Onko paljon, jos aikuinen ihminen syö yksinään purkin hernekeittoa?
Enkä tarkoita nyt sitä jumbokokoista säilykepurkkia vaan sitä "peruskokoa". Mun mielestä siinä on just sopiva annos aikuiselle, mutta mun miehen mielestä siitä piisaa hyvin kahdelle. Söin jo lapsena sen purkillisen yksinäni ja edelleen sama homma ja tuun siitä just sopivasti täyteen. Vähempi määrä ärsyttäis.
Ja ps. en oo lihava. :D
Kommentit (26)
Ei minutakaan kuulosta paljolta, vaan just sopivalta, jopa hieman niukalta, jos ei syö mitään muuta. Itse syön yleensä keiton kanssa leipää, mutta veikkaan, että purkki menisi joka tapauksessa.
Tätähän minäkin. Ja siis samanlaisen lautasellisen syön mitä tahansa keittoa kyllä.
Ei, ei ole paljon, mutta edellyttää että on yksin sen jälkeen omassa tilassaan.
Mä syön purkillisesta kaksi kertaa, kolmekin jos pistää vettä enempi.
Purkissa on ihan liikaa yhdelle kertaa. Syön purkista kaksi kertaa eikä tosiaankaan jää nälkä sen jälkeen. Olen ihan normaalikokoinen naisihminen.
Ihmisiä on eri kokoisia ja heissäkin hajontaa sen suhteen syövätkö mieluummin paljon kerrallaan vai monta pientä ateriaa päivän mittaan.
Jos sen purkin viiteen litraan vettä sekoittaa niin sitten yksi purkki on jo liikaa kerralla. Siinä tapauksessa riittää 1/5 purkkia yhdelle aterialle, jos noin litran haluaa syötävää. Eli purkista syö viisi päivää hernekeittoa. Noin 0,20€ päivä annoksen hinta. Ei paha.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön purkillisesta kaksi kertaa, kolmekin jos pistää vettä enempi.
Siitähän tulee pelkkää vihreetä lientä, jos hirveesti pistää vettä.
Meillä tuo riittää 3:lle:
parimetriselle satakiloiselle miehelle, pitkälle nälkäiselle teinille ja normaalikokoiselle äidille. Vettä laitetaan vain 1/2 tölkkiä, annoskoko 3 dl/hlö. Lisukkeena menee 2 näkkäriä per nuppi
What?
Meillä lämmitetään kaksi pientä purkkia, ja se riittää kuudelle perheenjäsenelle hyvin (neljä lasta 3-10v) ja aikuiset. Lisäksi leipää toki. Miten yhden sais kerralla syötyä :O
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuo riittää 3:lle:
parimetriselle satakiloiselle miehelle, pitkälle nälkäiselle teinille ja normaalikokoiselle äidille. Vettä laitetaan vain 1/2 tölkkiä, annoskoko 3 dl/hlö. Lisukkeena menee 2 näkkäriä per nuppi
No just joo taas. Minäpä pistän paremmaksi, siitähän täällä on aina kysymys. Eli meillä siitä syö mummo, mies, minä ja kuusi lasta, joista viisi on teinejä ja satunnaisesti pari naapuria. Vettä laitan kolme litraa. Ja vitut mitään leipiä tarvii.
Eikö pientä purkkia kohti kuulu laittaa puolipurkkia vettä? Yleensä riittää 1 purkki mulle ja miehelle. Mutta varmasti jaksaisin purkillisenkin syödä, mutta vähempikin riittää.
Mites täällä nyt kaikki mammat myöntää, että eineksiä käytetään. Yleensähän se täällä on laiskojen juttu.
Noo, nyt kilpaillaan siitä, että riittääkö 6 lusikallista purkkihernekeittoa kaksimetriselle miehelle ateriaksi.
Meillä 2 lasta ja minä syödään 2 purkillista kerralla. Laitan sekaan vettä puoli purkkia/ yksi purkki. Eli tohon 2 purkin satsiin yhden purkillisen vettä. Mutta me ei syödä paljoakaan leipää rinnalla.
En osaa sanoa... Mun maha ei kyllä kestäisi koko purkkia, maun puolesta tosin voisin syödä vaikka kaksi purkkia!
Ainoa mitä maha kestää. Yksi purkki minullle kerralla, ei vettä kuin pikku tilkka. Sipuliton versio, luomu.
Ei oo liikaa ainakaan mulle. Ei tod lähde mulla nälkä puolella purkilla :D koko purkin siis syön minäkin kerrallaan ja leivän pari kylkeen.
Terv. Ei-sotanorsu