Lukiolaistyttöni opiskelee liikaa?
Herää, ottaa muistitabletin, menee kouluun, koulun loputtua kirjastoon opiskelemaan, klo 16-18 tulee kotiin, syö nopeasti jotain, ottaa muistitabletin, menee huoneesensa opiskelemaan 12 asti. Koeviikoilla lukee 3-4 asti. On surullinen, stressaa, itkee jos ei saa täydellistä kymppiä, jos on 10- lukee 1 asti viikon ajan. Lomat opiskelee, viikonloput opiskelee, opiskelee, opiskelee, opiskelee. Mitä tehdä?
Kommentit (41)
No ei tuo kuulosta kyllä normaalilta. Kannattaisi houkutella tyttö harrastamaan jotain ja puhumaan koulun psykologille. Vaikuttaa, että tyttö kärsisi perfektionismista.
Kyllä se Yliopistossa löytää muutakin ajateltavaa.
Menestystä tuolla tavoin saadaan, anna sen vaan opiskella.
Antaa opiskella, kyllä se siitä sitten rauhoittuu.
Mikä ihmeen muistitabletti?
Hyvä sinällään, että tahtoo opiskella. Yömyöhään ja varsinkin tuo 3-4 valvominen ei tosin ole todellakaan terveellistä. Iskee väsymys, uupumus, univaje ja kaikki nuo vaikuttavat negatiivisesti muistiin ja asioiden omaksumiskykyyn.
Ja jos ei koskaan relaa, voi olla edessä burn out.
Kuulostaa ihan multa. Ei ollut muutakaan elämässä, joten halusin sentään koulussa pärjätä
Onko laiha?
Mikä on muistitabletti?
Tappaa itsensä jossain vaiheessa tai saa burnoutin. Viimeistään siinä vaiheessa kun joku "keskiverto" vie työpaikan nenän edestä olemalla halutumpi ihminen tai suhteilla. Näitä ylisuorittajia on nähty.
Mulla jäi lukio kesken puolentoista vuoden jälkeen kun tuli burn out. Koulumatka suuntaansa oli 1,5h (koska silloin oli ihan PAKKO päästä Helsinkiin lukioon), stressasin siitä kun keskiarvo ei pysynytkään ysin yläpuolella niin kuin yläasteella, en tutustunut muihin oppilaisiin jne. Jätin koulun kesken, makasin itkeskellen puoli vuotta kotona ja sen jälkeen äiti ja minä käytiin ilmoittamassa mut iltalukioon kirjoille. Mun valmistumiseen tuhraantui lopulta viisi vuotta.
En oikein osaa antaa neuvoja koska en tiedä, olisiko mikään silloin saanut mua ymmärtämään, ettei arvosanat ole koko elämä. Ehkä se piti oppia kantapään kautta; maailma ei loppunut vaikka en suoriutunutkaan lukiosta kahdessa vuodessa lääkikseen/kauppikseen/minne lie ja takonut sitten miljoonia (tällä hetkellä olen tokan vuoden opiskelija AMK:ssa).
Vanhempien lohdutus ja tuki tuntui silloin tosi tärkeältä, joten koita olla avuksi sitten jos tyttäresi väsähtää (toivottavasti ei). Hyvä opo uudessa iltalukiossa auttoi myös.
Tolla menolla pää pamahtaa ennen kuin on lukion paperit kädessä. Tai viimeistään siinä vaiheessa, kun aloittaa jatko-opinnot.
Tiedän pojan, joka opiskeli tuolla tyylillä. Pääsi lukion jälkeen lääkikseen, mutta sitten tuli totaalinen stoppi.
Kyseinen tyyppi on ollut nyt lähemmäs 10 vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä...
Suosittelen jotenkin puuttumaan tilanteeseen. Opiskelu on tärkeää, mutta sille on oltava myös jotakin vastapainoa tai jossain pää hajoaa 100% varmuudella.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen muistitabletti?
Hyvä sinällään, että tahtoo opiskella. Yömyöhään ja varsinkin tuo 3-4 valvominen ei tosin ole todellakaan terveellistä. Iskee väsymys, uupumus, univaje ja kaikki nuo vaikuttavat negatiivisesti muistiin ja asioiden omaksumiskykyyn.
Ja jos ei koskaan relaa, voi olla edessä burn out.
Ihan apteekista ilman reseptiä saatava muistia kehittävä tabletti. Syö normaalisti 2x päivässä mytta kieviikoilla sen 3x max päivässä.
Ap
Vaaditko häneltä hyviä arvosanoja?
Vierailija kirjoitti:
Onko laiha?
Mikä on muistitabletti?
On laiha, tosin on aina ollut. Miten se liittyy asiaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaaditko häneltä hyviä arvosanoja?
Tietää että pitää saada hyviä arvosanoja mutta en ole kuitenkaan ikinä sanonut että opiskele kahteen asti. Suosittelin muistitabletteja että muisti kehittyisi ja on tykännyt.
Ap
Siis tabletti millä saa muistia?? Saako ilman reseptiä?
Anna sen opiskella