Minkä tuotteen ostamisen olet lopettanut, koska laatu on huonontunut, tai vastaavasta syystä?
Itse en osta enää koskaan Jenkki-purukumia, koska niitä ei tehdä Suomessa.
Monet vaatemerkit ovat jääneet, Rockseri oli ennen takuutuote, ei ole enää, sama on Luhdan, Reiman ja monen muun vaatemerkin kanssa.
Kommentit (446)
Vierailija kirjoitti:
Wienernougat. En tiedä mitä pahaa raukalle on tehty, muttei todellakaan ole entisensä :(
Eri rasva kuin ennen, oletan.
Vierailija kirjoitti:
Valion korkilliset tölkit. En saa reumaattikkona niitä auki!
Pitää hankkia apuvälineet. Korkillisen tölkin avaamiseen voi kokeilla tiskihanskaa.
Jos siitä ei ole apua, sitten sun pitää marssia apuvälinekauppaan, sieltä ostat useammankin välineen. Korkkien avaamiseen on omansa.
Suosittelen myös sellaista muovista välinettä, jolla saa vaikkapa lasisen purnukan metallikannen avattua, eli välineellä saa "ilmaa" sinne alle, ja kas, purkki avautuu ihan omin voimin.
Myös ergnonomiset pystykahvainen veitset ja perunankuorija ovat tarpeen, jos esim. paljon leipää tms. leikkaat ja perunoita usein kuorit.
Lopetin Finduksen erilaisten pakasteiden oston just sillään, kun Karpon naama ilmestyi niitä telkkariin mainostamaan.
Lopetin myös Snellmanin lihatuotteiden ostamisen. Pienen ajan sisällä sain liian monta kertaa ala-arvoista jauhelihaa ym. Saman tein SOK:n Kotimaista-merkin jauhelihan ja nakit, Sillä valmistaja oli Snellman, jonka nakit on niin omituisesti maustetut, että ei sovi minun suuhuni. Lemuaa jo, kun paketin avaa.
Kuten monet muutkin, olen lopettanut Marimekon tuotteiden ostamisen, sillä ainakin trikoiden laatu on mennyt niin huonoksi, että ihmetyttää, miten niistä vieläkin kiskotaan niin huimia hintoja. On käynyt jo muutaman kerran, että halpahallista muutamalla eurolla ostettu t-paita on pitänyt värinsä ja kuosinsa paljon paremmin. Saumatkaan eivät kiertäneet kuten Marimekolla nykyisin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Fiskars ja Nokian kumisaappaat.
Ruohon viimeistelyyn tarkoitetuilla pitkävartisilla saksilla ei pysty leikkaamaan ruohoa, kun se ruoho ei katkea, vaan liukuu terien väliin. (Olisin käyttänyt hankalissa reunakohdissa, joista siimaleikkurillakaan ei saa otettua. Hukkaan meni ostos.)
Lapseni Nokian kumisaappaat vuotavat. Joka toiset ovat vuotavat. Yhdet lähetin takaisin ja sain ehjät. Jalka jasvoi ja ostin taas uudet vuotavat. Meillä on kaapissa kuudet uusina vuotaneet. (Muinoin laatu oli hyvää. Vanhat monttusaappaani ovat edelleen ehjät. Vaikka 30 vuotta vanhat.)
Aika jännä nuo kumisaappaat. Kuopukseni on käyttänyt vaikka kuinka monta paria Nokia Viklaa ja olen ihmetellyt, kun sukat ovat kosteat tai märät. Ei niin, että näkisi selvästi, että jossain kohtaa kenkää olisi reikä ja olen ajatellut, että se kosteus jotenkin mystisesti menee housun lahjetta pitkin. Mutta ehkä ei ole henkimaailman hommia, vaan saappaat vuotavat kauttaaltaan vähän? Vai onko se oikeasti mahdollista? Muistaakseni vuosia sitten ei ollut näin.
Nokian saappaat, saumat ihan kakkoslaatua. Meandi.
Reimatec
Tupla ja moni muu suklaapatukka
Espritin lasten raidalliset basic-malliston paidat
Aika samat kokemukset kuin muilla palstalaisilla on tietystä merkeistä, just tuo H&M, Finlayson, Luhtakin.
Kaiken pahin kokemus on ollut laadukkaan merkin villakangastakki, jonka ostin Stockmannilta. Villakangas nukkaantui alta aikayksikön, vuorikangas oli niin ohutta ja huonolaatuista, että se on jo pahasti revennyt. Myös napit oli ommeltu kiinni niin että ommel jäi rakenteisiin sisälle; nyt lähes jokaisen napin kiinnitys on heikon langanlaadun takia kulahtanut, ja olen joutunut uudelleenkiinnittämään ne itse, mutta koska en voinut takkia purkaa, kiinnitys näkyy ikävästi, tosin takin sisäpuolella.
Takki ostettu loppuvuodesta 2014 ja kesti siis käyttökelpoisena vajaan vuoden. Yli 500 euron takki.
Aika mielenkiintoista on astella vaatekauppaan ja kysyä esim. että mikä yläosa on silkkiä, puuvillaa tai pellavaa? Aika monessa kaupassa yllättävän pieni prosentti, ja joissakin kaupoissa löytyy enimääkseen vain puuvillasekoitetta.
Myös puuvilla on huonolaatuisempaa kuin ennen, usein jopa verkkokaupan kuvissa näkyy kuinka läpinäkyvää materiaali on.
Laadukkaiden kenkien, alusvaatteiden, uimapukujen ja takkien etsiminen käy nykyaikana työstä. Jos jollakin on jokin hyvä kokemuus viime vuoden ajalta, laittakaapa kauppaa tai merkkiä tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarioisten lasagne mikroateria, ennen oli hyvää, nykyään ihan kumman makuista.
Atria osti Saarioisen, siinä syy.
Atria ei ostanut Saarioisen valmisruokatoimintaa, vain teurastustoiminnat.
Vallilan tuotteita en voi ostaa. Haluaisin kyllä. Printtien koko verhokankaissa on niin iso, että se vaatii korkean tilan. Tällainen matala elementtitalo ei oikein istu...
Ikea on boikotissa kaikin tavoin. Minulle Ikea ei enää edusta laatua varsinkaan niissä koottavissa lastulevy*askoissa.
Tigin tuuheuttava shampoo + hoito oli ennen ihan ykkönen. Nykyään kun näillä pesee, ainakin mun tukka muuttuu yhdeksi isoksi takkukasaksi mitä ei saa millään selväksi. Mitä on tapahtunut?!
Täälläkin yksi H&Mn nykyiseen laatuun pettynyt. Kirpparilta löytyy joskus vanhoja Divined vaatteita ja eivät mene miksikään vaikka kuinka pesee ja käyttää. Ostin joulualesta uutena paidan niin eikö jo irtolankoja roiku saumoista :( Uudet kollaritkin ovat jo ihan nukkaantuneet haaroista. Olen pyytänyt joka joulu lahjaksi lahjakortin henkkamaukalle, mutta tänävuonna taitaa vaihtua toiseen..
Valion jugurtit ovat jotenkin litkumaisempia nykyään, vai kuvittelenko?
Seppälän mallisto on muuttunut! Ennen oli yksi lempivaatekaupoista, nyt en ole pariin vuoteen ostellut mitään. Mitä on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Boikotoin kaikkia tuotteita jotka jotenkin liittyvät Jutta Gustafsbergiin tai Fitfarmiin
Samma här! https://roskatiede.wordpress.com/2016/01/12/onko-jutta-gustafsberg-suom…
North State -tupakka. Joskus 2010 tienoilla alkoivat muuttamaan sitä ilmeisesti ainakin niistä kyljessä olevista arvoista päätellen pikku hiljaa miedompaan suuntaan ja samalla hinta nousi hirvittävästi. Lopulta koko tupakka maistui aivan hirvittävältä karstalta ja vaihdoin merkkiä.
Iittalan ja Arabian tuotteisiin en myöskään koske edes pitkällä tikulla ennenkö niitä aletaan valmistaa jälleen Suomessa. Aasiassa valmistaminen ei oikeuta niiden korkeaa hintaa vaan samantien voi ostaa halpahallista astioita kymmenesosahinnalla.
Vierailija kirjoitti:
The body shop ja maybelline menivät boikottiin, kun siirtyivät Nestlen omistukseen.. ( myös Garnier ja Lancome boikottiin samasta syystä, mutta en käyttänyt näitä ennenkään niin nyt en ainakaan...)
Kaikki Nestlen tavarat muutenkin, tietenkin.
Mitä se on tehnyt? (Nestle)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The body shop ja maybelline menivät boikottiin, kun siirtyivät Nestlen omistukseen.. ( myös Garnier ja Lancome boikottiin samasta syystä, mutta en käyttänyt näitä ennenkään niin nyt en ainakaan...)
Kaikki Nestlen tavarat muutenkin, tietenkin.Mitä se on tehnyt? (Nestle)
Googleta äidinmaito, kehitysmaat ja nestle.
Vallilan, petivaatteet haalistui nopeasti ja myös Bernerin takia.
Vierailija kirjoitti:
North State -tupakka. Joskus 2010 tienoilla alkoivat muuttamaan sitä ilmeisesti ainakin niistä kyljessä olevista arvoista päätellen pikku hiljaa miedompaan suuntaan ja samalla hinta nousi hirvittävästi. Lopulta koko tupakka maistui aivan hirvittävältä karstalta ja vaihdoin merkkiä.
Iittalan ja Arabian tuotteisiin en myöskään koske edes pitkällä tikulla ennenkö niitä aletaan valmistaa jälleen Suomessa. Aasiassa valmistaminen ei oikeuta niiden korkeaa hintaa vaan samantien voi ostaa halpahallista astioita kymmenesosahinnalla.
Vieläkö norttia on olemassa...? :D
Mä poltin 70-luvulla, karvaperseitä.
Kiitos vinkistä, pitääkin kokeilla uudelleen sitä Coop Xtran vessapaperia! :)
Toivottavasti tieto tästä ketjusta kantautuisi jotenkin Marimekon, Iittalan, Fazerin, Fiskarsin jne firmojen tietoon! Kun näinkin monella ihmisellä on samanlaisia huonoja kokemuksia heidän tuotteistaan, luulisi sen edes jotenkin kolahtavan!
Itselle hyvä vaihtoehto on Lidlin sour cream and onions (tai cheese) -sipsit, 200g ja eurolla.