulla on pakasteessa pussi sokeriherneitä, alkuperämaa KIIINA! Että se siitä kotimaisuudesta.

Vierailija
96/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apetit mainostaa kotimaisuudella, mutta minulla on pakasteessa pussi sokeriherneitä, alkuperämaa KIIINA! Että se siitä kotimaisuudesta.

Apetit ei mainosta kotimaisuudella.

Vierailija
97/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apetit ei mainosta kotimaisuudella.

Merkitsee ainoastaan täysin kotimaiset tuotteet merkinnällä kotimainen.

Vierailija
98/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Apetit mainostanut vielä joku aika sitten telkkarissa kotimaisuutta, jotenkin "pellolta pussiin ja pussista pöytään". Vai muistanko ihan väärin?

Vierailija
99/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Apetit mainostanut vielä joku aika sitten telkkarissa kotimaisuutta, jotenkin "pellolta pussiin ja pussista pöytään". Vai muistanko ihan väärin?

Osa tuotteista onkin kotimaisia. Pakkauksissa on asianmukaiset merkinnät.

Vierailija
100/446 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia tigin vannoutunut käyttäjä.. Ja en tiedä mitä on tapahtunut bed head sarjan shamppoille ja hoito-aineille? Mielestäni nämä shamppoot ja hoito-aineet eivät ole enää entisensälaisia.. Sanoin tossa joku aika sitten miehelle (joka käyttää niitä tigin shamppoita mitä ostan) ja hän sanoi että on huomannut saman... Eli täällä on meitä kaksi jotka on siis asian huomanneet.. no, eihän tää mitään maatakaatavaa ole. Pitää vaan vaihtaa johonkin muuhun joka miellyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme