Minkä tuotteen ostamisen olet lopettanut, koska laatu on huonontunut, tai vastaavasta syystä?
Itse en osta enää koskaan Jenkki-purukumia, koska niitä ei tehdä Suomessa.
Monet vaatemerkit ovat jääneet, Rockseri oli ennen takuutuote, ei ole enää, sama on Luhdan, Reiman ja monen muun vaatemerkin kanssa.
Kommentit (446)
Marimekko. Ihan hirveätä kuraa nykyiset trikoovaatteet. Värit leviää ja vaatteet joko kutistuu tai venähtävät.
Ennen ostin paljon kun pysyivät hyvinä. Nykyään menevät pilalle ensimmäisessä pesussa.
Samaa ilmiöyä myös pussilakanoissa. Bärit leviävät.
Help! Kriisi!
Oikeasti kuulkaa, onko Lidlin legendaarinen pussimuusi pilattu :( ?
Mitä siinä on mahdettu muuttaa?
Itku tulee, laitan varoituksen heti menemään sukulaisellekin.
Se on juuri tarjouslehdessäkin, en ostakaan kuin yhden paketin kokeeksi.
🚮
Kuinka olisi muuten, voitaisko polkaista alkuun Apetit-pakasteiden ostokampanja?
(näin traktorimarssin jälkeen)... ?
Kaikki ei hiffaa, että ne on kotimaisia, usein vain pari senttiä enemmän hintaa per pakastepussi...
Brion vedettävien lelujen. Joka toisessa se hyvin yksinkertainen mekanismi on jumissa nykyään (on tullut ostettua lahjoiksi paljon ja myös omien lasten saamissa näitä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiskarsin veitsien ostaminen loppui koska Aasiassa tehdyt katkeilevat juustopalaa leikatessa.
Mulla katkesi oksasaha oksaa sahatessa. Hetken ihmettelin mitä tapahtui, ehkä saha olikin enemmän risuille tarkoitettu. Uuden ostin Lidlistä.
Mulla on menny jo kaksi veistä poikki. Lisäks sellaiset ns voimaoksasakset mitkä tarkoitettu tosi paksuille oksille hajosivat kun leikkasin n 1cm oksaa. Valitin Fiskarsille, eivät vaivautuneet edes vastaamaan.
En ole jaksanut tutustua aiheeseen, mutta nauratti viime vuonna Me and I -kutsuilla (joista en tapani mukaisesti ostanut mitään), kun esittelijä esitteli hirmu hienona ja laadukkaana jotain aikuisten vaatetta jossa mukana modaalia. Eikös se ole jotain kuuskyt-seitkytluvun tekokuitua = paskempi koostumus?
Myllyn "Paras"... Riisipussissa oli eläviä toukkia. Laitoin reklamaatiota sähköpostiin kuvien kera, ei mutään vastausta. Käytimme ennen paljon Myllyn Paras -tuotteita. Nykyään ostan mieluummin vaikka ulkomaista.
Luhdan tuotteet. Kahdesta tuotteesta pitänyt tehdä reklamaatio tässä kolmen kuukauden sisällä... Enpä osta enää "kotimaista"
Rainbow texmex-salsadipit oli ennen parasta. Sitten vaihtui valmistaja, jauhoista mautonta mössöä.
Vierailija kirjoitti:
(Coop) Xtra -vessapaperi. Aiemmin oli oikeasti hyvää, laadukasta ja riittoisaa hintaansa nähden. Useampaan kertaan aina muuttivat huonommaksi (katsoivat että huomaavatko kuluttajat), samalla kun hinta koko ajan salakavalasti nousi, muutaman kerran parissa kuukaudessa joutuivat muuttamaan uudelleen koostumusta paremmaksi, kunnes muutama vuosi sitten muuttivat niin pskaksi etten ole enää edes testannut josko laatu olisi parantunut. Järkyttävää nöyhtää joka jää per'ceehen ja melkein koko rulla menee yhdellä käynnillä kun on niin huonolaatuista.
Mä olen ostanut jo monta vuotta tuota X-tran veskipaperia ja tosiaan jossain vaiheessa oli hetken huonompaa, mutta mielestäni on nyt ihan kelpo kamaa. En saa mitään nöyhtää siitä irti ja rulla kestää 2-3 pv. riippuen käyttäjien määrästä. Hinnallakaan ei ole pilattu, n. 1,80e /8 rll.
Oli mulla tässä alkuvuodesta hetken käytössä Serlan keltaista paperia ja se vasta kamalaa oli. Ihan liian paksua, mutta toisaalta taas hajoo ja myös rulla kului nopeasti, kun ei jotenkin osannut ottaa sopivaa määrää, vaan kädessä oli kauhea tollo. Olen vain niin tottunut X-tran ohuempaan ja sitä on helpompi "annostella". Pysyn siis X-tran käyttäjänä.
Terät kantsii ostaa Lidlistä. Kolme- tai viisiteräisiä. Ne voitti joskus jonkun vertailunkin ja on halvempia kuin kilpailijoiden. Ukkojen hyllystä siis, mutta kyllä niillä ne pimputtimet ja muut saa ihan yhtä lailla ellei paremmin kuin pinkeilläkin.
Tuo vessapaperi on kyllä hauska. Poikamiehenä ostan ehkä kaksi pakettia vuodessa. Parisuhteessa paketin viikossa. Mihin ihmeeseen tungette sitä?
Tuo x-tra weskipaperi minulla myös: rullan hinta siinä alle 24 cent/kpl.
On mielestäni myös muuttunut taas paksummaksi --- ihan ok paprua.
Hieman OT mutta laitan kuitenkin: Pirkka tuotteet tehdään aina niin, että kilpailutetaan valmistajat ja tehdään määräaikainen sopimus tietyksi ajaksi halvimman tarjouksen tehneen kanssa. Siksi kannattaa aina katsoa niiden valmistaja. Välillä se voi olla kotimainen ja välillä ulkomainen. Esim jos ostat Pirkka nakkeja ja valmistajan kohdalla lukee Atria Oy, ne ovat Atrian nakkeja. Parin kk päästä valmistajan kohdalla voi lukea HK Ruokatalo, jolloin ne ovat HK:n nakkeja.
Toinen varoituksen sana: Jos valmistajaa ei ole merkitty vaan siinä tilalla lukee valmistuttaja Atria Oy, silloin ne on voitu tehdä vaikka vinkuintiassa. Atria on silloin antanut homman alihankintana jollekin toiselle. Näitä tuotteita minä en osta ikinä, niissä voi olla mitä vaan. Valmistuttaja sanaa käytetään yleensä sellaisessa tapauksessa kun halutaan piilottaa oikean valmistajan nimi, epäillään esim ettei oikein menisi kaupaksi.
Forssan perunasalaatti. Oli ennen se ainut ja oikea hyvä. Atria osti sen merkin ja nyt se on täyttä paskaa, niinkuin Atrian omakin salaatti.
Vierailija kirjoitti:
Marimekko, koska siirsivät tuotannon Kiinaan!
On niillä suurin osa tuotannosta kai vielä Euroopassa, ainakin nettisivujen mukaan.
http://company.marimekko.fi/vastuullisuus/valmistus
Marimekon tuotteet siis tehdään Euroopan halpatyövoiman maissa, mutta jostain syystä meidän pitäisi maksaa niistä Suomessa tehtyjen hintoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä kaikkien suklaapatukoiden. Ovat täyttä kuraa alkuperäisiin versioihin verrattuna.
Oletko sinäkin näitä, joiden mielestä tuotteiden maku on heikentynyt kun palmuöljyn ilmoittaminen tuoteseloisteissa tuli pakolliseksi. Patukoiden koostumushan/ainesosaluettelo ei ole muuttunut miksikään, nykyään vaan se palmuöljy on erikseen nimetty eikä jonkun "kasvirasva" tms nimekkeen alla.
Minä olen ihan pihalla palmuöljystä, mutta olen miettinyt, onko mulla makuaisti muuttunut vai suklaat muuttuneet, kun moni entinen herkku ei maistu enää sellaiselta vie kielen mennessään. Ainakin Fazerin sininen ja budapest ovat sellaisia.
Maku kyllä muuttu, mä ennen rakastin mm. Granny Smith-omenoita ja makeita jogurtteja. Nykyisin tykkään eniten suomalaisista omenoista ja maustamattomasta jogurtista. Eikä todellakaan ole ainoat asiat joissa maku on muuttunut.
En löydä enää hyviä appelsiineja. Ennen sai painavia, mehukkaita appelsiineja, nykyään merkki kuin merkki ja kuori on sentin paksuinen ja hedelmäliha sisällä ihan kuivahtanutta.
(Coop) Xtra -vessapaperi. Aiemmin oli oikeasti hyvää, laadukasta ja riittoisaa hintaansa nähden. Useampaan kertaan aina muuttivat huonommaksi (katsoivat että huomaavatko kuluttajat), samalla kun hinta koko ajan salakavalasti nousi, muutaman kerran parissa kuukaudessa joutuivat muuttamaan uudelleen koostumusta paremmaksi, kunnes muutama vuosi sitten muuttivat niin pskaksi etten ole enää edes testannut josko laatu olisi parantunut. Järkyttävää nöyhtää joka jää per'ceehen ja melkein koko rulla menee yhdellä käynnillä kun on niin huonolaatuista.